Know what


Zarobić na miłości do biegania

To najchętniej uprawiany sport nad Wisłą. Co roku przybywa biegaczy i nowych biegów, a na popularnym trendzie chcą skorzystać już nie tylko producenci butów, ciuchów czy akcesoriów, lecz także biznesy do niedawna dość u nas egzotyczne: specjalistyczne „biegowe” sklepy, trenerzy personalni i organizatorzy zawodów.


Biznesowa rzeczpospolita babska

Duch przedsiębiorczości trzyma się mocno: kobiety założyły i prowadzą już niemal co trzecią firmę w kraju. Co ważne, we własnym gronie czują się pewniejsze siebie i bardziej docenione.


Sztuka jedzenia łyżeczką

Start z pozycji małej firmy na rynku zdominowanym przez dużych graczy, posiadających miliardowe aktywa, ma swoje plusy. Utuczyć się można wszak i małymi porcjami, jeśli tylko jest ich dostatecznie dużo i są kaloryczne.


Zaproś internetowy tłum

Szukając funduszy na swój projekt, można sięgnąć po crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, które polega na tym, że wielu ludzi, wiele grup, a nawet firm, wpłaca dowolne kwoty, aby ktoś mógł zrealizować swój cel. Bo każdy powinien mieć szansę


Perfekcyjna wizja

Lucyna i Marek Przyborkowie porzucili pięć lat temu korporacyjny kierat i postawili na własną firmę. Dziś mają siedem luksusowych salonów optycznych i stałych klientów, którzy przyjeżdżają do nich nawet z zagranicy.


Tu jest mój teatr, tu jest moje drzewo

Stoję w al. Solidarności. Za plecami zawodzą tramwaje, w powietrzu wisi jesienna mgiełka. Przede mną brama ponadstuletniego budynku. Jeszcze kilkanaście lat temu obskurna, dziś pięknie odremontowana – prowadzi do lubianego w Warszawie Teatru Kamienica.


Ich kod wewnętrzny

Koszulki Red is Bad nie zakłada się przez przypadek. To więcej niż zwracające uwagę ubranie i rosnący biznes. To manifestacja poglądów i uczuć pomysłodawców tej marki a zarazem jej właścicieli. A także, naturalnie, jej klientów.


Polakiem jestem dumnym

We wszystkim, w co wchodzi, Daniel Lewczuk przesuwa granice. Sobie samemu. Oswaja lęk towarzyszący zmianom. W drodze do celu widzi w perspektywie drugiego człowieka – to mu pomaga, bo chce, aby korzyść z jego pracy miała szerszy zasięg.


Waxtorpeda

Izabela Makosz myśli i mówi tak, jak działa: zdecydowanie, precyzyjnie, szybko. Jak torpeda. W dwa miesiące przeszła od decyzji o własnym biznesie do działającej firmy i w pięć lat rozwinęła ją w dochodową sieć nowatorskich salonów depilacji. Pojawili się naśladowcy, a ona myśli już o czymś kolejnym


Dlaczego biotechnologiczna rewolucja omija Polskę

Przyszłość medycyny i farmacji wiąże się z biotechnologią – uważa Marcin Hańczaruk, dyrektor generalny polskiego oddziału Amgen, jednej z najbardziej innowacyjnych firm świata. W rozmowie z Agatą Szymborską-Sutton opowiada o potencjale biologicznych terapii i spersonalizowanego leczenia oraz zastanawia się, dlaczego Polska wlecze się tu w ogonie Europy.


Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę