Know how


Twarde korzyści plus miękkie historie

Programy lojalnościowe, skierowane do kontrahentów firmy, jak sklepy czy hurtownie, są coraz nowocześniejsze. Można je też prościej i precyzyjniej dopasować do potrzeb adresatów. Może dlatego korzysta z nich coraz więcej przedsiębiorstw.


Kiedy wspólnik gra nie fair

A co, jeśli wspólników w spółce jest co najmniej dwóch i któryś z nich zawiedzie? Najlepiej zadać sobie to pytanie jak najwcześniej i przygotować się na ewentualną „skuchę”. Nawet gdy przyjaźń i zaufanie kwitną, i nie ma podstaw do niepokoju.


Kandydacie, czy grasz w Warcrafta?

Gamifikacja, zwana też grywalizacją, pozwala – bardzo często w internecie – zaprogramować i przeprowadzić nabór pracowników do rozwijającej się firmy. W założeniu – jak najlepszych. Ale czy to rozwiązanie, bazujące na elementach gry, jest dla wszystkich? Na przykład – dla niezbyt dużego biznesu?


Inwestycyjny rollercoaster

Negatywne skutki globalizacji dopiero przed nami. W związku z tym czeka nas permanentny kryzys na rynkach kapitałowych (oraz szalone cenowe „jazdy”), co wymusi fundamentalne zmiany w myśleniu o inwestowaniu.


Wejść w nieruchomości komercyjne

Na nieruchomościach komercyjnych zarabia się dziś w Polsce nawet dwa razy lepiej niż w Londynie. Polacy jednak tego nie wykorzystują, ustępując pola cudzoziemcom. Mniejsi inwestorzy sądzą, że są bez szans, zwłaszcza przy zagranicznych potęgach. Ale czy mają rację?


Krótkie inwestycje w świecie niskich stóp

Trudno dziś zainwestować na chwilę nadmiar firmowej gotówki – a przynajmniej z sensem. Oprocentowanie lokat bankowych wręcz do nich zniechęca. Fundusze pieniężne są nimi tylko z nazwy. Wielu korci, by w poszukiwaniu dochodu grać niebezpiecznie. Jak w tych warunkach zarabiać na krótkoterminowej lokacie kapitału i czego się spodziewać?


Globalny horyzont dla MSP

Hiszpanie najbardziej nowatorscy w Europie? Do takiego wniosku można dojść, gdy weźmie się pod uwagę liczbę grantów, jakie ich firmy zdobywają w Brukseli w ramach programu Horyzont 2020 – Instrument MSP. Polacy wypadają na ich tle fatalnie. Ale niekoniecznie dlatego, że nie są innowacyjni.


Akcje marketingowe i ryzyko podatkowe

Obdarowywanie prezentami zawsze, także pomiędzy przedsiębiorcami, stanowi miły gest. Zwykle uważa się, że wręczenie przez firmę upominku o znikomej wartości nie podlega opodatkowaniu. Ale nie zawsze tak jest i trzeba być czujnym, ponieważ nawet w takich sytuacjach zdarzają się wyjątki.


Software tańszy o 10 procent

Ulga technologiczna umożliwia obniżenie zobowiązania podatkowego o ok. 10 proc. wartości nabytej nowej technologii. Warto o tym pamiętać, bo przy zakupie np. kosztownych programów wspomagających zarządzanie czy usprawniających procesy produkcji te 10 proc. da pokaźne oszczędności.


Co grozi za udział w zmowie

W tym roku zaczęła obowiązywać znowelizowana Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, która wprowadziła osobistą odpowiedzialność zarządzających daną firmą za jej udział w tzw. antykonkurencyjnym porozumieniu. To ważna zmiana, bo do tej pory wysokie kary pieniężne za tego typu naruszenia mogły być nakładane jedynie na przedsiębiorców.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!