Wywiad


Zadbać o kandydata. Wywiad z Mają Gojtowską

Jeszcze niedawno firmy robiły wszystko, aby ich klienci byli szczęśliwi. Teraz potrzebna jest rewolucja – to pracownicy mają być w centrum uwagi. Bo jeśli zrekrutujemy dobrych ludzi, to właśnie oni sprawią, że nasi klienci będą zadowoleni – mówi Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”.


W każdej chwili. Wywiad z Julitą Czyżewską

Naszą ambicją jest wyznaczanie standardów opieki medycznej, która będzie realnym wsparciem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców – stwierdza Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie, w rozmowie z Maciejem Kotem.


Miasto nie tylko inteligentne. Wywiad z Elżbietą Burligą

Doświadczenia w rozwijaniu inteligentnych miast pokazały, jak ważne jest, by od samego początku prowadzić dialog z ich mieszkańcami – przestrzega Elżbieta Burliga, dyrektor rozwoju biznesu w First Data Polska, w rozmowie z Alicją Hendler.


Każdy ma swój ranking. Wywiad z Piotrem Dardzińskim

Chcemy pracować z tymi, którzy mają twórcze podejście do biznesu i życia. Łukasiewicz powstał po to, by potencjał rozdrobnionych instytutów efektywnie udostępnić przedsiębiorcom. Muszą być oni jednak gotowi do finansowego zaangażowania w projekty – mówi Piotr Dardziński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.


Słowa, które sprzedają. Wywiad z Jeffem Kreislerem

Nie zdajemy sobie sprawy, że kupując produkty, płacimy nie za jakość, a za słowa, które je opisują. Producenci robią wszystko, by nas zmanipulować językiem – tłumaczy amerykański dziennikarz ekonomiczny Jeff Kreisler, współautor razem z Danem Arielym książki „Grosz do grosza”.


Nie będziemy karać najsłabszych. Wywiad z Jadwigą Emilewicz

W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych są jasne parametry, których spełnienie, bądź nie, wskazuje, czy mamy do czynienia z przedsiębiorcą. Ale ostrze tych przepisów wymierzone będzie przeciwko tym, którzy w sposób nieuczciwy szukają oszczędności, wypychając na samozatrudnienie – mówi Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii.


Szklany sufit zbyt często jest w głowach kobiet

Trzeba wybrać obszar, w którym się odnajdujemy, który jest dla nas pasją. To jest kluczowe, bo podejmujemy decyzję nie na 5 lat, tylko na 40. A zarządzania zawsze można się nauczyć – mówi Agnieszka Kłos, prezeska Provident Polska.


Biznes na ostrzu noża

W lesie pod Gliwicami znajduje się kuźnia Trollsky’ego, którego noże, z emblematem ostrej papryczki i czarnym śladem na ostrzu, sprzedają się na pniu, i to na wszystkich kontynentach. Jego kariera potwierdza, że dla rzemieślnika najważniejsza jest autentyczność.


Leasing maszyn i urządzeń wkracza do Agencji Rozwoju Przemysłu

Chcemy finansować maszyny specjalistyczne i całe linie produkcyjne. Z perspektywy firm leasingowych takie urządzenia są trudne w finansowaniu, bo niosą wysokie ryzyko. Dlatego utworzyliśmy ARP Leasing – mówi Paweł Kolczyński wiceprezes ARP S.A.


Potrzebna jest czujność [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja już zabiera ludziom pracę. Jeśli politycy nic z tym nie zrobią, będzie masa ludzi, która na tych zmianach tylko straci - mówi Przemek Gdański, prezes BNP Paribas


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?