Strategie


Skuteczny biznes w handlu. Pieniądze dla sklepu

Nie ma zmiłuj! Specyfika branży handlowej wiąże się m.in. z koniecznością poniesienia wysokich kosztów uruchomienia sklepu. Radzimy, jak pozyskać na ten cel pieniądze.


Stacja prawie od wszystkiego

Stacje paliw przestają być miejscem, w którym przede wszystkim tankuje się pojazdy. Można w nich zrobić zakupy, odebrać pocztę czy zjeść wegańskie potrawy. A niebawem zakres usług będzie jeszcze większy.


Sieciowa trampolina

Współpraca z dużymi sieciami handlowymi daje możliwość szybkiego zwiększenia skali produkcji. Często wiąże się to z produkcją pod inną marką niż własna. Ale nie zawsze, bo niektóre sieci handlowe stawiają na polskie produkty.


Na czterech łapach

Co najmniej jeden czworonożny pupil znajduje się już w co drugim polskim domu. W całym kraju żyje łącznie ponad 14 mln psów i kotów. Ta ogromna i wciąż rosnąca baza „klientów” sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań dla ich właścicieli. A ci nie żałują grosza, aby dogodzić swoim pupilom.


Cyfryzacja sklepowych półek

Kasy fiskalne, lodówki, półki czy chłodnie na mięso to podstawowe wyposażenie każdego sklepu spożywczego. Ale by zyskać przewagę, trzeba analizować, co kto kupuje i kiedy. A do tego potrzebna jest zaawansowana technologia.


Polskie firmy tracą pieniądze, bo nie sięgają po ulgę B+R

Dla 61 proc. firm największą zaletą ulgi B+R jest możliwość wygenerowania oszczędności. Niemal co piąty ankietowany wskazał, że ulga motywuje go do rozwoju – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Ayming Polska. Wielu przedsiębiorców wciąż nie zdaje sobie sprawy z możliwości, które oferuje ulga.


Sezon, który się nigdy nie kończy

Podczas festiwali filmowych każdy ma swój powód do radości. Widzowie – bo liczą na emocje w kinie. A właściciele lokalnych biznesów – bo przeliczają zyski z widzów. Jedni i drudzy nakręcają lokalną gospodarkę.


Wyprzedaż? Polacy najpierw policzą

Listopad dla branży handlowej oznacza tygodnie wielkich promocji. Singles Day, Black Friday i Cyber Monday generują gigantyczne obroty w sklepach na całym świecie. A Polacy, jak często bywa, są przekorni i nie dają się ponieść emocjom.


W stylu retro

Otaczanie się oryginalnymi przedmiotami z przeszłością i wyposażanie wnętrz w dizajnerskie meble sprzed kilku dekad jest dziś dużo łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Poszukujący perełek wielbiciele klasycznego wzornictwa okazów nie muszą już szukać po pchlich targach czy zakurzonych piwnicach. Biznes w stylu retro przeniósł się bowiem do internetu.


Skuteczny biznes w handlu. Samodzielność czy franczyza

W Polsce działa obecnie około 1200 marek franczyzowych. Pod ich szyldami funkcjonuje niemal 80 tys. punktów. Ich liczba stale rośnie, mimo że sytuacja w handlu jest niełatwa. Każda formuła ma swoje plusy i minusy.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?