Handel


Polski rynek handlowy idzie w nowym kierunku

Niższe tempo przyrostu nowej powierzchni w centrach handlowych, rosnąca popularność segmentu convenience i projektów mixed-use, a także dalsza synergia handlu tradycyjnego i technologii – tak przedstawia się sytuacja na rynku obiektów handlowych w Polsce.


Znalezienie prawdziwej okazji to wyzwanie dla klientów e-commerce

Najwięksi internetowi detaliści reklamowali noworoczne obniżki na poziomie do 70 proc. W rzeczywistości sięgnęły one średnio 9-12 proc. - wynika z raportu Deloitte.


Efekt Amazona. Usługi logistyczne dla e-commerce rosną wraz z serwisem Jeffa Bezosa

Rynek e-commerce rozkwita, eMarketer szacuje, że do 2020 r. wielkość sprzedaży wzrośnie o 1/5 i osiągnie 4 bln USD. Winny tej zbrodni na handlu tradycyjnym jest sprytny duet, który bez siebie żyć nie może – Amazon i globalizacja. Okazuje się, że straszakiem, który najskuteczniej motywuje do rozwoju branżę logistyki dla e-commerce jest amerykański serwis Jeffa Bezosa.Rynek e-commerce rozkwita, eMarketer szacuje, że do 2020 r. wielkość sprzedaży wzrośnie o 1/5 i osiągnie 4 bln USD. Winny tej zbrodni na handlu tradycyjnym jest sprytny duet, który bez siebie żyć nie może – Amazon i globalizacja. Okazuje się, że straszakiem, który najskuteczniej motywuje do rozwoju branżę logistyki dla e-commerce jest amerykański serwis Jeffa Bezosa.


GfK Polonia: Osiedlowe sieciówki rosną. Hipermarkety w odwrocie

Już co czwartą złotówkę wydawaną na FMCG w Polsce przejmują osiedlowe sklepy sieciowe, czyli małoformatowe sklepy sieciowe oraz supermarkety. Segment ten rośnie w Polsce w tempie 4,6 proc. rdr i pod względem wartości sprzedaży ustępuje już wyłącznie dyskontom. A może być jeszcze lepiej, bo potencjał wzrostu osiedlowych sklepów (proximity) wciąż jest ogromny. Takie dane płyną z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.


Netto kończy z jednorazowymi skrzynkami

Sieć handlowa Netto wprowadziła do swoich sklepów system skrzynek wielokrotnego użytku na produkty z asortymentu warzyw i owoców. W ten sposób Netto wdraża zasady gospodarki w obiegu zamkniętym. Sieć zapowiada, że dzięki rezygnacji z jednorazowych skrzynek uda się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc.


Frisco.pl z jednym właścicielem. Nowe plany sklepu internetowego

Grupa Eurocash nabędzie od funduszy MCI akcje Frisco – jednej z największych firm na polskim rynku e-grocery. Grupa Eurocash jest strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., posiadającym obecnie ponad 44 proc. akcji.


Żabka ma już 6000 sklepów

18 grudnia przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie został otwarty sześciotysięczny sklep Żabka. Placówka zlokalizowana jest w Bliska Wola Tower. W budynku znajduje się tysiąc apartamentów biurowych i hotelowych, ponad 300 lokali biurowych i 30 lokali usługowych.


Zwroty – innowacyjne źródło wzrostu

Polityka zwrotów staje się dziś ważnym elementem przewagi konkurencyjnej na rynku e-commerce i coraz częściej wymaga od jego uczestników innowacyjnego podejścia.


Koniec sporu właścicieli polskiej sieci handlowej

Po wielu latach sporów korporacyjnych wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez spółkę udziałów od 40 proc. udziałowców na warunkach wskazanych w umowie spółki. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket.


Polacy kupują żywność w internecie

56 proc. Polaków kupiło produkty FMCG (artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą) w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a blisko połowa z nich zrobiła to więcej niż jeden raz - wynika z badań firmy Nielsen Polska.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

25 najlepszych polskich startupów

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?