Jeśli nie SUV, to co?

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 94
SUV-y i crossovery to już łącznie ponad jedna trzecia naszego rynku, a udział ten z roku na rok rośnie. Kupujemy je chętnie, choć takie auta wcale nie sprzyjają oszczędzaniu paliwa. Tymczasem na rynku jest wiele modeli, które w niczym nie ustępują samochodom, które imitują terenówki. Wiele z tych alternatywnych modeli ma zresztą nad nimi istotną przewagę.

 

Wybór przeróżnych modeli, które mogą być dobrą alternatywną dla SUV-ów i crossoverów jest ogromny. To kombi, minivany, a także auta zbudowane na bazie różnej wielkości pojazdów dostawczych, lecz przeznaczone do przewożenia osób. Warto się zatem zastanowić, czy nie lepiej wybrać właśnie jeden z tych rodzajów aut, zamiast modnego modelu. Będzie taniej, w większości przypadków bez uszczerbku dla funkcjonalności. W tym kontekście warto też dodać, że duże SUV-y na pewno są mniej „eko” niż inne, porównywalne samochody. W Niemczech niektórzy politycy proponowali nawet ograniczenie sprzedaży SUV-ów poprzez wprowadzenie odpowiednich przepisów. Powód? Masywne SUV-y spalają relatywnie więcej paliwa niż „zwykłe” modele, takie jak choćby kombi.

Dla całej rodziny 

Przed laty właśnie samochody kombi traktowano jako najbardziej rodzinne. Niektóre marki przeszły do legendy, produkując samochody, które okrzyknięto kultowymi. Doskonałym przykładem są tu słynne, kanciaste modele Volvo, które – choć według dzisiejszych standardów niezbyt urodziwe – miały jednak ogromny bagażnik i przestronną kabinę. Takich kombi już nie ma, ale wybór w tej klasie aut jest naprawdę bardzo duży. Także, jeśli ktoś ma ochotę na pojazd z napędem na cztery koła – jak w prawdziwym aucie terenowym.

Tanie i przestronne kombi? Nie ma problemu: na rynku jest Dacia Logan MCV – niezbyt urodziwa, przeciętnie wykończona,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2020 (53)

Więcej możesz przeczytać w 2/2020 (53) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie