Know what


A miało być tak zielono

Na czystej energii zarabia niemal cały świat – w dużej części także dzięki publicznemu wsparciu. Ale w Polsce na razie wielu wstrzymało oddech. Z wyjątkiem producentów urządzeń prosumenckich – oni idą pełną parą.


Kadr po kadrze

Z góry widać więcej. Na tej fundamentalnej zasadzie, oraz na najwyższej klasy sprzęcie i specjalistach, opiera swój biznes spółka MGGP Aero – jeden z europejskich liderów na rynku zdjęć lotniczych. Można też powiedzieć, że klientów sobie wychowała.


Gospodarz pachnących pól

Marcin Lewandowski i jego najbliżsi współtworzą na Kujawach kolejne rozdziały odwiecznej historii człowieka i ziół.                                                                                          


Don’t ask for my consent

I adhere to the principle that it’s better to ask for forgiveness than consent – says Bolesław Drapella, an innovator and pioneer in mobile solutions for the real estate industry in Poland, the founder and former CEO of the Morizon Group, and owner of the online service RoomAuction.com.


Znajdź swoją walizkę

Jesteśmy u progu trzeciej, po agrarnej i przemysłowej, rewolucji – startupowej. Dobrze, abyśmy to my, kraje Europy Środkowo-Wschodniej, znaleźli się w szpicy tej rewolucji – podkreśla prof. Krzysztof Obłój w rozmowie z Małgorzatą Remisiewicz. – Trzeba zakasać rękawy i odnaleźć w sobie pasję, która napędzała nas na początku lat 90.


Demografia nas dopadnie

Problemy demograficzne nie oddziałują dziś negatywnie na polską gospodarkę. Jednak już za 20 lat zmienią nasz kraj nie do poznania.


Tłumacz tanio, translate drogo

Biznes tłumaczeniowy jest na świecie niezwykle rozdrobniony. 100 największych firm ma raptem 10 proc. rynku. Podobnie jest w Polsce, gdzie jednak pojawił się gracz, który chce stać się numerem jeden i zgarnąć dla siebie nawet 2 proc.


Senioralny trend biznesowy

Polska jest najszybciej starzejącym się społeczeństwem w Unii Europejskiej. Dla demografów to powód do zmartwienia, ale inni widzą w tym okazję do zarobku. Już teraz głowią się, w co włożyć pieniądze, aby za kilka lat przyszły sowite zyski.


Na miarę klienta

Wywracają do góry nogami tradycyjne sposoby produkcji i dystrybucji. Cenę, jaką oferuje produkcja przemysłowa, łączą z elastycznością typową dla rzemieślnika, a klient współtworzy produkt. Oto trzy polskie firmy, które właśnie na tym oparły swój model biznesowy.


Na hyperobrotach

W niewielkim biurze w Warszawie rodzi się projekt, który może zrewolucjonizować transport na świecie. I wystarczy posłuchać Krzysztofa Tabiszewskiego, koordynatora Hyper Poland, by przekonać się, że to nie bajdurzenie.


Nr 5 (44) MAJ 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Czy przenieść firmę za granicę

Dobre auto na niskie raty