Nowy prezes i zmiany w 4fun Media. Spółka stawia na połączenie digital z nowymi technologiami

Wojciech Bieńkowski
Wojciech Bieńkowski, fot. materiały prasowe
Grupa kapitałowa 4fun media, której głównym aktywem jest działająca w rosnącym w dwucyfrowym tempie segmencie Digital-out-of- Home (DOOH) spółka Screen Network, wyznacza nowe kierunki rozwoju i planuje zmianę nazwy. Na funkcję prezesa 4fun Media został powołany dotychczasowy Przewodniczący Rady Nadzorczej 4fun Media S.A., Wojciech Bieńkowski.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Chciałbym, aby zarząd pod moim kierownictwem zadbał o dalszy rozwój oraz systematyczny wzrost kapitalizacji spółki. Planowana zmiana nazwy na Digital Network SA związana jest z nową strategią, nad którą rozpoczęliśmy już prace. Docelowo będzie się ona opierać na trzech jasno określonych obszarach biznesowych: DOOH, digital signage oraz elektromobilności, w segmencie infrastruktury ładowania – komentuje Wojciech Bieńkowski, prezes 4fun Media S.A. I dodaje: - Priorytetem w bieżącym roku będzie maksymalne wykorzystanie potencjału ponad 23 tysięcy ekranów reklamowych LED, którymi zarządzamy. Jako niekwestionowany lider rynku DOOH po trudnym dla całej branży reklamowej 2020 roku spowodowanym pandemią, w 2021 roku wróciliśmy na drogę dynamicznych wzrostów. Potwierdzają to nasze wyniki po trzech kwartałach zeszłego roku, w których przychody ze sprzedaży reklamy zewnętrznej wzrosły o 40 proc. r.d.r. i wyniosły blisko 20 mln zł, a zysk operacyjny wypracowany w tym okresie osiągnął poziom 7,8 mln zł, w porównaniu do 1 mln zł rok wcześniej.

Digital Out of Home (DOOH) to cyfrowa, innowacyjna reklama zewnętrzna i wewnętrzna. Według prognoz Verified Market Research (VMR) - jednej z największych na rynku amerykańskim firm badawczych i konsultingowych zajmującej się analizowaniem globalnego rynku reklamy - DOOH ma przed sobą wieloletnie perspektywy stabilnego wzrostu. VMR przewiduje, że w ciągu najbliższych 6 lat, światowy rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej osiągnie wartość blisko 40 mld dol., przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 11 proc. Screen Network, wiodąca spółka grupy kapitałowej 4fun Media, zarządza największą w Polsce siecią wielkoformatowych ekranów LED CITY i jedynymi na polskim rynku nośnikami Super Screen. Dysponuje ponadto siecią 20 tys. ekranów klasy indoor, umiejscowionych w ponad 380 lokalizacjach, takich jak: galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, dworce kolejowe i lotnicze oraz stacje metra. Spółka specjalizuje się we wdrażaniu innowacyjnych kampanii reklamowych, a dzięki autorskim rozwiązaniom technologicznym zarządza treścią prowadzonych kampanii w czasie rzeczywistym.

- Drugim obszarem, w którym chcemy się rozwijać, jest rynek Digital Signage, obejmujący instalacje ekranów LED i zarządzanie contentem video w placówkach handlowych i usługowych. Na rynku rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne nośniki, w tym te zaawansowane technologicznie, wykorzystujące AI czy biometrię. Chcemy wykorzystać fakt, że Polska jest jeszcze na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju rynku digital signage. Szacuje się, że poziom digitalizacji komunikacji z klientem w Polsce to dziś nie więcej niż 25-30 proc., co w porównaniu z nasyceniem rynków Europy Zachodniej na poziomie 80 proc., daje nam duże możliwości rozwoju. Nasza sieć ma już za sobą zakończone sukcesem wdrożenia technologii digital signage, m.in. dla salonów Empik, w których zainstalowaliśmy totemy LCD, interaktywne książki oraz ściany Video Wall z aplikacją interaktywną. Wykorzystamy te i inne doświadczenia do rozwoju naszej oferty produktowej i wzmacniania naszej rynkowej pozycji podkreśla Wojciech Bieńkowski.

Według prognoz Grand View Research globalny rynek digital signage będzie w stałym trendzie wzrostowym na poziomie 7,5 proc. i osiągnie wartość 38,23 mld dol. w 2028 roku. Wzrost rynku wynika z rosnącego zapotrzebowania na cyfrową promocję produktów i usług. Rośnie zapotrzebowanie na cyfrowe wyświetlacze reklamowe 4K z wbudowanym oprogramowaniem i odtwarzaczami multimedialnymi oraz na zaawansowane technologicznie produkty, na przykład wykorzystujące sztuczną inteligencję czy biometrię nośniki pozwalające wykorzystywać eye-tracking czy ścieżki cieplne. Technologie te znacząco zwiększają efektywność działań marketingowych.

- Trzecim obszarem, który z uwagą będziemy analizować jest segment elektromobilności, w którym skupimy się na nowoczesnej infrastrukturze ładowania. Posiadamy odpowiednie zasoby organizacyjne, stąd poszerzenie obszaru naszych działań związanych z instalacją ekranów LED o ładowarki wyposażone także w ekrany reklamowe jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszego biznesu. W elektromobilność coraz więcej inwestują dziś najpopularniejsze marki świata, a dodatkową zachętą dla kierowców są korzystne regulacje prawne wraz z systemem dopłat, wprowadzane przez większość europejskich rządów, m.in. w Polsce – wskazuje prezes Bieńkowski.

Zgodnie z najnowszym badaniem rynku opublikowanym przez Facts and Factors globalny rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych powinien osiągnąć wartość 115 mld dol. w 2028 roku, przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 35 proc. W 2021 rynek ten osiągnął wartość 18,22 mld dol. W Polsce, według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec ubiegłego roku funkcjonowały 1932 ogólnodostępne stacje ładowania (tylko w grudniu uruchomiono 119 nowych), a liczba rejestracji elektrycznych samochodów osobowych oraz hybryd typu plug-in wzrosła w 2021 r. o 93 proc. r.d.r. W związku z przewidywanym przez ekspertów dalszym dynamicznym, nawet dwudziestokrotnym wzrostem liczby takich pojazdów już w 2025 roku rynek infrastruktury ładowania ma ogromny potencjał do rozwoju. Obecnie w Polsce na ten cel tylko ze środków publicznych przeznaczono prawie 900 mln zł w ramach programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a kolejny miliard złotych Fundusz przeznaczy na rozwój sieci elektroenergetycznych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ