Dossier


Polska franczyza jak Balaton

Trwa dobra passa systemów franczyzowych w Polsce. Jednak zarówno ci, którzy dają franczyzową licencję, jak i ci, którzy ją biorą, powinni solidnie się do tego przygotować i uważać na lekkoduchów, niedoświadczonych i szarlatanów.


Zacznijcie od siebie

Wiele firm uważa, że CSR, czyli przedsiębiorczość odpowiedzialna społecznie, to typowo marketingowe działania na pokaz. Tymczasem powinna się ona zaczynać od uporządkowania własnego podwórka. Wtedy faktycznie wpływa na motywację i wyniki pracowników, na budowanie lepszych więzi z klientami i większą przewidywalność biznesu.


Gospodarka z odzysku

Polskie tłumaczenie terminu circular economy, stosowane choćby przez speców od zrównoważonego rozwoju, nie brzmi najlepiej. Bo niby z czym ma się kojarzyć „gospodarka okrężna”? To określenie warto jednak zapamiętać, bo już niedługo może się okazać, że będziemy je łączyć z rewolucją w sposobie produkowania i konsumowania dóbr.


Wspólnie, czyli wartość w skali mikro

Aż 335 mld dol. ma do 2025 r. wynieść globalny przychód z ekonomii współdzielenia – twierdzą eksperci PwC. Na dodatek chodzi tylko o pięć najważniejszych obszarów: finanse, transport, hotelarstwo, turystykę i zatrudnienie. Zjawiska tego nie można więc ignorować.


Polskie miasta w światowych rankingach

Jak wypadają w międzynarodowych rankingach nasze miasta pod kątem jakości życia, jego kosztów czy atrakcyjności inwestycyjnej? Różnie, ale nigdy naprawdę fantastycznie albo bardzo źle. Co prawda, najczęściej uwzględnia się w nich tylko Warszawę...


Doliny i inteligentne specjalizacje

Prawie trzy lata temu województwa wybrały sobie „inteligentne specjalizacje” – dziedziny gospodarki, na których będą się koncentrować. Ważne w strategii ich rozwoju także dlatego, że są kluczowe dla otrzymania unijnego wsparcia. Czy widać już tego efekty?


Strefy mają więcej zalet niż wad

Czy z punktu widzenia przedsiębiorcy idea parków technologicznych się sprawdza? A specjalne strefy ekonomiczne? Trochę to zależy od tego, jak dużym się jest przedsiębiorcą.


Nie tylko tania praca

Dziś każdy region naszego kraju może być interesujący dla biznesowych inwestorów, głównie dlatego, że infrastruktura przestaje być problemem. Słabym ogniwem ciągle jednak pozostaje przygotowywanie dobrych ofert przez samorządy.


Podaruj im trochę słońca

Tam, gdzie wiele firm walczy o stałą współpracę z tymi samymi kontrahentami, nabierają znaczenia takie rzeczy, jak business gifting. Jak się tutaj dobrze wyróżnić? Można skorzystać z elektronicznego vouchera Click e Pass, który daje jednorazowy dostęp do bogatego katalogu nagród i pozwala w prosty sposób nagradzać lojalność partnerów biznesowych.


Jak oni to robią

Programy lojalnościowe skierowane do firm można stosować na każdym rynku, w każdej branży i przy każdym typie biznesowych relacji. Poniżej pokazujemy ciekawe wdrożenia i ich rezultaty.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!