Nowe Technologie


Samurai Labs z maksymalnym grantem

Samurai Labs, pierwsze w Polsce laboratorium badań nad sztuczną inteligencją otrzymało maksymalny grant z I Fazy Instrumentu MŚP, konkursu organizowanego w ramach europejskiego programu Horyzont 2020.


Abstra z nowym prezesem

Robert Pasut, dotychczasowy prezes firmy Abstra, zrezygnował ze stanowiska. Jego miejsce zajął Maciej Szwarc, były prezes Axa Polska - pisze Puls Biznesu.


Warszawa na celowniku EY wavespace. To nowa przestrzeń dla technologii

W Warszawie pojawi się nowe centrum innowacji i rozwoju - EY wavespace. To flagowy projekt jednej z największych firm doradczych na świecie.


Potwierdzenie płatności przez odcisk palca? Tego chce połowa Polaków

Niemal połowa polskich e-konsumentów chciałaby biometrycznie uwierzytelniać płatności kartą - wynika z badań firmy Mastercard.



Ponad 200 zgłoszeń do programu GovTech Polska

W ciągu dwóch tygodni przyjmowania zgłoszeń do GovTech Polska zgłosiło się ponad 200 startupów, MSP i software house’ów. Program, w który zaangażowane są cztery ministerstwa oraz miasto Świdnik, zakłada łatwiejszą współpracę i minimalne wymogi formalne dla zgłaszających się firm.


Wystartował program GovTech Polska

Małe i średnie firmy otrzymały szansę na realizację projektów technologicznych dla administracji. Wystartował właśnie konkurs na wdrożenia innowacyjnych rozwiązań w administracji publicznej. W projekt zaangażowane są Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Zdrowia oraz miasto Świdnik.


Nadchodzi dekada sztucznej inteligencji

Ponad połowa polskich firma uważa, że wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) oraz rzeczywistości wirtualnej (VR) w biznesie będzie powszechne w ciągu następnej dekady – wynika z raportu TomTom Telematics, dostawcy rozwiązań telematycznych w Europie.


Rośnie liczba ataków na urządzenia internetu rzeczy

W ubiegłym roku mniej niż 1 proc. wszystkich globalnych cyberataków miał miejsce w Polsce. Pod względem aktywności cyberprzestępców plasujemy się na 10. miejscu w Europie i 26. na świecie – wynika z raportu firmy Symantec. Prym nadal wiodą popularne ataki złośliwym oprogramowaniem czy dla okupu, przybywa też jednak takich, których celem stają się urządzenia internetu rzeczy i mobilne.


Obsługa klienta coraz bardziej się automatyzuje

Nowe technologie zmieniają oblicze obsługi klienta. Już teraz co trzecia firma oferująca usługi w internecie ma samodzielne boty, które mogą odpowiadać na proste pytania. Firma Gartner szacuje, że do 2021 r. wykorzystanie sztucznej inteligencji w systemach obsługi klienta wzrośnie pięciokrotnie. Dzięki rozwojowi technologii już niedługo niemal każdą potrzebę klienta będzie można zaspokoić za pomocą wirtualnych asystentów i cyfrowych chatbotów.


Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty