Dossier


Cudzy pomysł, własny biznes

Pieniądze i chęć ciężkiej pracy to dużo, ale jednak za mało, by prowadzić własny biznes. Potrzebny jest jeszcze pomysł. Jeśli go nie mamy, rozwiązaniem może być przystąpienie do sieci franczyzowej. Lecz nie jest ono dobre dla wszystkich.


Pod wspólnym szyldem

Trudno znaleźć branżę, w której nie funkcjonowałyby systemy franczyzowe. Biznes sieciowy robi furorę od ponad 20 lat, ale dopiero od niedawna, jak przekonują eksperci, franczyza w polskim wydaniu jest dojrzała i bezpieczna.


Ma być tanio, szybko i bezpiecznie

Dwa tygodnie oczekiwania na towar kupiony w sklepie internetowym – kiedyś to standard, dziś rzecz nie do pomyślenia. Klienci rzadko są gotowi czekać na odbiór zamówienia dłużej niż dwa dni. Dlatego logistyka jest jednym z najbardziej newralgicznych elementów e-handlu.


Przepis na płatności instant

Pieniądze na koncie w kilka sekund. Szybkie zamknięcie transakcji, wygoda i bezpieczeństwo kupującego. To najważniejsze zalety systemów płatności, jakie można zastosować w sklepach online bądź na stronach internetowych, na których prowadzimy sprzedaż. Oferuje je kilku dostawców. Na co zwrócić uwagę, wybierając najlepszego dla nas i naszych klientów?


Baza danych albo kula w płot

Big Data i „ciasteczka” wydają się stworzone dla sklepu internetowego. Przede wszystkim dlatego, że służą personalizacji podejścia do e-klienta. Bez niej rośnie prawdopodobieństwo, że skierowane do internauty zabiegi handlowe i marketingowe trafią jak kulą w płot.


Gotowiec czy samodzielna konfiguracja?

Założenie sklepu internetowego nie jest trudne, na pewno nie bardziej niż znalezienie i wynajęcie lokalu na stacjonarną placówkę. Za to mniej kosztuje. O ile mniej, zależy jednak od ustalenia kilku rzeczy, zanim jeszcze wydamy na jego uruchomienie pierwszą złotówkę.


W internecie lepiej być, niż nie być

Przez kilkanaście lat e-handel w Polsce rozwinął się z ciekawostki z wielkim potencjałem w prawdziwą potęgę. W 2015 r. wygeneruje u nas grubo ponad 30 mld zł obrotów. W kolejnych latach ta kwota pójdzie jeszcze w górę.


CSR, MSP i PARP

Małe i średnie firmy, które chcą być odpowiedzialne społecznie, mogą ubiegać się o dofinansowanie rozwiązań z zakresu CSR, szczególnie szkoleń i doradztwa. Szukając oferty publicznego wsparcia, powinny przede wszystkim zajrzeć na strony PARP.


CSR. To tylko biznes

Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest – wbrew temu, co sądzi wielu przedsiębiorców – jedynie filantropią. To przede wszystkim działalność, która ma przynieść firmie zyski. Tyle że z zachowaniem szacunku dla całego jej otoczenia.


Duzi zmieniają mniejszych

Wprowadzenie w firmie zasad CSR – na serio, a nie pod publiczkę – wymaga zapału, solidnego przygotowania i cierpliwości. Przykład dają wielkie firmy, które zresztą coraz częściej egzekwują etyczne podejście u swych mniejszych kontrahentów.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!