Know what


Polacy w Kosmosie 4.0

Oto trzy polskie firmy, które widzą swoją szansę w dwóch najważniejszych trendach rozwoju branży kosmicznej: w misjach badawczych i w tym, że związane z nią nowatorskie technologie rozpowszechniają się w całej gospodarce.


Zapisy o sukcesji zweryfikuje samo życie

O tym, dlaczego ustawa o zarządzie sukcesyjnym to zaledwie część prawnego rozwiązania kwestii sukcesji w polskich przedsiębiorstwach, oraz dlaczego tak mało dzieci chce przejmować od swoich rodziców firmy rodzinne, z dr Małgorzatą Starczewską-Krzysztoszek, główną ekonomistką Konfederacji Lewiatan, rozmawiają Dorota Goliszewska i Alicja Hendler.


Żeby firma rodzinna dalej trwała

Z prawnego punktu widzenia kwestia sukcesji czy zabezpieczenia dorobku firmy po śmierci jej właściciela to w Polsce wielka biała plama. Na szczęście są już daleko posunięte plany, by to zmienić. Lecz nawet wtedy wiele zależeć będzie od postawy samego sukcesora.


Na skrzydłach motyla

Uparcie, nowocześnie i, jak to się dziś lubi mówić, komplementarnie Urszula Herman zajęła się zdrowotnym problemem kobiet, spychanym dotąd w Polsce w niebyt. Przy okazji stworzyła startup, który zdobywa prestiżowe nagrody i ma szansę na globalny sukces.


Patriotyzm w gospodarce

Słowo „patriotyzm” jest ostatnio odmieniane przez wszystkie przypadki. Bardzo często towarzyszy mu też przymiotnik „gospodarczy”. Ale co się właściwie kryje pod tą frazą?


To już nie może być fanaberia

Polska szuka swojego miejsca wśród liderów innowacji. Mamy coraz więcej pomysłów, są pieniądze i wsparcie państwa. Brakuje tradycji, odwagi i dobrego podejścia.


Energetycy szukają startupów

Plan jest taki, że polska gospodarka stanie się innowacyjna w dużej mierze dzięki startupom, a także za sprawą ich współpracy z rodzimymi gigantami. W ten plan włączyły się m.in., jako samodzielni gracze, wielkie krajowe spółki z branży paliwowo-energetycznej.


Folklor z przytupem

Polscy przedsiębiorcy pokazują, że sztuka ludowa to nie skansen i że w naszym folklorze drzemie różnorodny i inspirujący potencjał, na którym można dobrze zarobić.


Nasz model to win-win

O tym, jak twórczy niepokój i niedosyt prostą drogą prowadzą do innowacji oraz dlaczego w relacji ze startupami warto, zamiast niszczącej rywalizacji, postawić na partnerską współpracę, opowiada Tomasz Górski, dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku, w rozmowie z Alicją Hendler i Dorotą Goliszewską.


Patent na szybką sprzedaż

Wioletta Dmowska problem ze znalezieniem nabywcy na własne mieszkanie przekuła w pomysł na siebie i stosunkowo nowy w Polsce biznes. Pomogło jej wieloletnie doświadczenie w pracy z klientami i wsparcie pełnych inwencji kobiet.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!