Strategie


Magazyn mini, możliwości maxi

Raz biuro, raz magazyn, a jak trzeba to i showroom. Małe magazyny rosną jak grzyby po deszczu, razem z rynkiem e-commerce. Bo dla sklepu internetowego takie elastyczne biuro to idealne rozwiązanie.


Małe miasta, wielkie pieniądze

Metropolie i duże miasta wydają się naturalnym miejscem do prowadzenia biznesu. Okazuje się, że niekoniecznie. Najszybciej rosną biznesy w mniejszych miejscowościach, zwłaszcza tych blisko aglomeracji. Rosną, bo małe miasteczka dają im mnóstwo przewag.


Wyścig na hulajnogach

Choć w Polsce nie można nimi jeździć nawet po ścieżkach rowerowych, to do wojny o rynek hulajnóg na minuty włączają się giganci – z niemieckim Daimlerem na czele. Czy hulajnogi powtórzą fenomen miejskich rowerów?


Dlaczego linie lotnicze upadają?

Rynek lotniczy rośnie w dwucyfrowym tempie, przybywa pasażerów, a porty lotnicze wydają dziesiątki milionów złotych na inwestycje. Tymczasem linie lotnicze upadają.


Prywatne akademiki dają zarobić

Dwa lata temu zbudowano w Polsce pierwszy duży, prywatny akademik. Inwestycja okazała się wielkim sukcesem, a dziś kolejne projekty wyrastają jak grzyby po deszczu. Nic dziwnego – stopa zwrotu dla pierwszych inwestorów to nawet 15 proc. w skali roku.


Wyróżnili się i nie zginęli

Polska porcelana znów jest na fali. Główni producenci mają sprzedaż na poziomie kilkuset milionów i z roku na rok rosną, bo każdy z nich znalazł własną specjalizację. Do tego dochodzą mniejsze studia, które stawiają na młodych polskich projektantów.


Wesele z przytupem

Prawie 7 mld rocznie wydajemy na śluby i wesela, średnio 35 tys. na jedno. Żeby zarobić na nowożeńcach trzeba się wyróżnić, np. stawiając mobilny bar z prosecco albo wynająć klasycznego Forda Mustanga z lat 60.


Co i jak myśli Elon Musk

Bądź fatalistą, myśl probabilistycznie, stawiaj tylko na produkt, ciężko pracuj i bądź odporny na ból. Publikujemy fragment książki o tym, co o biznesie, branży motoryzacyjnej, przyszłości życia na Ziemi myśli Elon Musk.


Krótkie życie e-sklepu

Większość małych i średnich sklepów internetowych upada zaraz po założeniu. Tylko co trzeci e-sklep w Polsce działa dłużej niż osiem lat, choć cały rynek e-commerce dynamicznie rośnie. W czym zatem tkwi problem?


Mniejsi lubią dużych

Polscy restauratorzy, właściciele pubów, barów, chętnie wiążą się umowami z dużymi, sprawdzonymi dostawcami. Im większy dostawca, tym ceny niższe, sprawniejsze procedury i oferty szyte na miarę. Trzeba jednak uważać, bo są haczyki.


Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Czy przenieść firmę za granicę

Dobre auto na niskie raty