Marketing


Digitalizacja sposobem na chaos reklamowy w mieście?

Ład przestrzenny. Pojęcie obce dla polskiego krajobrazu. Jest za to morze billboardów, wyblakłe plakaty, pstrokate banery i ogłoszenia porozklejane, gdzie tylko popadnie. Gdyby tylko wymazać je z przestrzenni miejskiej lub zastąpić reklamą cyfrową, polskie miasta mogłyby wyglądać zupełnie inaczej.


Skuteczny newsletter – zdradzamy przepis na jego kreację

W 2018 r. minęło równe 40 lat, odkąd amerykańska firma DEC wysłała pierwszy w historii newsletter. Nikt wtedy nie mógł przypuszczać, że w przyszłości stanie się on jedną z najbardziej popularnych form komunikacji na linii marka – klient.


Czucie i wiara czy szkiełko i oko, czyli o mierzeniu efektywności w content marketingu

Content marketing to ostatnio gorący trend w budowaniu komunikacji marketerów. Analizując polski rynek, widzimy, że działania content marketingowe zabezpieczają potrzebę niestandardowego angażowania grupy docelowej klientów. Pozwalają uzyskać bardzo dobre efekty w połączeniu z komunikacją stricte sprzedażową (np. zakup powierzchni reklamowej w modelu programatycznym). Czym są „dobre efekty” dla marketerów? Jak te efekty mierzyć? Czy w pomiarze efektywności content marketingu możemy stosować te same zasady jak przy standardowych narzędziach komunikacji, np. kampaniach?


Jak zdobyć kompetencje digitalowe

O edukacji w e-marketingu, certyfikacji umiejętności i procesie ciągłego pozyskiwania wiedzy rozmawiamy z Arturem Maciorowskim – trenerem DIMAQ i wiceprzewodniczącym Rady ds. Kompetencji przy IAB Polska.


ABC reklamy

Dlaczego w reklamach perfum często słychać francuskie akcenty, a w reklamach spożywczych nuty włoskie?


Startup w każdym z nas

O konieczności innowacyjnego podejścia do klienta, który stał się „konsumentem 360 stopni”, a także o tym, jak rewolucyjnych zmian wymaga to od sposobu, w jaki funkcjonują dzisiaj przedsiębiorstwa, rozmawiamy z Katarzyną Milanovic, general managerem Parfums Christian Dior na Polskę, Rumunię, Czechy i Słowację, a zarazem tegoroczną jurorką Effie Awards.


Na uboczu, a jednak w centrum zainteresowania

Restauracja czy sklep nie muszą mieć idealnej lokalizacji, aby zaglądało do nich wielu klientów. Używając narzędzi technologicznych, można znacznie zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą, nawet znajdując się na uboczu.


Po co nam w ogóle reklama?

Pojęcie reklamy rozpowszechnione jest i znane na całym świecie. Jej popularność i masowy zasięg, mimo kilku znaczących wad, świadczą o tym, że jest to branża niezbędna dla współczesnego społeczeństwa.


Napoleońskie koncepty, czyli znajomość klienta

Analizy udanych kampanii reklamowych od zawsze prowadzą do wniosku, że najbardziej efektywne marketingowo są te firmy, które inwestują w lepsze rozumienie swoich klientów.


Być na bieżąco w digitalu

O cyfryzacji reklamy i programie certyfikacji kompetencji digitalowych rozmawiamy z Ewą Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!