Know what


Mam kino za rogiem

Polacy pokochali chodzenie do kina i wydają w nim coraz więcej pieniędzy. To zachęca, by otworzyć własne kino, zwłaszcza że w tej branży wciąż jest miejsce na nowe przedsięwzięcia. Trzeba jednak wiedzieć, że to biznes kapryśny. Choć także wdzięczny, na przykład w mniejszych miejscowościach.


Jak kula śniegowa

Pionierskie pomysły i wpływowa społeczność skupiona wokół nieustannie rozwijanej platformy to główne przewagi DDOB nad konkurencją specjalizującą się w marketingu internetowym. – Jesteśmy w stanie zrealizować kompleksowe kampanie i najskuteczniej w kraju dotrzeć do osób w wieku 13–26 lat – przekonuje Bartek Sibiga, założyciel warszawskiego startupu.


Niedługo będziemy bankować w biegu

O tym, dlaczego Polska ma szansę stać się innowacyjna, chociaż nie rodzą się tu za często wynalazki, o zmianie, jaka dokonuje się w świecie finansów dzięki cyfryzacji i sztucznej inteligencji, oraz o swoim nowym projekcie bankowym – w rozmowie z Alicją Hendler i Dorotą Goliszewską opowiada Sławomir Lachowski.


Nieznane wody mnie kuszą

Jesteśmy najstarszą i największą agencją aktorską w kraju, ale staramy się też być najlepszą – mówi Jerzy Gudejko, aktor i przedsiębiorca, współwłaściciel, wraz z żoną Grażyną, Agencji Gudejko. Powstała jeszcze za czasów PRL, bo w styczniu 1989 r., i odtąd dzierży w branży palmę pierwszeństwa. Ale porażki też były, czasem niemal jak piękny skok w przepaść.


Dba o spokojny lot

Emilia Osewska-Mądry to jedna z niewielu kobiet z silną pozycją w rodzimej tzw. infrastrukturze. Jest szefową izraelskich linii EL AL w Polsce, a wcześniej długo stała na czele krajowego oddziału British Airways. Przy czym nigdy nie parła do przodu za wszelką cenę.


Coś ciekawego na ścianę

Plakaty, które zdobią polskie domy, stają się coraz ciekawsze, jak choćby te z mapami i planami różnych miejsc. A także bardziej autorskie czy nawet ekologiczne. Ci zaś, którzy je oferują, dość szybko rozwijają dochodowe biznesy i myślą o zagranicznej ekspansji.


Polski Elon Musk potrzebny od zaraz

O tym, jak powinien wyglądać ekosystem dla startupów, o potrzebie wymyślania w Polsce oryginalnych rozwiązań i o tym, jak biuro potrafi wyzwalać przedsiębiorczego ducha – z Dariuszem Żukiem, prezesem Business Link, rozmawiają Dorota Goliszewska i Alicja Hendler.


Spec od skalowania biznesu

Energię czerpie z myślenia o przyszłości – pomysły dosłownie mnożą mu się w głowie. Ale że to nie wystarczy, Lech Kaniuk, prezes iTaxi, wyrobił w sobie obowiązek działania.


Petardy znad Wisły

Tylko sześć firm z Polski (ale za to jedna na czołowej, drugiej pozycji) znalazło się w prestiżowym rankingu „The Financial Times” – FT1000. To lista tysiąca najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie.


Od piwa kręci się w głowie

Coraz więcej producentów walczy o swoje miejsce na nasyconym już polskim rynku piwa. Nie ma przy tym wojny cenowej, gdyż orężem w tej walce jest jakość. I tu ton nadają mali gracze.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single