Pierwszy biznes


Jak promować się za grosze. Akademia Przedsiębiorczości

Przeciętny klient, jeśli o danym produkcie lub usłudze nie usłyszy, to ich nie kupi, choćby ich bardzo potrzebował. Trzeba więc dać się zauważyć. Oto jak może się promować młoda firma, która oszczędza każdy grosz.


Kluczowe dane za grosze. Akademia Przedsiębiorczości

Początkujący przedsiębiorcy zwykle nie mają pieniędzy na profesjonalne badania rynku czy analizy biznesowe. Na szczęście mnóstwo danych, ważnych dla ich efektywności czy konkurencyjności, można zdobyć za darmo lub za grosze.


Akademia Przedsiębiorczości: Biznesplan, czyli plan na przyszłość

Szukając na zewnątrz pieniędzy na rozkręcenie biznesu lub jakiejś inwestycji, pewnie będziemy też musieli przedstawiać biznesplan – w banku, w inkubatorze, a nawet w urzędzie pracy. Oto jak go przygotować.


Akademia Przedsiębiorczości: Jak zawalczyć o kapitał

Jak zwiększyć swoje szanse na zewnętrzne dofinansowanie rozwoju firmy? Dobry biznesplan choć pomoże, to nie wystarczy. Ważny jest networking, rozpoznawalność i dobra historia.


Sprinty zamiast maratonu

„Zwinna” firma ma wielkie szanse na sukces na każdym rynku. Byle pamiętała, że Agile to nie tyle metoda, ile stan umysłu.


Akademia Przedsiębiorczości. Czy dobre są spółki?

Samemu czy z kimś? Co jest lepsze, gdy zakładamy firmę? Wiele zależy od okoliczności, ale bez względu na nie do podjęcia decyzji, czy zaczynamy „z kimś”, czy w pojedynkę, trzeba się dobrze przygotować. Na bok sentymenty, witaj pokoro.


Jaki biznes, taka forma

Zakładając firmę, musimy wybrać jej formę prawną – najlepiej dopasowaną do naszych biznesowych potrzeb i planów, ale także możliwości. To, na co się zdecydujemy, wpłynie choćby na wysokość płaconych przez nas podatków i zobowiązania wobec innych podmiotów. Na szczęście opcji jest coraz więcej.


Paleta z zastrzeżeniami

Wydawałoby się, że bardzo małe firmy i te, które właśnie startują, mają szeroką paletę możliwości pozyskania unijnych pieniędzy na rozruch i inwestycje. W praktyce tak dobrze nie jest. Dostęp do niedużych dotacji jest ograniczony. W przypadku kredytów i pożyczek możliwości są trochę większe.


Tnij koszty, lecz nie na oślep

Pilnowanie firmowych wydatków powinno stać się nawykiem od chwili, gdy tylko nasz biznes ruszył, a okazji do ich optymalizacji warto szukać na każdym kroku. Optymalizacji – bo koszty trzeba ciąć uważnie, żeby nie wylać dziecka z kąpielą.


Zdyscyplinować wszystkie „jak”

Jednym z głównych zmartwień początkujących firm jest mało skuteczne zmienianie planów w rzeczywistość. Czy to chodzi o cele finansowe czy nie, wszystko rozbija się o podejmowane codziennie działania operacyjne. Ale są na to sposoby. Co więcej, wciąż ewoluują i dziś jest prościej je stosować.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

25 najlepszych polskich startupów

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?