Pasje


Praca od nowa

Czy w czasach postępującej automatyzacji nasze tradycyjne pojmowanie pracy traci sens? Jeśli chcemy zrozumieć, w jakim kierunku zmierza świat (i jak to wykorzystać), warto przyjrzeć się debacie na ten temat. Choćby po to, by pewnych zmian nie demonizować.


Otwórz oczy

Nie każdy jest Billem Gatesem, który ratuje planetę czy Elonem Muskiem, wyruszającym na podbój kosmosu. Na szczęście rzeczywistość zwykłego przedsiębiorcy też może być fascynująca.


NETykieta vs NIEtykieta

Przybywa sytuacji, w których ciężar relacji zawodowych przenosi się do internetu. Gorzej, gdy ten ciężar staje się garbem.


Fuchy, dzieła, zlecenia

Ekonomia fuch i zleceń najpierw szturmem wdarła się na biznesowe salony, po czym uderzyły w nią pozwy. Zarzuty są poważne. Czy fuch-ekonomia w formie wymyślonej przez Dolinę Krzemową przeminie tak szybko, jak się pojawiła?


Pod włos

Żyjemy w epoce, w której coraz więcej pewników jest podważanych, a do debaty trafiają wciąż nowe, budzące emocje tematy. Potraktowanie ich „pod włos” może być nie tylko odświeżające dla umysłu, ale też przydatne w życiu, które coraz częściej wymaga od nas elastyczności myślenia.


Więcej niż zysk

Odkryj bliską swemu sercu niszę rynkową, w której spełniałbyś się nie tylko jako przedsiębiorca. Do głosu właśnie dochodzi „marketing slow”, który stawia na autentyczność i wartości.


Jak znaleźć swój styl

Co to znaczy dobrze ubrany przedsiębiorca? To ktoś, kto na negocjacjach dotyczących miliona dolarów będzie wyglądał jak milion dolarów. Podpowiadamy, jak to zrobić.


Proste recepty na trudne problemy

Chcesz być milionerem? Zanim sięgniesz po kolejny poradnik pełen cudownych rad pseudoekspertów, zastanów się, czy na pewno chcesz, aby to ich autorzy stali się milionerami. Jak więc odróżnić dobrą biznesową książkę od złej? W tej pierwszej nie ma magicznych zaklęć.


Ponadprzeciętne Polki

W tegorocznym zestawieniu Bisnode Index of Women Influence, obejmującym 13 europejskich krajów, Polska wypadła wyjątkowo dobrze. Zdystansowaliśmy królujące dotąd Słowenię i Węgry.


Menedżer spod „ciemnej triady"

Ma urok, pewność siebie, charyzmę. Pracuje i czaruje. Niestety, z reguły na zgubę swojej firmy. Dlaczego? Bo przynosi krótkoterminowe zyski, ale długoterminowe straty – przekonuje dr Anna Czarna, psycholog, która bada społeczne konsekwencje narcyzmu, psychopatii i makiawelizmu.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

25 najlepszych polskich startupów

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?