Know how


Podatek od wyprowadzki

Jedną z najczęściej omawianych zmian podatkowych, które mają wejść w życie 1 stycznia 2019 r., jest tzw. exit tax, zwany potocznie podatkiem od wyprowadzki.


Kalendarium przedsiębiorcy – listopad 2018

Kalendarium przedsiębiorcy – listopad 2018


Najnowsze zmiany w przepisach gospodarczych – listopad 2018

Co nowego w prawie? Czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie? Kontynuujemy nasz cykl z informacjami najistotniejszymi z punktu widzenia przedsiębiorcy.


Nie wszystko złoto, co się świeci

Starając się dotrzeć do klientów w cyfrowym świecie, trzeba zachować ostrożność, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Również wtedy, gdy zdajemy się na fachowców: nawiązujemy współpracę z wyspecjalizowaną agencją czy sięgamy po wsparcie popularnego influencera.


Blaski i cienie PPK

Chociaż Pracownicze Programy Emerytalne są obecne w polskim systemie prawnym od 2004 r., objętych jest nimi ledwie 400 tys. osób. Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych może jeszcze pogorszyć status PPE. A jak może wpłynąć na sytuację małych pracodawców?


Mieszkania: wynajem długoterminowy wciąż kusi

Niskie oprocentowanie lokat i brak atrakcyjnych form osiągania pasywnego dochodu powodują, że ok. 700 tys. Polaków zdecydowało się zainwestować w wynajem i czerpać z tego przychody. Chętnych ciągle przybywa.


Firmowa karta poduszkowa

Rezerwa, poduszka finansowa, karta na czarną godzinę – określeń na firmową kartę kredytową jest wiele. Warto ją mieć, byle posługiwać się nią rozsądnie. Wówczas potrafi się odwdzięczyć.


Dotacja na zagraniczną ekspansję

Na internacjonalizację firmy z dotacji można zdobyć do ok. 850 tys. zł. Choć pozyskiwane kwoty są sporo niższe niż w programach unijnych dotyczących finansowania badań i rozwoju, jest to nadal poważne wsparcie. Szczególnie dla najmniejszych firm. Mogą w ten sposób sfinansować nawet 80–85 proc. wydatków na rozwój eksportu.


Digitalizacja sposobem na chaos reklamowy w mieście?

Ład przestrzenny. Pojęcie obce dla polskiego krajobrazu. Jest za to morze billboardów, wyblakłe plakaty, pstrokate banery i ogłoszenia porozklejane, gdzie tylko popadnie. Gdyby tylko wymazać je z przestrzenni miejskiej lub zastąpić reklamą cyfrową, polskie miasta mogłyby wyglądać zupełnie inaczej.


Skuteczny newsletter – zdradzamy przepis na jego kreację

W 2018 r. minęło równe 40 lat, odkąd amerykańska firma DEC wysłała pierwszy w historii newsletter. Nikt wtedy nie mógł przypuszczać, że w przyszłości stanie się on jedną z najbardziej popularnych form komunikacji na linii marka – klient.


MyCompany Polska 11/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!