Liderzy


9 złotych zasad negocjacji z inwestorem

Negocjacje z potencjalnym inwestorem nigdy nie są łatwe. Zwłaszcza że zwykle to on ma przewagę nad małym startupem. Znając te zasady, wyrównasz swoje szanse.


Wzór na wygraną

E-sport to dziś biznesowe eldorado. Założonej przez trzech kolegów firmie GGPredict właśnie udało się pozyskać milion złotych od polsko-izraelskiego funduszu TDJ Pitango. I co ważne – firma nie tworzy gier.


Sztuczna kość, która zmienia się w naturalną

Polscy naukowcy stworzyli materiał, który może zastąpić ludzką kość. FlexiOss, zwany popularnie sztuczną kością, może stać pierwszym polskim produktem globalnym.


Gorzka historia polskich delikatesów

Biedronka, Lidl, Carrefour, Auchan czy Tesco. Największe firmy z sektora handlu detalicznego nie mają polskich właścicieli. Nic dziwnego – większe sieci, które należą do Polaków, oprócz nielicznych wyjątków, albo upadają, albo ostatecznie zostają sprzedane. Smutny koniec spotkał wszystkie polskie sieci delikatesowe.


Anioły i diabły biznesu

Startupowcy myślą, że jak ściągną inwestora, to dalej już będzie z górki. Radzę poczekać. Duże umowy inwestycyjne mają tyle pułapek, że znacznie lepiej zacząć od współpracy z aniołem biznesu – mówi Lech Kaniuk, inwestor, współtwórca takich marek jak iTaxi czy PizzaPortal.


Kino bez ograniczeń

Prosta i tania aplikacja stworzona przez zespół polskich naukowców rozwiązuje problem odbioru filmów przez osoby niewidome i niesłyszące. Działa już w kilku kinach, jej potencjał jest ogromny.


Przepis na miliony

Weź dużą sałatkę lub wrap, dołóż 50 naturalnych składników do wyboru, polej ręcznie kręconym sosem, dodaj świeżo wyciskane soki. Oto wiecznie świeży przepis na sukces Anny Krajewskiej z Salad Story.


Prawie jak Amazon

Ta historia to przestroga. Merlin, który miał być polskim Amazonem, dziś walczy o przetrwanie. O tym, czy mu się to uda, zadecyduje sąd. Kilka dni temu spółka powołała nową prezes, ale do wyjścia z kłopotów droga daleka.


Góry, morze i ciuchy

Femi Stories stworzone przez siostry Anitę i Kamę Nawarkiewicz to marka z charakterem. Dla silnych i niezależnych kobiet, takich które wiedzą, czego chcą. W ciągu kilku lat brand urósł ze spontanicznego pomysłu do biznesu mającego ponad 7 mln zł przychodu.


Dziewczyna z misją

Polski startup opracował prototyp urządzenia, które wskazuje, jaki antybiotyk podać pacjentowi. Za dwa lata chce z gotowym aparatem wejść na rynek. Akurat wtedy prezeska spółki skończy studia.


Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty