Marketing


Być na bieżąco w digitalu

O cyfryzacji reklamy i programie certyfikacji kompetencji digitalowych rozmawiamy z Ewą Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska.


Cenne sekundy uwagi

Umocnienie się w Polsce viewability – standardu widoczności reklam online – powinno zachęcić przedsiębiorców do jeszcze częstszego sięgania po cyfrowy kanał komunikacji z odbiorcami ich oferty. Bo standard ten daje oręż w walce o przykucie uwagi internautów, tak ochoczo dziś ignorujących reklamy pokazywane w sieci. No i można wreszcie wiarygodnie ocenić, czy nie wyrzuciło się pieniędzy w błoto.


Przekraczając granice doświadczenia

Amerykańska firma Signs.com poprosiła 150 Amerykanów, aby narysowali z pamięci loga najsłynniejszych marek, takich jak Apple, IKEA czy Starbucks. Bezbłędnie zrobiło to zaledwie 16 proc. z nich. Takie wyniki badań to tylko jeden z powodów, dla których wielu specjalistów od marketingu twierdzi, że marki to dziś nie loga czy reklamy, ale „kolekcje doświadczeń”, jakie mają z nimi obecni i potencjalni klienci.


Kiedy i jakie reklamy oglądamy

Kiedy najczęściej patrzysz na reklamę? Czy pamiętasz oglądane reklamy? Cóż, zgoła dziwne pytania, zwłaszcza w erze możliwości blokowania, zatrzymywania, przewijania czy pomijania treści reklamowych. A jednak. Są reklamy oglądane przez ludzi, co więcej, są zapamiętywane.


Trzeba działać sprytnie

Spektakularny sukces kampanii marketingowej za nieduże pieniądze? Oto inspirujące przykłady i wskazówki ekspertów.


Rola treści w przekazie reklamowym

Nie od dziś wiadomo, że treść w przekazie reklamowym pełni funkcję istotną, o ile nie kluczową. Zadaniem reklamodawców jest przygotowanie takiego contentu, który będzie stanowił pewnego rodzaju prowokację. Przekazu, który doprowadzi odbiorców do pewnych reakcji i działań, pozwoli na nawiązanie kontaktu z marką, a w dłuższej perspektywie czasowej przełoży się na zaufanie i lojalność klientów.


13 milisekund do obrazu, czyli jak mózg przetwarza informacje w komunikacji wizualnej

Człowiek od zawsze żył w rzeczywistości wizualnej, o czym świadczą chociażby rysunki w jaskiniach z epoki kamienia łupanego. Pojawiające się w ostatnich latach trendy względem wizualnej strony marketingu nie są więc niczym nowym. Nasuwa się jednak pytanie: jak postrzegamy obrazy oraz jak mózg interpretuje to co widzi, czyli jak przetwarzamy informację wizualną w świecie zdominowanym przez różne narzędzia stymulujące zmysły człowieka.


Integracja multi w omni

Celem strategii omnichannel jest wyprzedzenie potrzeb klientów i potraktowanie ich drogi zakupowej całościowo – tak Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce w Decathlon Polska, mówi o nowym podejściu do konsumentów, dla których kontakt z daną marką w sklepie stacjonarnym czy internetowym, za pośrednictwem reklamy w telewizji czy wyszukiwarki w smartfonie, to dzisiaj często jedno i to samo.


Wtapiając się w otoczenie

Choć praktykuje się ją pewnie tak długo, jak istnieje handel, samo pojęcie reklamy natywnej jest dosyć nowe. Zdążyło już jednak zdobyć ogromną popularność, a określane nim działania są często przedstawiane jako przyszłość marketingu.


W Święta Bożego Narodzenia czekamy na reklamy!

Reklamy świąteczne to potężne środki przekazu. Rozśmieszają, doprowadzają do łez, nastrajają refleksyjnie, przywołują nostalgiczne wspomnienia, a co najważniejsze – prowokują do zakupu.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!