Zrzuć się na spółkę

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 92
Crowdfunding udziałowy zyskuje coraz większą popularność na Zachodzie. W Polsce rynek ten mocno rośnie, ale do masowego zainteresowania jeszcze daleka droga.

Wisła Kraków, Migam.pl, Ogen, Doctor Brew czy Browar Jastrzębie. To przykłady udanych zbiórek crowdfundingowych ostatnich kilkunastu miesięcy. Twórcy lub właściciele tych marek przyciągnęli inwestorów swoim zaangażowaniem i pomysłem na osiągnięcie sukcesu. 

– Decyzja o pozyskaniu pieniędzy na rozwój firmy w modelu crowdfundingowym – który zakończył się dla nas pozyskaniem nie tylko 1,4 mln zł, ale także prawie 600 akcjonariuszy – był ważnym krokiem w historii naszej firmy – tłumaczy Zuzanna Połanecka-Purwin, współzałożycielka Ogen. Firma stworzyła narzędzie służące do analizy danych genetycznych, dzięki czemu możliwe jest m.in. tworzenie spersonalizowanej diety. 

Ogen wykorzystał pozyskane pieniądze na rozwój firmy i jej produktów. – Crowdfunding, co jest ogromną przewagą w stosunku do innych form finansowania, pozwolił zdobyć rzeszę akcjonariuszy-ambasadorów marki, którzy chętnie udzielają swojego wsparcia merytorycznego i biznesowego – dodaje Zuzanna Połanecka-Purwin.

Firma wykorzystała zbiórkę nie tylko po to, by zyskać kapitał, ale także po to, by zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Inwestorzy zdobyli kupony rabatowe na usługi firmy. Niezależnie od powodów – zbiórka zakończyła się sukcesem.

Zbiórki na fali

Rosnąca popularność crowdfundingu udziałowego jest możliwa m.in. dzięki nowym przepisom, które weszły w życie 21 kwietnia 2018 r. – W obecnym otoczeniu prawnym crowdfundingiem udziałowym nazywamy oferty publiczne o wartości do 1 mln euro przeprowadzane...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

baner 970x200
My Company Polska wydanie 8/2019 (47)

Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie