Strategie


Jak rosną rodzime konopie

Konopie w Polsce nie miały dobrej marki. Kojarzyły się z narkotykami i nielegalną nad Wisłą marihuaną. A to błąd, bo w odmianie przemysłowej konopie to duży biznes. W Polsce niestety on dopiero raczkuje.


Biznes na zimowej fali

Zima to najlepszy okres do ślizgania się po falach Bałtyku. Rosnąca popularność surfingu, windsurfingu czy kitesurfingu napędza polskie firmy, które oferują specjalistyczny sprzęt czy szkolenia.


Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

Producenci odzieży mają konkurencję. Świadomi ekologicznie klienci nie chcą kupować więcej nowych ciuchów, wolą stare i używane. Dla firm, które weszły w ten segment, hasło „mniej znaczy więcej” zwykle oznacza więcej zysków.


Kto słucha nie błądzi

Polacy stworzyli technologię, która zamienia tekst w mowę. Dziś to jeden z najważniejszych trendów technologicznych i motor napędowy biznesu giganta z USA.


Skuteczny biznes w handlu. Pieniądze dla sklepu

Nie ma zmiłuj! Specyfika branży handlowej wiąże się m.in. z koniecznością poniesienia wysokich kosztów uruchomienia sklepu. Radzimy, jak pozyskać na ten cel pieniądze.


Stacja prawie od wszystkiego

Stacje paliw przestają być miejscem, w którym przede wszystkim tankuje się pojazdy. Można w nich zrobić zakupy, odebrać pocztę czy zjeść wegańskie potrawy. A niebawem zakres usług będzie jeszcze większy.


Sieciowa trampolina

Współpraca z dużymi sieciami handlowymi daje możliwość szybkiego zwiększenia skali produkcji. Często wiąże się to z produkcją pod inną marką niż własna. Ale nie zawsze, bo niektóre sieci handlowe stawiają na polskie produkty.


Na czterech łapach

Co najmniej jeden czworonożny pupil znajduje się już w co drugim polskim domu. W całym kraju żyje łącznie ponad 14 mln psów i kotów. Ta ogromna i wciąż rosnąca baza „klientów” sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań dla ich właścicieli. A ci nie żałują grosza, aby dogodzić swoim pupilom.


Cyfryzacja sklepowych półek

Kasy fiskalne, lodówki, półki czy chłodnie na mięso to podstawowe wyposażenie każdego sklepu spożywczego. Ale by zyskać przewagę, trzeba analizować, co kto kupuje i kiedy. A do tego potrzebna jest zaawansowana technologia.


Polskie firmy tracą pieniądze, bo nie sięgają po ulgę B+R

Dla 61 proc. firm największą zaletą ulgi B+R jest możliwość wygenerowania oszczędności. Niemal co piąty ankietowany wskazał, że ulga motywuje go do rozwoju – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Ayming Polska. Wielu przedsiębiorców wciąż nie zdaje sobie sprawy z możliwości, które oferuje ulga.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

25 najlepszych polskich startupów

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?