Marketing


Przez nos i ucho do portfela

Nawet 70 proc. zakupów robimy pod wpływem emocji czy impulsu, a nie racjonalnego działania. To ważna informacja dla właścicieli sklepów, restauracji czy innych lokali usługowych: warto w nich stworzyć odpowiedni nastrój. A ten świetnie się buduje poprzez zmysły.


Gdzie gość staje się klientem

Cel firmowego stoiska na targach czy konferencjach jest prosty: przyciągnąć wielu gości i pozostać w ich pamięci.


Sezon na reklamę, czyli specyfika działań marketingowych na rynku farmaceutycznym

Według raportu firmy IQVIA w ubiegłym roku Polacy wydali w aptekach 38,3 mld zł, czyli o 1,8 mld zł więcej niż w roku poprzednim. To już kolejny rok z rzędu, w którym Polacy biją rekord wydatków na lekarstwa. Rosnące wyniki sprzedaży produktów leczniczych to wyraźny sygnał dla firm farmaceutycznych, by produkować ich jeszcze więcej. W konsekwencji podaż przeważa nad popytem, a to z kolei znacznie przyczynia się do rywalizacji pomiędzy producentami leków – konkurencja jest tak duża, że walka o zainteresowanie i wzbudzenie potrzeby zakupowej u klienta wydaje się konieczna.


Czy w email marketingu potrzebna jest strategia?

Komunikacja mailowa z klientami to podstawa w każdej firmie. Warto więc zastanowić się, czy prowadzi się ją w sposób przemyślany. O strategii email marketingowej, o tym, jak robić to dobrze, a czego unikać, opowiada specjalista, Marcin Kociuba z FreshMaila.


Ukontentować klienta contentem

„Content” to określenie, które zrobiło karierę w marketingu wraz z rozwojem internetu. Oznacza tzw. użyteczne treści, umieszczane najczęściej w sieci, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania potencjalnego klienta danej firmy. Jak jednak sprawić, by stosowanie contentu prowadziło do zwiększenia sprzedaży?


Mniejsi z mniejszymi

Coraz więcej mniejszych przedsiębiorców pragnie korzystać z pomocy zewnętrznych profesjonalistów od promocji. I to już nie tylko z usług agencji kreatywnych, ale też domów mediowych. Kiedy współpraca z tymi ostatnimi ma sens?


Cel uświęca środki, czyli o marketingowych kulisach kampanii samorządowych

Wybory samorządowe za nami, choć kurz towarzyszący przygotowaniom, porządkom i powyborczemu sprzątaniu jeszcze dobrze nie opadł. Warto więc na gorąco przeanalizować mechanizmy wyborcze w kontekście stosowanych różnych instrumentów marketingowych. To pozwoli na uwidocznienie taktyk używanych przez samych kandydatów, wspierające ich obozy oraz popierających ich wyborców. Jak to działa i czy działa właściwie? Spójrzmy.


Zamiast zdobywać rynek, zbudowaliśmy go na nowo

Paweł Sala, CEO firmy FreshMail, która w tym roku obchodzi jubileusz dziesięciolecia, wspomina początki funkcjonowania na bardzo specyficznym rynku, opowiada o zdobywaniu na nim pozycji lidera – i to bez pomocy zewnętrznego inwestora – oraz o przełomowych zmianach w organizacji. Przeczytaj case study firmy, która w przyszłości chce eksplorować rynki zagraniczne.


Cyfrowy profesjonalizm potrzebny jak nigdy

Bez kompetencji cyfrowych coraz trudniej poradzić sobie dzisiaj w gospodarce. I nie sposób już obyć się bez nich w marketingu, przy czym potrzebne jest nowe podejście, gdzie te kompetencje są rozwijane na bieżąco.


Marketing jeden do jednego

Personalizacja działań marketingowych to dziś konieczność, lecz na czym tak naprawdę polega? – Nie chodzi tylko o dodanie imienia klienta do wysyłanej oferty. Imię to jedynie wierzchołek góry lodowej – mówi Mariusz Łodyga, dyrektor strategiczny w firmie doradczej Premium Consulting.


Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę