Wywiad


Perswazyjny jak poker

Negocjujemy i sprzedajemy całe życie i cały czas. Mama „sprzedaje” rano dziecku, żeby umyło zęby i zjadło śniadanie. Dziecko „sprzedaje” mamie, że chce wyjść później do szkoły albo, że chce jeszcze poleżeć. Jak to robić skuteczniej? – radzą Grzegorz Załuski i Adam Czajkowski, autorzy książki „Perswazyjny poker”.


Innowacja zamiast sprzedaży

W relacjach B2B firma powinna być partnerem klienta w rozwoju, a nie sprzedawcą i razem z nim tworzyć wartość, która pomoże mu realizować jego cele biznesowe. Dotychczasowe modele sprzedaży przestają być skuteczne – mówi Tyberiusz Mazurek, dyrektor sprzedaży Mondi Corrugated Solutions na Polskę.


Jak oszczędzić pół miliarda

Sprawny zespół zarządzania projektami może wygenerować dla firmy gigantyczne oszczędności i pozwala uniknąć tych inwestycji, które nie przyniosą oczekiwanego zysku – mówi Ewa Palarczyk, prezes Tauron Ekoenergia i dyrektor projektów inwestycyjnych w Tauron Polska Energia.


Robię efektowny drybling. Wywiad z Arkadiuszem Regiecem

Beesfund może być największą platformą crowdfundingową Międzymorza. Jesteśmy w stanie dogonić Anglików. A czy warszawska giełda jest w stanie przegonić London Stock Exchange? Nie, nie ma na to szans - mówi Arkadiusz Regiec, twórca platformy Beesfund.


Zadbać o kandydata. Wywiad z Mają Gojtowską

Jeszcze niedawno firmy robiły wszystko, aby ich klienci byli szczęśliwi. Teraz potrzebna jest rewolucja – to pracownicy mają być w centrum uwagi. Bo jeśli zrekrutujemy dobrych ludzi, to właśnie oni sprawią, że nasi klienci będą zadowoleni – mówi Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”.


W każdej chwili. Wywiad z Julitą Czyżewską

Naszą ambicją jest wyznaczanie standardów opieki medycznej, która będzie realnym wsparciem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców – stwierdza Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie, w rozmowie z Maciejem Kotem.


Miasto nie tylko inteligentne. Wywiad z Elżbietą Burligą

Doświadczenia w rozwijaniu inteligentnych miast pokazały, jak ważne jest, by od samego początku prowadzić dialog z ich mieszkańcami – przestrzega Elżbieta Burliga, dyrektor rozwoju biznesu w First Data Polska, w rozmowie z Alicją Hendler.


Każdy ma swój ranking. Wywiad z Piotrem Dardzińskim

Chcemy pracować z tymi, którzy mają twórcze podejście do biznesu i życia. Łukasiewicz powstał po to, by potencjał rozdrobnionych instytutów efektywnie udostępnić przedsiębiorcom. Muszą być oni jednak gotowi do finansowego zaangażowania w projekty – mówi Piotr Dardziński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.


Słowa, które sprzedają. Wywiad z Jeffem Kreislerem

Nie zdajemy sobie sprawy, że kupując produkty, płacimy nie za jakość, a za słowa, które je opisują. Producenci robią wszystko, by nas zmanipulować językiem – tłumaczy amerykański dziennikarz ekonomiczny Jeff Kreisler, współautor razem z Danem Arielym książki „Grosz do grosza”.


Nie będziemy karać najsłabszych. Wywiad z Jadwigą Emilewicz

W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych są jasne parametry, których spełnienie, bądź nie, wskazuje, czy mamy do czynienia z przedsiębiorcą. Ale ostrze tych przepisów wymierzone będzie przeciwko tym, którzy w sposób nieuczciwy szukają oszczędności, wypychając na samozatrudnienie – mówi Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

25 najlepszych polskich startupów

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?