Dossier


Samochód bardziej indywidualnie

Najważniejszym trendem na rynku leasingu samochodów jest przejście od produktów z niską wartością wykupu auta do tych z wartością wysoką i personalizacja oferowanych rozwiązań. Wszystko to jest dużo bardziej przyjazne mniejszym przedsiębiorcom.


Rzecz do sprawdzenia

Choć leasing to forma finansowania wielu rodzajów środków trwałych, to największy w nim udział (niemal 30-procentowy) mają pojazdy. Dlatego skupiamy się poniżej na autach, tym bardziej że ta część leasingu jest wyjątkowo urozmaicona i najwięcej tu zależy od tego, czy odrobiliśmy pracę domową przed podpisaniem umowy.


Polski leasing dojrzewa

Jak zmieniła się w Polsce oferta leasingu, jakie są w nim najnowsze trendy i dlaczego robi się coraz ciekawszy i bardziej przystępny z punktu widzenia mniejszych firm?


Jak może zmienić się świat

Praca – jej rodzaje, sposoby wykonywania, podaż i popyt – jest ściśle sprzężona z naszym cywilizacyjnym rozwojem, jego osiągnięciami i bolączkami, kluczowymi czynnikami. Są one też sygnałami pozwalającymi snuć prognozy, jaka będzie przyszłość pracy. Stąd pięć najbardziej prawdopodobnych scenariuszy na najbliższe pięć do 20 lat.


Ofert pracy w bród, a wymarzonych kandydatów brak

Rekrutując dziś nowych pracowników, szczególnie menedżerów, warto przemyśleć kwestie związane nie tylko z wynagrodzeniem, ale też ze wszelkimi innymi warunkami oferowanej pracy, uruchomić detektywistyczną dociekliwość, wyobraźnię, empatię i przygotować się na większe wydatki niż kiedyś. Trzeba też się bardziej starać, by pracownika zatrzymać.


Gospodarka chwilowego niedoboru

Rąk do pracy w Polsce brakuje i przez pewien czas będzie ich brakować coraz bardziej. Pracowników szukają przemysł, usługi, handel, rolnictwo. Naszą gospodarkę ratują na razie przybysze ze Wschodu, ale konieczne są poważne zmiany systemowe. Niektóre mogą się okazać pomocne także wtedy, gdy rąk do pracy będzie za dużo.


Pięć mitów na temat programów lojalnościowych

Wokół tego, jak przeprowadzić skuteczny program lojalnościowy, narosły mity, które potrafią niepotrzebnie zniechęcić do sięgnięcia po to rozwiązanie, podczas gdy mogłoby świetnie pomóc zrealizować biznesowe cele. Mity mogą nas też narazić na ryzyko porażki. Zdecydowanie warto je odczarować.


Nie wymyślajcie koła na nowo

Wiecie już, że program lojalnościowy pomógłby zdynamizować sprzedaż, ale czy dacie radę zrobić go sami? Wiele zależy od tego, jak jest skomplikowany, jednak zwykle lepiej zdać się na specjalistów z zewnątrz. Oto dlaczego.


Programowanie lojalności

Chcąc mieć stałych kontrahentów, należy o nich dbać. Jak to jednak robić, żeby naprawdę byli nam wierni? A kiedy mamy biznesowy cel do zrealizowania, jak dodatkowo motywować naszych partnerów, żeby pomogli nam go osiągnąć?


Wożąc Europę

O tym, że pojazdy transportu publicznego stały się polską specjalnością, mówi się od dawna. Coraz więcej autobusów, tramwajów i pociągów znad Wisły trafia do coraz bardziej egzotycznych miejsc, stając się wizytówką naszego przemysłu.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!