Handel


Gigantyczny wzrost zamówień przez internet [RAPORT]

W czasie domowej izolacji i zamkniętych galerii handlowych, kanał online jest dla wielu sklepów jedyną szansą na sprzedaż. Według danych platformy Shoper, sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy internetowe.


Koniec paniki w sklepach, ale Polacy wciąż kupują na zapas

W tygodniu, który przypadał na dni 2 - 8.03. 2020 wartość całego koszyka wzrosła o +13 proc. w porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej. Jak wynika z danych Nielsena, klienci skończyli z panicznymi zakupami, ale wciąż gromadzą duże zapasy.


Rewolucja w sklepach. Wszystko przez koronawirusa

Nielsen przeanalizował sprzedaż w tygodniu 9., z której wynikają znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. W ostatnim tygodniu lutego odnotowano również aż trzykrotny wzrost wartości sprzedaży online produktów typu “zakupy na zapas”.


Produkty bio podbijają polski rynek FMCG

Nabiał, produkty dla dzieci, mleka roślinne i wódka za 620 mln zł. Tak wyglądał w 2019 roku polski koszyk produktów BIO posiadających certyfikat unijny, tzw. zielony liść. Nielsen po raz pierwszy oszacował wartość rynku produktów BIO w Polsce.


Baltona zmienia właściciela. Przedsiębiorstwo wraca pod państwowe skrzydła

UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Państwowe Porty Lotnicze firmy Baltona zajmującej się prowadzeniem m.in. sklepów na terenie lotnisk.


Polacy kupują w internecie głównie podczas pracy

Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa zakupów w sieci jest dokonywana w czasie pracy: 29 proc. w godzinach między 6 a 12, a 35 proc. pomiędzy 12 a 19.


Mobilne sklepy rosną w siłę 

„Abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, dynamicznie się powiększa. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100.


Poczta Polska i Żabka testują elektryczną ciężarówkę

Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Europie przetestują Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować, jak sprawdza się on w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo.


Czego oczekują klienci przy kasach?

65 proc. przedstawicieli generacji Z uważa, że płatności zbliżeniowe to „must have” w sklepie, a 87 proc. konsumentów i sprzedawców uznaje bezpieczeństwo za główny czynnik przy wyborze metody płatności.


Polski rynek handlowy idzie w nowym kierunku

Niższe tempo przyrostu nowej powierzchni w centrach handlowych, rosnąca popularność segmentu convenience i projektów mixed-use, a także dalsza synergia handlu tradycyjnego i technologii – tak przedstawia się sytuacja na rynku obiektów handlowych w Polsce.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

25 najlepszych polskich startupów

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?