Know how


Praca podwójnie pożyteczna

Osoby niepełnosprawne intelektualnie potrafią być świetnymi pracownikami. I to na stanowiskach, na których inni często sobie nie radzą. Trzeba tylko dać im szansę.


Łatwo i prosto to czasem źle

Firmy nieobeznane z machiną bankową czy niemające czasu na przedzieranie się przez gąszcz usług finansowych korzystają często z pośredników. Czego od nich oczekiwać i na co uważać?


Miliony na przejęcia za granicą

Dzięki pomocy Funduszu Ekspansji Zagranicznej przejęcie firmy w innym kraju czy zbudowanie w nim fabryki może być bezpieczniejsze i szybsze. „Do każdego euro czy dolara dokładamy drugi” – zapewnia FEZ.


Mały dla małego

Życie potwierdza, że niewielkim firmom, często niepasującym do sposobów działania dużych faktorów, bardziej jest po drodze z tymi małymi.


Co zrobili, gdy startowali

Spójrzmy, jak niektórzy przedsiębiorcy zdobywali pieniądze na start i rozwój swoich firm. Każdy zrobił to trochę inaczej.


Liczy się to, co na koncie

W 2019 r. prześcigniemy NewConnect w liczbie emisji. Bo crowdfunding to nie tylko kapitał, ale też społeczność fanów oraz kampania marketingowa – mówi Arkadiusz Regiec, prezes Beesfund.com, polskiej platformy crowdfundingu udziałowego, w rozmowie z Karoliną Prewęcką.


Kto pożyczy małej firmie?

Mikro i małym przedsiębiorcom nie jest łatwo zdobyć pieniądze na rozwój. Są jednak instytucje, które specjalizują się w organizowaniu takiego finansowania. I dla najmniejszych mają w sumie miliardy złotych.


Sezon na reklamę, czyli specyfika działań marketingowych na rynku farmaceutycznym

Według raportu firmy IQVIA w ubiegłym roku Polacy wydali w aptekach 38,3 mld zł, czyli o 1,8 mld zł więcej niż w roku poprzednim. To już kolejny rok z rzędu, w którym Polacy biją rekord wydatków na lekarstwa. Rosnące wyniki sprzedaży produktów leczniczych to wyraźny sygnał dla firm farmaceutycznych, by produkować ich jeszcze więcej. W konsekwencji podaż przeważa nad popytem, a to z kolei znacznie przyczynia się do rywalizacji pomiędzy producentami leków – konkurencja jest tak duża, że walka o zainteresowanie i wzbudzenie potrzeby zakupowej u klienta wydaje się konieczna.


Rośnie zainteresowanie samochodami poleasingowymi

Pewne i sprawdzone auta po zakończonych kontraktach wynajmu długoterminowego od Carefleet.


Czy w email marketingu potrzebna jest strategia?

Komunikacja mailowa z klientami to podstawa w każdej firmie. Warto więc zastanowić się, czy prowadzi się ją w sposób przemyślany. O strategii email marketingowej, o tym, jak robić to dobrze, a czego unikać, opowiada specjalista, Marcin Kociuba z FreshMaila.


Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę