Spotkania konferencyjne – cena najważniejsza

SHUTTERSTOCK SHUTTERSTOCK
Co piąta polska firma organizuje spotkania konferencyjne poza swoją siedzibą. To niewiele, ale rynek ma olbrzymi potencjał – budżety przedsiębiorstw na tego typu wydarzenia idą w setki tysięcy złotych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Co piąta polska firma organizuje spotkania konferencyjne poza swoją siedzibą. To niewiele, ale rynek ma olbrzymi potencjał – budżety przedsiębiorstw na tego typu wydarzenia idą w setki tysięcy złotych. 

Jak wynika z badań hotelu Narvil, prawie połowa polskich firm organizujących spotkania konferencyjne przeznacza na nie do 100 tys. zł rocznie. W przypadku 20 proc. budżety są jeszcze większe. W największych firmach nierzadko wynoszą ponad milion złotych. 

Sondaż przeprowadzony przez hotel wskazuje na pewien niepokojący problem – przedsiębiorcy bardzo często nie zdają sobie sprawy, ile właściwie wydają na służbowe spotkania i konferencje. Wiedziało to tylko 26 proc. zbadanych firm. 

Nie oznacza to jednak, że lekceważy się staranne przygotowania do konferencji biznesowych. Według badań proces wyboru lokalizacji nigdzie nie trwa krócej niż 14 dni. Standardem jest okres od miesiąca do trzech. Zdaniem komentujących wyniki sondażu przedstawicieli hoteli Narvil to wystarczający czas, by wyszukać jak najlepszą ofertę dopasowaną do konkretnych potrzeb. 

Na co największą uwagę zwracają polscy przedsiębiorcy? Oczywiście na cenę. Dla 80 proc. firm to najważniejsze kryterium wyboru miejsca organizacji spotkania. Kolejne czynniki to jakość kuchni, łatwość dojazdu i dogodna lokalizacja. Słowem – firmy wiedzą, czego chcą, i nie chcą za to zbyt wiele zapłacić. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY