Marketing


Kubica to nasza inwestycja

To nie przypadek, że związaliśmy się z Robertem Kubicą. Robert ma cechy bardzo zbliżone do tego, z czym Orlen chce być identyfikowany. Przy tym jest patriotą. A my jesteśmy międzynarodowym koncernem, który też dąży do tego, żeby być powodem do dumy dla Polaków – mówi Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen SA w rozmowie z Alicją Hendler.


Idzie wieść przez wieś

Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.


Pokaż się na żywo

Nic nie przyciągnie klientów do twojej firmy tak jak transmisja na żywo w mediach społecznościowych. Tzw. lajfy budują więź z klientem, pokazują, że jesteśmy fachowcami i mamy po prostu fajną firmę. Bierz kamerę i nadawaj.


8 błędów przy tworzeniu nazw firm

Jeden błąd i może się okazać, że nazwa, którą wybrałeś dla swojej firmy, przynosi więcej szkód niż korzyści.


Dobra i zła reklama

Rada zmienia swój statut i tryb rozpatrywania skarg konsumentów, by skuteczniej walczyć z nieetycznymi reklamami. Zachęca też mniejszych przedsiębiorców, by śledzili, jakie wydaje orzeczenia. W ten sposób unikną wpadek.


Wszystko o panu i pani

W kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów.


Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko, czyli rzecz o ekonomii behawioralnej

Zgodnie z koncepcją marketingu skuteczna działalność przedsiębiorstwa to nic innego jak dostosowanie oferty do potrzeb konsumentów. Ha, tylko jak te potrzeby rozpoznawać i badać, zważywszy na to, że pod wpływem różnych czynników mogą one się zmieniać i w czasie, i w przestrzeni? Co więcej, czynniki mające wpływ na wybory konsumenckie mogą przybierać postać impulsów zewnętrznych i wewnętrznych, nierzadko podświadomych. Ogromne znaczenie w propagowaniu postaw i zachowań klientów ma oczywiście odpowiednia reklama. Jednak, aby miała ona właściwą moc sprawczą, warto by była podparta wiedzą z zakresu psychologii konsumenta.


Przez nos i ucho do portfela

Nawet 70 proc. zakupów robimy pod wpływem emocji czy impulsu, a nie racjonalnego działania. To ważna informacja dla właścicieli sklepów, restauracji czy innych lokali usługowych: warto w nich stworzyć odpowiedni nastrój. A ten świetnie się buduje poprzez zmysły.


Gdzie gość staje się klientem

Cel firmowego stoiska na targach czy konferencjach jest prosty: przyciągnąć wielu gości i pozostać w ich pamięci.


Sezon na reklamę, czyli specyfika działań marketingowych na rynku farmaceutycznym

Według raportu firmy IQVIA w ubiegłym roku Polacy wydali w aptekach 38,3 mld zł, czyli o 1,8 mld zł więcej niż w roku poprzednim. To już kolejny rok z rzędu, w którym Polacy biją rekord wydatków na lekarstwa. Rosnące wyniki sprzedaży produktów leczniczych to wyraźny sygnał dla firm farmaceutycznych, by produkować ich jeszcze więcej. W konsekwencji podaż przeważa nad popytem, a to z kolei znacznie przyczynia się do rywalizacji pomiędzy producentami leków – konkurencja jest tak duża, że walka o zainteresowanie i wzbudzenie potrzeby zakupowej u klienta wydaje się konieczna.


Nr 5 (44) MAJ 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Czy przenieść firmę za granicę

Dobre auto na niskie raty