Wyjątkowy Prezent ma już ponad 50 sklepów. To ważny moment dla spółki, choć nie czas na świętowanie

Michał Kaleta
Michał Kaleta
W lutym 2022 w CH Silesia City Center otworzono 50 sklep w sieci Wyjątkowego Prezentu. I choć tragiczne wydarzenia w Ukrainie uniemożliwiły uroczystość, jest to miernik sukcesu spółki i rozwoju rynku. Jakie plany ma Wyjątkowy Prezent i jak będzie rozwijać się rynek voucherowy w Polsce?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wyjątkowy Prezent w tym roku obchodzi 15 urodziny, a na koncie ma ponad 1 mln spełnionych marzeń. 4 lutego br. miało mieć miejsce huczne otwarcie jubileuszowego 50. sklepu sieci Wyjątkowy Prezent w Polsce. Jednak firma postanowiła przesunąć uroczystość i rzucić siły na wsparcie Ukrainie

- W trosce o naszych klientów, w obliczu kolejnej fali pandemii SARS-COV-2 przesunęliśmy jubileusz z 4 lutego na 4 marca, a gdy 24 lutego dowiedzieliśmy się o eskalacji wojny w Ukrainie, było dla nas jasne, że wszystkie uroczystości i działania rozrywkowe przesuniemy na czas nieokreślony. W tych czasach jesteśmy solidarni z Ukrainą, więc angażujemy się w pomoc Ukrainie prywatnie i jako firma - mówi dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju, Michał Kaleta.

Jaką drogą pokonał Wyjątkowy Prezent przed otwarciem 50 sklepu?

Michał Kaleta, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju: - 15 lat temu nasza firma jako pierwsza w Polsce zaczęła oferować prezenty w formie przeżyć. Od tego czasu niezmiennie naszą misją jest zmiana kultury wręczania prezentów, podobnie jak ma to miejsce w wielu krajach Europy, np. we Francji. Od 2007 roku przekonujemy Polaków, że spełnianie marzeń jest proste, a same przeżycia zapewniają dużo więcej radości niż rzeczy materialne.

Jubileuszowy sklep - czy coś zmieni w sieci?

Jest to kolejny krok milowy w historii firmy. Symboliczna liczba 50 sklepów, pokazuje nasz rozwój i drogę, którą sobie wyznaczyliśmy. Jako pierwsi w Polsce zaczęliśmy rozwój sklepów z Voucherami i ważnym dla nas jest, żeby dalej być pierwszymi - zarówno jeśli chodzi o innowacje, jak i o pozycję na rynku. Wiemy już, że liczba 50 nie utrzyma się długo, a ilość sklepów będzie cały czas dynamicznie rosła.

Jak się rozwija rynek voucherowy w Polsce?

Rynek voucherowy zaczyna bardzo dynamicznie rosnąć, niejako "odbijając się" po pandemicznych latach. Zauważamy, że ludzie stęsknieni są za wieloma przeżyciami i atrakcjami, jak np. dobrą kolacją czy spektaklem w teatrze. Ponadto wprowadzone przez nas 3 lata ważności Voucherów dają klientom duże poczucie bezpieczeństwa i komfort podczas wybierania prezentu dla swoich bliskich.

Jaki wpływ na wasze działania ma wojna w Ukrainie i pandemia?

Oczywiście, jak wiele branż w Polsce, mocno odczuliśmy pandemię i kolejne lockdowny, ale staraliśmy się być jak najbardziej elastyczni. Ten czas pomógł nam nawiązać i rozwijać współpracę z partnerami biznesowymi, którzy zapewniają ciekawe i niebanalne usługi online (np. Escape Room czy Degustacje).

Od 24 lutego jesteśmy wstrząśnięci okrutną inwazją Rosji na Ukrainę. Wszyscy jesteśmy ludźmi wychowanymi w duchu solidarności i pomocy, dlatego dziś, na całe szczęście, nie trzeba nikogo zachęcać do wspierania Ukrainy i pomagania potrzebującym.

Myślę, że najważniejszym zadaniem liderów i szefów firm jest teraz stworzenie odpowiedniej przestrzeni do wsparcia i dzielenia się tym, co robimy i jak pomagamy - prowadzi to nie tylko do zainspirowania innych, ale także rozwija różne formy pomocy.

Wyjątkowy Prezent i Emoti Group (grupa zrzeszająca wszystkie firmy prezentowe w Polsce, na Litwie, Łotwie, w Estonii i Finlandii oraz nasze serwisy oferujące pobyty w wyżej wymienionych krajach) podjęły konkretne działania. Pomoc finansowa na rzecz UNICEF Polska i Fundacji Nasz Wybór, 2 zł od każdego sprzedanego w marcu Vouchera na rzecz wspomnianych organizacji, sprzedaż cegiełek charytatywnych, wsparcie finansowe, które przekazane jest do dyspozycji pracowników z Ukrainy, zawieszenie akcji rozrywkowych, możliwość wzięcia urlopu charytatywnego i wspieranie dawców krwi to tylko te najbardziej widoczne działania.

Jak wyglądają najbliższe plany spółki i jakie są prognozy, które wpłyną na całą branże?

Wyjątkowy Prezent wciąż się rozwija, a my coraz więcej współpracujemy z kolegami i koleżankami z innych krajów, w których jesteśmy obecni. Nasza sieć sprzedaży rozwija się dynamicznie, dzięki czemu 50 sklepów to tylko przystanek. W całej Europie mamy już ponad 70 sklepów, a liczba potwierdzonych nowych otwarć w tym roku to już ponad 10.

Rośnie zresztą nie tylko nasza sieć sprzedaży, ale również nasza oferta. Chcemy, by jak największe grono osób, także tych mieszkających poza wielkimi ośrodkami miejskimi, miała możliwość swobodnego korzystania z naszych Voucherów i spełniania swoich marzeń. Rozwijamy także nowe formy sprzedaży, takie jak np. self service, czyli automat do samodzielnego kupowania Voucherów, który docelowo znajdzie się w galeriach i pozwoli na szybki zakup przeżycia.

Ciągle uruchamiamy nowe projekty, takie jak np. portal Emoti.pl, umożliwiający wyjazdy SPA do hoteli na terenie Polski i Europy. Po latach konsolidacji zakładamy, że kilka najbliższych lat to będzie czas bardzo intensywnego wzrostu sprzedaży, więc czekać nas będzie mnóstwo pracy