Know what


II edycja Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny

Jesienią ruszyła II już edycja kampanii edukacyjnej skierowanej do małych i średnich firm: Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny. Jej główny cel to zwiększenie świadomości przedsiębiorców, jeśli chodzi o wagę płynności finansowej dla ich biznesu, a także rozpowszechnienie pojęcia „odpowiedzialność gospodarcza”.


Bankowcy detaliczni o wyzwaniach

Zaostrzająca się rywalizacja z fintechami, spodziewane spowolnienie gospodarcze i zmniejszenie się przez to zyskowności branży, a także nieustanny postęp, jeśli chodzi o możliwości i usługi – m.in. o tym dyskutowali uczestnicy 11. Kongresu Bankowości Detalicznej, który odbył się w listopadzie w Warszawie.


Od cyfryzacji do #Wybieram590

Dwa lata temu, kiedy wzrost gospodarczy wynosił 2,4 proc., było hasło „Uwalniamy potencjał polskiej gospodarki”. Teraz jest 5,7 proc. i dalej uwalniamy potencjał polskiej gospodarki. Może już w końcu powiedzielibyśmy, że uwolniliśmy potencjał polskiej gospodarki?


Polska kolej przyszłości

Miliardowe inwestycje, poprawa jakości usług, modernizacja dworców – to najważniejsze działania spółek z Grupy PKP. Kolej ma wjechać na nowoczesne tory i być bardziej przyjazna dla pasażerów. Mówiono o tym podczas dwóch debat na tegorocznym Kongresie 590.


Wychowanie poprzez sport

Miejsc, w których dzieci mogą ćwiczyć pod okiem instruktorów, jest bez liku. Począwszy od uprawiania gimnastyki artystycznej po judo. Na ich tle wyróżnia się warszawska Gym Generation, firma stworzona przez Alex Lynden i Tatianę Wołkową. Zajęcia dla dzieci są w niej w centrum szerszego programu edukacyjnego.


Dwa razy szybciej

Omida Group z branży TSL zawdzięcza swój rozwój przede wszystkim wsparciu, jakiego jej szefowie udzielają ambitnym członkom zespołu, którzy chcą tworzyć w strukturze firmy własne, wyspecjalizowane spółki.


Dom, dziecko i pies

Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów w Europie, a zarazem – wzrosła ich zamożność. To przynajmniej dwa powody, by zaproponować im usługi, które wyręczą ich w domowych obowiązkach. Potrzebna jest jednak elastyczność, niezawodność, a czasem – solidny zastrzyk gotówki.


Rozmawiajmy sami ze sobą

O tym, że wcale nie jest tak trudno zmienić siebie, gdy negatywne emocje utrudniają nam funkcjonowanie i osiąganie celów, o roli coacha, mentora, a także o tym, dlaczego przedsiębiorcy rzadko potrzebują psychoterapii, lecz nieraz potrzebują wsparcia – Alicja Hendler rozmawia z dr hab. Mirosławą Huflejt-Łukasik z Wydziału Psychologii UW, pionierką polskiego coachingu.


Lubię budować zespoły

Iwona Grochowska przekuła swą psychologiczną pasję, doświadczenie i zacięcie lidera w nowatorskie, udane przedsięwzięcie na rynku motywowania pracowników. Razem ze swymi wspólnikami, Krzysztofem Mikulskim i Tomaszem Józefackim, potrafiła też przekonać licznych aniołów biznesu, by wsparli ich koncept wtedy, gdy zdawało się, że utknęli w „startupowej dolinie śmierci”.


Dobry duch dobrej książki

Motyleksiążkowe.pl, należące do Beaty Motyl, od lat są na rynku księgarskim ewenementem. To więcej niż biznes. To także kilkutorowe wsparcie dla małych wydawców, którym trudno się przebić.


Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę