Marketing


Cel uświęca środki, czyli o marketingowych kulisach kampanii samorządowych

Wybory samorządowe za nami, choć kurz towarzyszący przygotowaniom, porządkom i powyborczemu sprzątaniu jeszcze dobrze nie opadł. Warto więc na gorąco przeanalizować mechanizmy wyborcze w kontekście stosowanych różnych instrumentów marketingowych. To pozwoli na uwidocznienie taktyk używanych przez samych kandydatów, wspierające ich obozy oraz popierających ich wyborców. Jak to działa i czy działa właściwie? Spójrzmy.


Zamiast zdobywać rynek, zbudowaliśmy go na nowo

Paweł Sala, CEO firmy FreshMail, która w tym roku obchodzi jubileusz dziesięciolecia, wspomina początki funkcjonowania na bardzo specyficznym rynku, opowiada o zdobywaniu na nim pozycji lidera – i to bez pomocy zewnętrznego inwestora – oraz o przełomowych zmianach w organizacji. Przeczytaj case study firmy, która w przyszłości chce eksplorować rynki zagraniczne.


Cyfrowy profesjonalizm potrzebny jak nigdy

Bez kompetencji cyfrowych coraz trudniej poradzić sobie dzisiaj w gospodarce. I nie sposób już obyć się bez nich w marketingu, przy czym potrzebne jest nowe podejście, gdzie te kompetencje są rozwijane na bieżąco.


Marketing jeden do jednego

Personalizacja działań marketingowych to dziś konieczność, lecz na czym tak naprawdę polega? – Nie chodzi tylko o dodanie imienia klienta do wysyłanej oferty. Imię to jedynie wierzchołek góry lodowej – mówi Mariusz Łodyga, dyrektor strategiczny w firmie doradczej Premium Consulting.


Efektywność idzie w parze z kreatywnością

Marketerzy są pod narastającą presją zwiększania zwrotu z inwestycji w komunikację i przekładają te wyzwania na swoich partnerów biznesowych. To wyraźny trend, w którym rozwój technologii może bardzo pomóc – mówi Paweł Patkowski, przewodniczący jury IAB Mixx Awards, najważniejszego konkursu branży digitalowej, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska. Rozmawiamy z nim o konkursie, a także rynku reklamy i trendach w komunikacji marketingowej.


Wyróżnij się albo zgiń. Skuteczny email marketing na święta

Eksperci z firmy FreshMail przygotowali e-book „Wyróżnij się albo zgiń. Skuteczny email marketing na święta”, w którym krok po kroku wyjaśniają, jak przygotować kampanie mailingowe na zbliżający się okres.


Pokolenie milenium na rynku pracy. Czego oczekują i czy faktycznie tak trudno się z nimi dogadać?

Młodzi, wykształceni i pewni siebie. Żyją w „globalnej wiosce”. Mają wygórowane oczekiwania. Mówi się o nich: Pokolenie klapek iPodów. Dziś stanowią prawie połowę osób w wieku produkcyjnym, stając się dużym wyzwaniem dla employer brandingu.


Big data a mały biznes

Słowo „dane” jest ostatnio odmieniane przez wszystkie przypadki, we wszystkich językach. Dane nazywane są walutą XXI w. Ale dlaczego właściwie powinniśmy je gromadzić i analizować?


Nie wszystko złoto, co się świeci

Starając się dotrzeć do klientów w cyfrowym świecie, trzeba zachować ostrożność, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Również wtedy, gdy zdajemy się na fachowców: nawiązujemy współpracę z wyspecjalizowaną agencją czy sięgamy po wsparcie popularnego influencera.


Digitalizacja sposobem na chaos reklamowy w mieście?

Ład przestrzenny. Pojęcie obce dla polskiego krajobrazu. Jest za to morze billboardów, wyblakłe plakaty, pstrokate banery i ogłoszenia porozklejane, gdzie tylko popadnie. Gdyby tylko wymazać je z przestrzenni miejskiej lub zastąpić reklamą cyfrową, polskie miasta mogłyby wyglądać zupełnie inaczej.


MyCompany Polska 12/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!