Płatności cyfrowe 2016

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 43
Polacy coraz chętniej korzystają z płatności cyfrowych – wynika z raportu opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. To kompleksowe spojrzenie na temat rozwiązań i możliwości, jakie dają nowe technologie w finansach, z punktu widzenia konsumentów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Polacy coraz chętniej korzystają z płatności cyfrowych – wynika z raportu opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. To kompleksowe spojrzenie na temat rozwiązań i możliwości, jakie dają nowe technologie w finansach, z punktu widzenia konsumentów.

Raport potwierdza, że Polacy z płatności cyfrowych korzystają coraz chętniej – aż 46 proc. ankietowanych zadeklarowało, że dokonuje płatności elektronicznych. Najpopularniejszym produktem finansowym i transakcyjnym używanym przez Polaków jest internetowe konto bankowe. Wskazało na nie 36 proc. respondentów. Drugim najpopularniejszym produktem finansowym, z wynikiem 35 proc., jest karta płatnicza. Konta typu PayU bądź́ PayPal wykorzystuje w realizacji płatności 29 proc. osób. Jedna piąta ankietowanych w raporcie „Płatności cyfrowe 2016” wskazała na aplikację mobilną w stylu BLIK, IKO, PeoPay.

– Płatności cyfrowe są szybko adaptowane przez rynek. Rośnie liczba smart konsumentów, którzy korzystają z dobrodziejstw technologii nie tylko do realizacji zakupów, ale także do dokonania za nie płatności. Polacy są otwarci na innowacje w obszarze płatności, a to z kolei oznacza, że dostawcy produktów i usług finansowych oraz transakcyjnych muszą dziś, bardziej niż kiedykolwiek, myśleć cyfrowo – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Raport powstał na podstawie pierwszego tak kompleksowego badania płatności cyfrowych w Polsce, wykonanego przy współpracy z Mobile Institute oraz GoMobi.pl. Na łamach raportu zaprezentowano obecne podejście Polaków do płatności cyfrowych, których rozwój nie oznacza, że przestajemy płacić gotówką, ale wskazuje, że mamy do czynienia ze zjawiskiem płatności omnichannel. Z opracowania można się dowiedzieć między innymi, z jakich produktów finansowych i transakcyjnych korzystają e-konsumenci, ile razy w ostatnich sześciu miesiącach dokonali płatności elektronicznych, jakie są przyczyny wykorzystywania gotówki do płatności za zakupy w internecie oraz jakie formy płatności online i mobile preferują Polacy.

Partnerami raportu są Narodowy Bank Polski i Visa. Patronat nad nim objęła Polska Organizacja Niebankowych Instytucji Płatności.

Raport można pobrać ze strony Izby Gospodarki Elektronicznej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ