Know what


Na miarę klienta

Wywracają do góry nogami tradycyjne sposoby produkcji i dystrybucji. Cenę, jaką oferuje produkcja przemysłowa, łączą z elastycznością typową dla rzemieślnika, a klient współtworzy produkt. Oto trzy polskie firmy, które właśnie na tym oparły swój model biznesowy.


Na hyperobrotach

W niewielkim biurze w Warszawie rodzi się projekt, który może zrewolucjonizować transport na świecie. I wystarczy posłuchać Krzysztofa Tabiszewskiego, koordynatora Hyper Poland, by przekonać się, że to nie bajdurzenie.


Przekonuję Polki do biżuterii

Uosabia swoją markę. Daje jej nie tylko znane nazwisko, ale też swą witalność i nowe, nieco buntownicze podejście do biżuterii. – Na 200 procent – tak o swoim zaangażowaniu w firmę mówi Ania Kruk.


Siądź pod mym liściem

Drzewo chroni. Patrzenie z niego zmienia perspektywę. Wycisza. Daje wytchnienie, a latem ochłodę. Może nawet leczy. Na sile i innych wartościach drzew oparli swój pomysł Małgorzata i Jakub Fraszkowie, właściciele Apartamentów W Drzewach.


Odpowiedz sobie, czego naprawdę chcesz

Dla ludzi biznesu, zależnie od płci, Kamila Rowińska, coach i inwestorka, ma nieco inną radę. W rozmowie z Moniką Kruszewską-Mikucką kobietom proponuje więcej asertywności i delegowania zadań, mężczyznom – żeby nie zaniedbywali życia rodzinnego i znaleźli sobie jakąś pasję. Wtedy rosną szanse, że jasno zdefiniowany cel wytyczy drogę bez najtrudniejszych do udźwignięcia ofiar.


Liczy się pomysł, nie kapitał

Zdaniem wicepremiera Mateusza Morawieckiego jednym z najważniejszych problemów naszej gospodarki jest słabość polskiego kapitału i dominacja kapitału zagranicznego. Aby naprawić sytuację, wicepremier proponuje nadzwyczajne działania instytucji państwowych: BGK i innych banków kontrolowanych przez Skarb Państwa, funduszy organizowanych w ramach programu Inwestycje Polskie, spółek Skarbu Państwa, a nawet NBP.


Szybki pieniądz w grze

Przez trzy lata przychody firmy Eurocent wzrosły w sumie o ponad 60 proc., ale naprawdę przyspieszyły dopiero w 2015 r., gdy poszły w górę o 86 proc. rok do roku. Turbinę udało się włączyć, sprzedając... klientów.


Polska marka kosmiczna

W podbój kosmosu zaangażowanych jest na świecie wiele małych i średnich firm, w tym szybko się wybijająca, polska Creotech Instruments. Jej strategia podporządkowana jest jednemu kluczowemu celowi: za kilka lat stać się narodowym integratorem mikrosatelitów.


Gwiazdy ekranu i wyświetlacza

Youtuberzy znaleźli swą drogę na ekrany komputerów, tabletów czy smartfonów. Najlepsi dorobili się milionów, pokazując w internecie programy o tym, co ich kręci.


Fotele, które leczą

Fotele mają się nie tylko ładnie prezentować. Powinny leczyć – plecy, ale i... relacje międzyludzkie – uważa Dariusz Wilk, prezes i założyciel podpoznańskiej firmy Bejot, której fotele i siedziska, ich innowacyjność, jakość i wzornictwo doceniają już klienci z ponad 20 krajów.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!