Ostatni dzwonek na efektywne wykorzystanie zaoszczędzonego budżetu

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 46
Czy zaoszczędzone w budżecie środki mogą być na końcu roku powodem do zmartwień? W żadnym wypadku! Nadwyżka budżetu to szansa nie tylko na szybką poprawę tegorocznych wyników sprzedaży, ale również na dobry start w nowy rok, pod warunkiem że szybko i mądr

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Czy zaoszczędzone w budżecie środki mogą być na końcu roku powodem do zmartwień? W żadnym wypadku! Nadwyżka budżetu to szansa nie tylko na szybką poprawę tegorocznych wyników sprzedaży, ale również na dobry start w nowy rok, pod warunkiem że szybko i mądrze ją zainwestujemy. Eksperci Sodexo Benefits and Rewards Services podpowiadają, jak zrobić to najbardziej efektywnie.

Do końca grudnia zostało już niewiele czasu, dlatego decyzję o tym, w co zainwestować zaoszczędzone środki, warto podjąć jak najszybciej. Najpierw jednak trzeba przeanalizować sytuację i zastanowić się, czy lepiej szybko wesprzeć jeszcze tegoroczne wyniki, czy może, wykorzystując budżetową nadwyżkę, ze spokojem zaplanować akcję wsparcia sprzedaży na przyszły rok.

– Pod koniec roku często spotykamy się z pytaniami, jakie rozwiązania marketingowe będą najlepszą inwestycją dla zaoszczędzonych w budżecie środków. Polecamy wtedy kupony premiowe, karty przedpłacone oraz elektroniczne vouchery Click e Pass. Są to najprostsze i w tym przypadku najbardziej efektywne narzędzia, których dodatkowym atutem jest zwolnienie z podatku VAT. Ze względu na swój uniwersalnych charakter świetnie sprawdzą się w różnorodnych akcjach lojalnościowych i akcjach wsparcia sprzedaży – informuje Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.

Elektroniczny voucher czy tradycyjne kupony i karty

Dla osób ceniących nowoczesne technologie najlepszym narzędziem będzie e-voucher Click e Pass, czyli elektroniczny kod dostępu do bogatego katalogu nagród online. Narzędzie to bazuje na aktualnych trendach oraz wykorzystuje najnowsze rozwiązania. Wszystko po to, by organizatorom ułatwić wybór, zamówienie i obsługę nagród, a beneficjentom akcji dać maksymalny komfort i prostotę wyboru prezentu. Co więcej, Click e Pass można przekazywać w dowolnej formie, np. nadrukować go na opakowaniu produktu, na kartce z życzeniami czy też innym pasującym w danej sytuacji nośniku. Łatwo można go również przekazać osobie obdarowanej, np. wysyłając smsem czy e-mailem w postaci pliku pdf.

Sprawdzone od lat kupony i karty premiowe również mają szereg zalet, np. podobnie jak elektroniczny voucher długie terminy realizacji. Można więc je wykorzystać w najbardziej optymalnym dla danej firmy momencie. Korzystanie z karty premiowej nie generuje dodatkowych kosztów. Opłata związana z wydaniem karty dotyczy tylko pierwszego zamówienia, natomiast później można ją używać i doładowywać wielokrotnie bez dodatkowych kosztów. Oszczędnością jest także brak skomplikowanej logistyki zarówno w przypadku kart, jak i kuponów – ich zamówienie jest łatwe, a dostarczenie do odbiorcy szybkie i tanie. Ponadto dzięki tym rozwiązaniom znika również problem z magazynowaniem czy logistyką nagród.

Rozwiązanie bez VAT

Wszystkie trzy proponowane przez Sodexo rozwiązania – karty i kupony premiowe oraz elektroniczne vouchery – są zwolnione z podatku VAT. Zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 roku wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych mają być opodatkowane 23-procentowym VAT-em. Nie dotyczy to jednak znaków legitymacyjnych, czyli m.in. kart przedpłaconych, kuponów premiowych czy elektronicznych voucherów. Ich wykorzystanie w akcjach lojalnościowych pozwala zatem na oszczędność na poziomie 23 proc., a dzięki temu zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.

Czasu do końca roku jest już coraz mniej. Warto zatem czym prędzej wybrać rozwiązanie, które pozwoli z zyskiem wykorzystać zaoszczędzony budżet i osiągnąć optymalne wyniki w tym lub w kolejnym roku.