Know what


W drewnianej niszy

Drewniane akcesoria, jak okulary czy zegarki, to świeżynka, która w ostatnich latach zyskuje na popularności m.in. wskutek wzrostu świadomości ekologicznej i mody na naturalne produkty. Firma Plantwear w porę wyczuła ten trend. Zawierzyła też mocy internetu.


Dobry klient, bo samotny

Są często dobrze sytuowani, a na swoje potrzeby chętnie i sporo wydają. Mowa o singlach, których nad Wisłą ciągle przybywa. Polskie firmy już teraz nieźle na nich zarabiają, a pewnie mogłyby więcej.


W awangardzie gestu i głębi

Jeden jest pesymistą, drugi optymistą, jeden kocha muzykę, drugi sport, ale potrafią się dogadać i rozwijać świetną młodą firmę. Chcą pomagać ludziom i kręci ich to, że technologia, którą się zajmują, ma tu potencjalnie ogromne pole do popisu.


Uwielbiam paradoksy

Ma w sobie twórczą niecierpliwość. Jak artyści. I świadomie kolekcjonuje doświadczenia. Dlatego najwięcej wnosi do biznesów otwartych na zmiany. Sylwia Bilska zajmuje się supernowoczesną marką, którą „przewietrzyła” na czterech kontynentach, podobnie jak sposób funkcjonowania PayU w Europie Środkowej.


Zapełnia polski koszyk eko

Michał Lasocki rozszerza wybór zdrowej żywności. Chciałby, żeby zaczęła nam smakować bardziej niż rozreklamowane, gotowe dania czy przekąski, żeby potaniała i trafiła do każdego polskiego domu.


Szybkie randki rozkręcają biznes. Startupowy

O szybkich randkach prezesów dużych korporacji z małymi startupami, a także o tym, że dla Polski to już ostatni dzwonek, by wprowadzić rozwiązania przyciągające zagraniczne talenty technologiczne, z Elizą Kruczkowską, prezes Startup Poland, rozmawiają Dorota Goliszewska i Alicja Hendler.


Polskie startupy podbijają świat

Startupy z Polski radzą sobie za granicą lepiej niż nasze firmy-molochy. Chwalone są za ambicję i pracowitość. Nie dały nam wprawdzie na razie drugiego Skype’a, ani żadnej naprawdę przełomowej innowacji, ale i tak podbijają świat. Tyle że, biorąc pod uwagę rodzimy potencjał, takich sukcesów mogłoby być po prostu więcej.


Spokojnie, to tylko deflacja

Popularny jest sąd, że deflacja szkodzi gospodarce, gdyż konsumenci, oczekując spadków cen, powstrzymują się od zakupów, licząc na to, że za parę miesięcy będzie taniej. Tę tezę trudno udowodnić. Odczucia konsumentów, dotyczące cen, zwykle rozmijają się ze statystykami.


Mogliśmy szybciej iść w świat

Adfairs postawiła na cyfryzację staroświeckiej, jak dotąd, obsługi marketingowej targów i ich wystawców. Doskonaliła ofertę i edukowała swą potencjalną klientelę. Wystarczył rok, by odniosła sukces. Właściwie mogła też dużo szybciej ruszyć za granicę.


Trudy rewolucji

Kiedy w 2007 r. Amazon wypuścił na rynek e-czytnik, czyli Kindle’a, a w 2009 r. utworzył platformę selfpublishingową, mówiono o wydawniczo-czytelniczej rewolucji. U nas jej sztandar, jako jedna z pierwszych, poniosła oficyna RW2010. Okazało się to nie lada wyzwaniem na trudnym polskim rynku.


Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę