Know what


Od piwa kręci się w głowie

Coraz więcej producentów walczy o swoje miejsce na nasyconym już polskim rynku piwa. Nie ma przy tym wojny cenowej, gdyż orężem w tej walce jest jakość. I tu ton nadają mali gracze.


Naga prawda o kłamstwie w biznesie

Efektywność, skuteczność wymagają odwagi otwarcia się na nieprzyjemną prawdę. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: ma być miło czy skutecznie? Jeśli w firmie jest ciągle miło, to najwyraźniej ludzie w niej potrzebują kłamstw – zauważa Julia Izmałkowa, prezes agencji badawczej Izmałkowa, w rozmowie z Dorotą Goliszewską i Alicją Hendler.


Haust radości od rana

Ludzie czekają na nasze kolejne skarpetki! Są wśród nich prawdziwi kolekcjonerzy – cieszy się Adrian Morawiak, który wraz z Maciejem Butkowskim stworzył markę Many Mornings. Coś w tym jest: od niemal trzech lat sprzedaż ich radosnych skarpet rośnie o 200 proc. rocznie, a klientów mają już na całym świecie.


Czyż nie jestem chodzącą zmianą?

Dynamika nowych technologii pasuje do Agnieszki Maciejowskiej jak ulał. Jest energiczna i optymistyczna. Przekonuje wszystkich, że zmiany, choć mogą być ryzykowne, ostatecznie przynoszą korzyść.


Zaufanie w czasach mikrospotkań

Internet, poparty jeszcze mobilnością, okazał się dla marek i zaufania do nich swego rodzaju mieczem obosiecznym. Stworzył nadzwyczajne szanse i nie lada wyzwania.


Klasyka mocno zorientowana

Nazwa przyciąga, może nawet prowokuje. Zaprasza do świata Taboo – polskiej marki ubrań dla kobiet, która konsekwentnie skupia się na potrzebach specyficznej i trochę zaniedbywanej u nas grupy docelowej.


Albo się uda, albo nie

Robert Gryn najlepiej funkcjonuje w sytuacjach na krawędzi. Nie przeszkodziło mu to zbudować w cztery lata globalnej firmy, której wartość szacowana jest dziś na 0,8–1,4 mld zł.


Zyskowne drugie życie

Powtórne przerabianie odpadów czy wysłużonych rzeczy na wartościowe przedmioty okazuje się w Polsce dobrym interesem, a konkurencji na razie nikt się nie obawia.


Mówię to ze środka pola bitwy

O pierwszej na świecie ambasadzie technologicznej, o zagrożeniach związanych z połączeniem dzikiego kapitalizmu i sztucznej inteligencji, a także o tym, że dzięki polszczyźnie możemy w przyszłości generować dużo ciekawsze rozwiązania niż kultura anglosaska, z Aleksandrą Przegalińską, wykładowcą Akademii Leona Koźmińskiego i ambasadorką konkursu Innovators under 35, rozmawiają Dorota Goliszewska i Alicja Hendler.


Jaskółka zmian

Wiele się słyszy o umieraniu tradycyjnego rzemiosła. Coraz mniej jest warsztatów szewskich, kaletniczych, czapkarskich. Ubolewaniom nad odchodzeniem tego starego świata rzadko towarzyszy myśl, że da się ów proces zatrzymać. Kamionek Milowy dowodzi, że można mu przeciwdziałać – nowoczesnymi metodami.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!