Zrzuć się na spółkę

Wisła Kraków, Migam.pl, Ogen, Doctor Brew czy Browar Jastrzębie. To przykłady udanych zbiórek crowdfundingowych ostatnich kilkunastu miesięcy. Twórcy lub właściciele tych marek przyciągnęli inwestorów swoim zaangażowaniem i pomysłem na osiągnięcie sukcesu.
– Decyzja o pozyskaniu pieniędzy na rozwój firmy w modelu crowdfundingowym – który zakończył się dla nas pozyskaniem nie tylko 1,4 mln zł, ale także prawie 600 akcjonariuszy – był ważnym krokiem w historii naszej firmy – tłumaczy Zuzanna Połanecka-Purwin, współzałożycielka Ogen. Firma stworzyła narzędzie służące do analizy danych genetycznych, dzięki czemu możliwe jest m.in. tworzenie spersonalizowanej diety.
Ogen wykorzystał pozyskane pieniądze na rozwój firmy i jej produktów. – Crowdfunding, co jest ogromną przewagą w stosunku do innych form finansowania, pozwolił zdobyć rzeszę akcjonariuszy-ambasadorów marki, którzy chętnie udzielają swojego wsparcia merytorycznego i biznesowego – dodaje Zuzanna Połanecka-Purwin.
Firma wykorzystała zbiórkę nie tylko po to, by zyskać kapitał, ale także po to, by zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Inwestorzy zdobyli kupony rabatowe na usługi firmy. Niezależnie od powodów – zbiórka zakończyła się sukcesem.
Zbiórki na fali
Rosnąca popularność crowdfundingu udziałowego jest możliwa m.in. dzięki nowym przepisom, które weszły w życie 21 kwietnia 2018 r. – W obecnym otoczeniu prawnym crowdfundingiem udziałowym nazywamy oferty publiczne o wartości do 1 mln euro przeprowadzane...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.