Know what


W autorskim stylu zaprasza nad Bałtyk

W potencjale dużej firmy, należącej do jej rodziny, Krystyna Wróblewska zobaczyła szansę dla siebie. Wymyśliła i realizuje w synergii z tym, co od lat z rozmachem tworzą jej bracia, własny nowatorski projekt – platformę i sieć apartamentów VacationClub.


Bezcenny upór superłowców

Warto, a nawet trzeba ich słuchać. Dzięki uporowi i pasji Łowców Burz możemy dziś szybciej reagować na zbliżające się gwałtowne zjawiska atmosferyczne i lepiej opanowywać ich skutki. Możemy też uratować komuś życie.


Zrób coś dla innych, zrób coś dla siebie

Odpowiedzialność społeczna biznesu ważna jest dla wielu małych firm, nawet tych mikro. Jest to tym bardziej godne docenienia, że w najmniejszych przedsiębiorstwach trudno o wielkie zyski i wydawałoby się, że liczy się w nich głównie walka o zarobek, a czasem wręcz o przetrwanie.


Warszawska zielona rewolucja

Wyszukana kuchnia albo dobry fast food, ale zawsze na wskroś etyczne podejście plus dobra lokalizacja – to na razie recepta na sukces wegańskiej restauracji w stolicy. Bo na rynku mamy boom.


Z siatką na motyle

O tym, jak przyciągać do Polski talenty technologiczne i inwestorów ze świata oraz dlaczego mamy szansę zdobyć najlepszych na świecie inżynierów ze Wschodu – z Maćkiem Sadowskim, prezesem fundacji Startup Hub Poland, rozmawiają Dorota Goliszewska i Alicja Hendler.


Dama z Szanghaju

Magda Gromniak uruchomiła w Warszawie system wynajmu rowerów miejskich Acro Bike, wpisując się w trend ekonomii współdzielenia i proponując zarazem nieco inne rozwiązanie niż funkcjonujące już w stolicy Veturilo. Szybko odniosła pierwsze sukcesy i przymierza się do wejścia do kolejnych miast.


Jak przygotować firmę do przekazania sterów kolejnemu pokoleniu

Przygotowanie procesu sukcesji to nie tylko podział majątku! Aby prawdziwie trwać, niezbędne jest opracowanie modelu biznesowego, który w zmieniającym się świecie będzie wzmacniał potencjał konkurencyjności firmy. To jeden z pierwszych etapów przygotowania procesu sukcesji. W tym czasie ważne jest uniezależnienie firmy od samego założyciela, a także weryfikacja tego, na ile ustalony model biznesowy wciąż jest konkurencyjny.


Strategia rodziny biznesowej i firmy rodzinnej

Firma rodzinna jest jak małżonkowie – bierze się ją na dobre i na złe. Funkcjonuje ona w specyficznym modelu relacji wewnętrznych – na płaszczyźnie rodzina-firma oraz, jak każda firma, pod presją sił zewnętrznych. Łączenie tych dwóch porządków w jednej strategii wymaga wielkiego talentu, pasji, determinacji i konsekwencji w działaniu.


Rodzinność oznacza prestiż

U nas 70 proc. rodziców-właścicieli firm rodzinnych marzy, by w rolę zarządzającego weszły dzieci, za granicą 70 proc. nestorów chciałoby, by stery objął profesjonalista, niekoniecznie z rodziny. O różnicach w podejściu do firmy tu i tam rozmawiamy z dr Adrianną Lewandowską, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.


Dla psa i kota

Na miłości do domowych zwierzaków zarabiają nie tylko weterynarze czy producenci lepszej karmy. Coraz większa jest różnorodność specjalistycznych usług. A że o uczucia tu chodzi, na rynku wygrywa zwłaszcza ten, kto ma szerszą ofertę w dobrej lokalizacji, ale też zwierzęta kocha, zna się na nich i klienci mogą mu zaufać.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!