Raport: Programy lojalnościowe


7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych

Aby działania lojalnościowe były skuteczne, muszą być przemyślane, spójne ze strategią danej firmy i konsekwentnie realizowane. Choć w teorii wydaje się to proste, w praktyce przedsiębiorcy często wpadają w pułapkę pochopnie podejmowanych decyzji albo błędnego wyobrażenia o potrzebach swojej grupy docelowej. Co jeszcze utrudnia skuteczną realizację programów lojalnościowych?


Dane – nowa waluta w biznesie

Gromadzenie i analiza danych, które firma uzyskuje dzięki prowadzeniu programu lojalnościowego, to ogromna wartość dodana dla każdego przedsiębiorstwa. Jednak nie wszyscy organizatorzy zdają sobie sprawę z potencjału biznesowego, który drzemie w informacjach dobrowolnie przekazywanych przez uczestników. Do czego mogą się przydać i jak efektywnie je wykorzystywać?


Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych

Zbudowanie trwałej relacji z uczestnikami programów lojalnościowych zależy w dużej mierze od odpowiedniej komunikacji – jej treści, formy i częstotliwości. Jednak organizatorzy często marginalizują jej znaczenie, kładąc nacisk na atrakcyjne nagrody i formułę programu. Tymczasem to właśnie komunikacja może zadecydować o sukcesie lub porażce całego przedsięwzięcia. Jak zatem mówić do uczestników, aby chcieli słuchać?


Pięć mitów na temat programów lojalnościowych

Wokół tego, jak przeprowadzić skuteczny program lojalnościowy, narosły mity, które potrafią niepotrzebnie zniechęcić do sięgnięcia po to rozwiązanie, podczas gdy mogłoby świetnie pomóc zrealizować biznesowe cele. Mity mogą nas też narazić na ryzyko porażki. Zdecydowanie warto je odczarować.


Nie wymyślajcie koła na nowo

Wiecie już, że program lojalnościowy pomógłby zdynamizować sprzedaż, ale czy dacie radę zrobić go sami? Wiele zależy od tego, jak jest skomplikowany, jednak zwykle lepiej zdać się na specjalistów z zewnątrz. Oto dlaczego.


Programowanie lojalności

Chcąc mieć stałych kontrahentów, należy o nich dbać. Jak to jednak robić, żeby naprawdę byli nam wierni? A kiedy mamy biznesowy cel do zrealizowania, jak dodatkowo motywować naszych partnerów, żeby pomogli nam go osiągnąć?


Podaruj im trochę słońca

Tam, gdzie wiele firm walczy o stałą współpracę z tymi samymi kontrahentami, nabierają znaczenia takie rzeczy, jak business gifting. Jak się tutaj dobrze wyróżnić? Można skorzystać z elektronicznego vouchera Click e Pass, który daje jednorazowy dostęp do bogatego katalogu nagród i pozwala w prosty sposób nagradzać lojalność partnerów biznesowych.


Jak oni to robią

Programy lojalnościowe skierowane do firm można stosować na każdym rynku, w każdej branży i przy każdym typie biznesowych relacji. Poniżej pokazujemy ciekawe wdrożenia i ich rezultaty.


Program lojalnościowy krok po kroku

Każda firma, również mała, może stworzyć swój program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży skierowany do klientów biznesowych. Jak się do tego zabrać? Zupełnie tak samo, jak powinny to zrobić firmy duże. A fakt, że nie stać nas np. na superatrakcyjne i drogie nagrody dla uczestników, nie wyklucza innych przemyślanych i skutecznych rozwiązań.


Więcej, szybciej, łatwiej

W sukurs firmom pragnącym zdobyć i utrzymać lojalnych klientów przychodzi technologia. Sprawdźmy, do czego mogą się przydać systemy CRM, usługi e-mail marketingu, platformy do programów lojalnościowych czy geolokalizacja.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single