TEMAT NUMERU


20 firm, które zmienią Polskę. PEŁNA LISTA

Oto zestawienie 20 polskich firm, które naszym zdaniem mogą w najbliższych latach zmienić świat.


Syntoil. Nie znoszę zrzucania odpowiedzialności. 20 firm, które zmienią świat

Nie uważam, że wszystko zawdzięczam sobie. Liberałowie często tak twierdzą, a to bzdura. Każdy mandług wobec społeczeństwa i powinien go spłacić - mówi Martyna Sztaba, CEO Syntoil.


20 firm, które zmienią świat. Nowa fala polskiego biznesu

Chcą, by ich firmy rozwiązywały realne problemy społeczne. Angażują się w życie lokalnych wspólnot. Wtrącają się w świat i wierzą, że mają narzędzia i energię, by zmieniać go na lepsze. Zysk jest na drugim miejscu.


Zbudowałam wszystko od nowa

Dziedziczka? Budujemy z bratem tę firmę tak naprawdę od początku. Wprawdzie bazujemy na tradycji, doświadczeniu, kapitale nazwiska mojego taty, ale wszystkiego musieliśmy się uczyć od podstaw. Zakładałam moją firmę, gdy miałam 25 lat. Traktuję ją, jak własne dziecko – mówi Ania Kruk, która rozwija swoją markę jubilerską.


Jak zarażać ludzi ideami

Żeby tworzyć wirusowe treści, trzeba znać kilka schematów, które podnoszą temperaturę naszych emocji. Zwykle jest to coś, co budzi lęk, gniew i frustrację. Najpierw jednak musi być interesujące.


50 najpopularniejszych YouTuberów

Prowokują, komentują, grają, eksperymentują, rozśmieszają i przekraczają kolejne granice absurdu. I choć wydaje się, że to wszystko zabawa, polscy youtuberzy zarabiają miliony, a ich kanały to prawdziwe przedsiębiorstwa. Oto ranking 50 najpopularniejszych youtuberów w Polsce.


Abstra filmiki, sprzedaż, wyniki

Kiedyś wystarczył nam pomysł i od razu braliśmy się do roboty. Teraz mamy castingi, rekrutację, scenarzystów, aktorów. To prawdziwa fabryka treści wideo. Nasz nieoficjalny slogan to: Abstra: filmiki, sprzedaż, wyniki – śmieją się Rafał Masny i Olek Wandzel, członkowie zarządu Abstra.


Gwiazdy sprzedaży

Entuzjastyczny sprzedawca-prezenter odchodzi do lamusa. Powoli ubywa też szefów, których interesuje tylko domknięcie transakcji, a nie choćby to, jak klient zapamiętał handlowca. Sukcesy święcą ci, którzy klienta traktują jak partnera – nadal powinni chcieć wygrywać, ale już nie za wszelką cenę.


Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Rola szefa sprzedaży zbytnio się nie zmieniła: realizuje plan co miesiąc, co kwartał, jest też przywódcą z wizją, strategią, priorytetami i taktyką – twierdzi Marek Rak. – To, co jest zupełnie inne niż kiedyś, to świat, z którym trzeba się zmierzyć.


To sukces motywuje

Rynek farmaceutyczny zacieśnia się z powodu fuzji i przejęć, ubywa miejsc pracy, rośnie fluktuacja handlowców. – Przez to ich silna więź z szefem i identyfikacja z firmą stają się kluczowe dla uzyskiwania przez sprzedaż dobrych wyników – mówi Paweł Filipek.


Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty