Zarządzanie


100 pomysłów na biznes cz. 2

Prezentujemy kolejne 25 idei, które można spróbować zamienić w udany biznes albo przynajmniej się nimi zainspirować i zrobić coś innego, własnego. Pięć z nich, które szczególnie nam się spodobały, oznaczonych jako „nasz wybór”, omawiamy nieco szerzej.


Zarządzanie w czasach overnight cz. 2

Jeśli firmy chcą dynamicznie się rozwijać, potrzebują zaangażowania, energii i innowacyjności młodych. Ale w Dekadzie 20+/- tych kluczowych dla nas cech nie widzimy – mówią przedsiębiorcy i menedżerowie objęci badaniem Biznes–Ludzie. Jak wypełnić tę lukę? Więcej wymagać od młodych, ale i... od siebie.


Czy ten pomysł może chwycić

Żeby pomysł na biznes miał szansę na rynku, musi wytrzymać zderzenie z rzeczywistością, jaką jest popyt na dany produkt czy usługę. Potrzebni są klienci skłonni za to zapłacić. Podpowiadamy, jak sprawdzić, czy się znajdą.


100 pomysłów na biznes cz. 1

Rozpoczynamy nowy cykl „100 pomysłów na biznes”. W czterech kolejnych wydaniach zaprezentujemy po 25 idei, które można spróbować zamienić w udane przedsięwzięcie. Pięć z nich, te, które szczególnie nam się podobają, oznaczamy jako „nasz wybór” i omawiamy bardziej szczegółowo. Pozostałe 20 – skrótowo. Chcielibyśmy, aby każda z nich stanowiła dla was gotowy koncept, który moglibyście przetestować, albo inspirację, która zaowocuje czymś nowym, własnym.


Ubezpieczenie zdrowotne buduje wizerunek przyjaznego pracodawcy

Czego oczekują pracodawcy i pracownicy od ubezpieczeń zdrowotnych i zapewniających dostęp do niepublicznej służby zdrowia?


Studia dla praktyka biznesu

Przedsiębiorcom z pewnym doświadczeniem, którzy pragną rozwijać swoje kompetencje, czasem nie wystarczają książki czy szkolenia z negocjacji albo zarządzania płynnością firmy. Chcą bardziej pogłębić swoją wiedzę o biznesie, szczególnie gdy ten się rozrasta. Mogą wtedy na przykład znowu pójść na studia.


Zarządzanie w czasach overnight

Musicie iść z duchem czasu – słyszą na każdym kroku polscy przedsiębiorcy. Wykonane ponownie po pięciu latach Badanie Biznes-Ludzie Tarka Executive’s i Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie niesie inny przekaz: nie gońcie za iluzjami, to tylko potęguje waszą frustrację. Doskonalcie to, co w polskim stylu zarządzania najlepsze. Bo ono, wbrew pozorom, bardzo dobrze pasuje do współczesnych wyzwań.


Z zewnątrz do wewnątrz

Jeżeli pracownik nie jest zmotywowany wewnętrznie, jego zaangażowania nie zbudują zewnętrzne bodźce, szczególnie finansowe, jak pensja, premie czy podwyżki. Jednak motywacja zewnętrzna sprowadza się nie tylko do nich, a jeśli jest stosowana uważnie i konsekwentnie, potrafi wspaniale podnosić morale.


Zanurzeni w języku

W biznesie znajomość języków obcych jest bardzo często niezbędna, szczególnie angielszczyzny, będącej lingua franca dzisiejszego świata. Trzeba się jej porządnie nauczyć, a tymczasem zaganianemu przedsiębiorcy ciężko znaleźć na to czas i siły. Podpowiadamy, jak sobie pomóc.


Jak zaplanować ekspansję zagraniczną

Coraz więcej firm z sektora MSP, co potwierdzają statystyki, dochodzi do wniosku, że polski rynek to dla nich za mało. Myśli o wyjściu z biznesem za granicę są tym śmielsze, że podsycają je zarówno liczne programy unijne i rządowe wsparcia eksportu, jak i sukcesy tych, którym się udało. Ale jak się do tego zabrać?


MyCompany Polska 12/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!