Moim zdaniem


Poznajcie marki cenione przez przedsiębiorców

Lubię rzeczy solidne, o powtarzalnej jakości i co do których mam pewność, że nie zawiodą. Czyli marki. Poświęcamy im dużo miejsca w tym wydaniu, omawiając wyniki naszego badania Marka Godna Zaufania 2017. Marka buduje specyficzną więź z odbiorcą, pewien rodzaj sympatii i zaciekawienia, czym tym razem zaskoczy, bo mimo stabilnego fundamentu, musi się też zmieniać i doskonalić.


Polskie Inspiracje

Mamy opinię jednego z najbardziej przedsiębiorczych narodów. Zasłużyliśmy na nią m.in. imponującym skokiem cywilizacyjnym, jakiego dokonaliśmy po 1989 r. Dziś, mimo że – jak pokazują badania – duch przedsiębiorczości nie gaśnie, jest trudniej być na swoim, bo i warunki zewnętrzne są trudniejsze. Obok tamtego entuzjazmu pojawiły się niewiara we własne umiejętności czy lęk przed porażką.


Inflacja znów z nami

Inflacja. Na informacje o jej poziomie jestem wyczulona. Pamiętam bowiem rozczarowanie, a nawet ból rodziców, gdy okazało się, że obróciła wniwecz ich marzenia, by pomóc dzieciom wystartować w dorosłość.


Zatrzymani w blokach startowych

Mimo że „innowacyjność” odmieniana jest dziś przez wszystkie możliwe przypadki i stała się słowem kluczem programów politycznych, konferencji i debat, mamy wciąż realny problem z przekierowaniem gospodarki na nowoczesność.


Wiosenny oddech w My Company Polska

Kreśląc co miesiąc kilka słów wstępniaka, staram się nie omawiać zawartości bieżącego wydania. Zwłaszcza że, jak pokazuje nasz monitoring, Czytelnicy, którzy w coraz większej liczbie sięgają po „My Company Polska”, czytają magazyn niemal od deski do deski. Tym razem jednak zrobię wyjątek. 18 miesięcy ukazywania się na rynku to dobry moment, by przyjrzeć się pismu z dystansu. Kiedy je projektowaliśmy, intuicja podpowiadała nam, jakie treści mogą być dla odbiorcy interesujące. Dziś to już po prostu wiemy. I dlatego uznaliśmy, że pora na kilka odświeżających zmian. Już w tym wydaniu znajdą Państwo więcej tak cenionych przez Was materiałów poradniczych. Pokazujemy między innymi możliwości, jakimi dysponuje mały i średni biznes, by legalnie obniżyć płacone przez firmę podatki. Warto im się przyjrzeć i wykorzystać, tym bardziej że nie ma ich za wiele. Jeżeli planują Państwo poprawę obsługi klienta, podpowiadamy, jak wybrać helpdesk spełniający Wasze wymagania. W sekcji „Prawo i podatki” też pojawiła się nowość – comiesięczny, zwięzły przegląd najważniejszych, z punktu widzenia MSP, zmian w przepisach prawnych. Z kolei nasz temat okładkowy – „Jak zacząć biznes w sieci” – to przygrywka do nowego cyklu: w końcu trudno dziś znaleźć firmę, która nie myśli o swej obecności w internecie. Na początek przedstawiamy pięć kroków, jak należy się do tego zabrać. W kolejnych wydaniach będziemy szczegółowo omawiać narzędzia internetowego biznesu. I wreszcie zmiana, którą dostrzegą Państwo najprędzej. Więcej treści niż dotychczas postanowiliśmy przekazać za pomocą obrazu, infografiki, wykresu, rysunku. Według nas dodaje to pismu lekkości i oddechu. Ciekawi jesteśmy Państwa zdania na ten temat i z góry dziękujemy za każdą opinię.


Nic dwa razy się nie zdarza. A może?

Po ponad roku funkcjonowania nowego rządu i kampanijnych zapowiedziach stworzenia nowego klimatu dla rozwoju polskiej przedsiębiorczości chciałoby się powiedzieć: sprawdzam. Tyle że ten przegląd wypadłby mizernie.


Oby to był dobry rok


Nadchodzą zmiany w prawie i podatkach

W ciągu minionych 15 miesięcy magazyn „My Company Polska” dwukrotnie zapytał reprezentatywne grupy przedsiębiorców o bariery rozwoju biznesu w Polsce. Zaskoczenia nie było, bo i inne sondaże na to wskazują, że ludziom przedsiębiorczym najbardziej dokuczają wysokie koszty pracy (podatki, ZUS) oraz nieprzyjazne prawo. Rząd wziął się za obie te rzeczy, zapowiadając zmiany i w podatkach, i w prawie. Ale każda z tych zapowiedzi znaczy zupełnie co innego. Zacznijmy od tej dobrej.


Zapraszamy na nasze konferencje i szkolenia

Nieustająco zadziwia mnie i cieszy głód wiedzy oraz gotowość do podnoszenia kompetencji naszych przedsiębiorców...


Odważniej sięgajcie po fundusze unijne

Dane makroekonomiczne za pierwsze półrocze nie są dobre. Zauważalnie spadł poziom inwestycji (z kwartału na kwartał jest z tym coraz gorzej), co przełożyło się na pogorszenie prognoz dotyczących dynamiki PKB. Szukając winnego, decydenci wskazują na wolniejsze niż zakładano zasilenie gospodarki przez fundusze unijne. Liczą jednak na ich odkorkowanie. Do kogo trafią w pierwszej kolejności?


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single