Dossier


Jak nie drzwiami, to oknem...

Ciężko dziś znaleźć kraj w Europie, który nie byłby zalewany przez nasze nowoczesne okna, drzwi, krzesła czy meble biurowe. Wśród ich producentów wyrośli liderzy, z którymi musi się liczyć praktycznie każdy konkurent.


Sukces z łyżką dziegciu

Towary rolno-spożywcze i żywność to od lat niekwestionowany król polskiego eksportu. – Nasze firmy wygrywają na zagranicznych rynkach bardzo dobrą jakością swojej produkcji sprzedawanej po konkurencyjnych cenach – mówią eksperci. Jednak zrobiło się trochę mniej różowo.


Kraj to za mało

Jakie mamy dziś hity eksportowe? Dokąd je wysyłamy? Co się tu zmienia i co ma szansę dołączyć do największych polskich przebojów na rynkach świata?


Musimy uwolnić ten potencjał

Chcemy być wśród tych firm, które jako pierwsze będą dostrzegać i budować biznesy jutra – zapowiada Kamil Kamiński, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. zarządzania korporacyjnego.


Kto zyska na energetyce węglowej

Czy deklarowany przez władze zwrot Polski ku energetyce opartej na węglu może oznaczać biznesową szansę dla rozmaitych firm z sektora MSP? Odpowiedzi szukamy, przyglądając się m.in. inwestycji PGE w Opolu.


Ostrożnie z tym biogazem

W połowie zeszłego roku, wraz z nowelizacją Ustawy o odnawialnych źródłach energii, rząd dał jasny sygnał – stawiamy na biogazownie. Co to oznacza dla biznesu?


Umowy na celowniku

Od kilku lat rynek sprzedaży energii elektrycznej do firm jest w Polsce w pełni zliberalizowany. Warunki jej zakupu, w tym m.in. cena, są ustalane indywidualnie między przedsiębiorstwem a sprzedawcą. Teoretycznie to świetnie, ale diabeł tkwi w szczegółach.


Ściąć rachunki za prąd

Wśród towarów i usług, za które przyjdzie nam w tym roku płacić więcej, są energia elektryczna i jej dostawa. Pytanie, jak przedsiębiorca może obniżyć wysokość swych rachunków za prąd, nabiera więc dodatkowych rumieńców. Eksperci wskazują sposoby.


Swobody tyle, ile potrzeba

Im bardziej ścisła i sformalizowana współpraca, tym więcej profitów dla obu stron umowy franczyzowej. Choć czasami właśnie lepiej poluzować.


Biznes ze społecznym zacięciem

Franczyza, w której liczą się wartości społeczne, jest nastawiona na budowę silnych i partnerskich więzi, opłacalnych dla wszystkich jej uczestników. Tutaj dba się np. o kompetencje, prestiż i dobry wizerunek franczyzobiorców, a ci są franczyzodawcy naprawdę oddani.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!