Handel


Nowe płatności internetowe od ING

ING Bank Śląski, jako pierwszy bank na polskim rynku, wprowadził płatności internetowe, oferując również możliwość opóźnienia zapłaty za zakupiony towar nawet do 21 dni.


Polskie e-sklepy podatne na wyłudzenia płatnicze

Choć aż 95 proc. e-sprzedawców w Polsce akceptuje płatności za pomocą kart, to tylko 29 proc. z nich stosuje rozwiązania, które uniemożliwiają wyłudzenia płatnicze – wynika z badań firmy EY.


Nowe trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych

Zacieranie się różnic między formatami sklepów oraz dynamiczny rozwój małych, lokalnych supermarketów to dziś coraz bardziej widoczne trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych. W obliczu zmieniającego się rynku oraz silnej presji ze strony handlu wielkoformatowego sklepy te skutecznie wykorzystują swoje mocne strony, jak bliskość konsumenta, lokalność czy oferta świeżych produktów.


Firmy działające w internecie skorzystają na zakazie handlu w niedziele

Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno ze świąt ustawowo wolnych od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część obrotów do internetu i wpłynie na rozwój tego kanału dystrybucji.


Polscy producenci żywności umacniają swoją pozycję na europejskich rynkach

18 proc. polskich firm z sektora spożywczego planuje w ciągu trzech najbliższych lat dokonać fuzji lub przejęcia w celu dalszej ekspansji eksportowej – wynika z raportu KPMG. Dla części z nich taki ruch to element strategii umacniania pozycji na rynkach zagranicznych.


Rekordowa ekspansja polskiej żywności

W 2016 r. wpływy z eksportu produktów rolno-spożywczych wyniosły w Polsce rekordowe 24,1 mld euro, a jego udział w handlu zagranicznym przekroczył 13 proc. Jak wynika z najnowszego badania KPMG, blisko co drugi przedsiębiorca twierdzi, że polskie pochodzenie żywności oddziałuje na jej korzyść.


Dobry rok dla e-handlu

Według „E-commerce w Polsce 2017”, wspólnego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i instytutu badawczego Gemius, przybywa u nas klientów sklepów online: w 2017 r. zakupy w sieci robiło 55 proc. rodzimych internautów, a rok wcześniej – 50 proc.


Wartość polskiego eksportu może w tym roku wzrosnąć do 197 mld euro

197 mld euro – do takiego poziomu może wzrosnąć w tym roku polski eksport – prognozuje PKO Bank Polski. Ekspansja zagraniczna to już domena nie tylko dużych firm, lecz także małych i średnich przedsiębiorstw. W tym przypadku jednak ryzyko związane z ekspansją jest dla nich znacznie większe niż dla dużych przedsiębiorstw.


MSP rosną dzięki e-commerce

78 proc. polskich eksporterów z sektora MSP generuje przychody poprzez e-commerce – wynika z badania FedEx Express.


Handel w tarapatach. Zadłużenie firm z branży 2,5 razy większe niż dwa lata temu

Mimo zawieszenia podatku handlowego sytuacja firm z branży handlu cały czas się pogarsza. W styczniu ich zadłużenie wyniosło blisko 2,3 mld zł i było przeszło dwuipółkrotnie wyższe niż w marcu 2015 roku – wynika z badania Krajowego Rejestru Długów i Polskiej Izby Handlu.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!