Strategie


Magazyn mini, możliwości maxi

Raz biuro, raz magazyn, a jak trzeba to i showroom. Małe magazyny rosną jak grzyby po deszczu, razem z rynkiem e-commerce. Bo dla sklepu internetowego takie elastyczne biuro to idealne rozwiązanie.


Małe miasta, wielkie pieniądze

Metropolie i duże miasta wydają się naturalnym miejscem do prowadzenia biznesu. Okazuje się, że niekoniecznie. Najszybciej rosną biznesy w mniejszych miejscowościach, zwłaszcza tych blisko aglomeracji. Rosną, bo małe miasteczka dają im mnóstwo przewag.


Wyścig na hulajnogach

Choć w Polsce nie można nimi jeździć nawet po ścieżkach rowerowych, to do wojny o rynek hulajnóg na minuty włączają się giganci – z niemieckim Daimlerem na czele. Czy hulajnogi powtórzą fenomen miejskich rowerów?


Dlaczego linie lotnicze upadają?

Rynek lotniczy rośnie w dwucyfrowym tempie, przybywa pasażerów, a porty lotnicze wydają dziesiątki milionów złotych na inwestycje. Tymczasem linie lotnicze upadają.


Prywatne akademiki dają zarobić

Dwa lata temu zbudowano w Polsce pierwszy duży, prywatny akademik. Inwestycja okazała się wielkim sukcesem, a dziś kolejne projekty wyrastają jak grzyby po deszczu. Nic dziwnego – stopa zwrotu dla pierwszych inwestorów to nawet 15 proc. w skali roku.


Wyróżnili się i nie zginęli

Polska porcelana znów jest na fali. Główni producenci mają sprzedaż na poziomie kilkuset milionów i z roku na rok rosną, bo każdy z nich znalazł własną specjalizację. Do tego dochodzą mniejsze studia, które stawiają na młodych polskich projektantów.


Wesele z przytupem

Prawie 7 mld rocznie wydajemy na śluby i wesela, średnio 35 tys. na jedno. Żeby zarobić na nowożeńcach trzeba się wyróżnić, np. stawiając mobilny bar z prosecco albo wynająć klasycznego Forda Mustanga z lat 60.


Co i jak myśli Elon Musk

Bądź fatalistą, myśl probabilistycznie, stawiaj tylko na produkt, ciężko pracuj i bądź odporny na ból. Publikujemy fragment książki o tym, co o biznesie, branży motoryzacyjnej, przyszłości życia na Ziemi myśli Elon Musk.


Krótkie życie e-sklepu

Większość małych i średnich sklepów internetowych upada zaraz po założeniu. Tylko co trzeci e-sklep w Polsce działa dłużej niż osiem lat, choć cały rynek e-commerce dynamicznie rośnie. W czym zatem tkwi problem?


Mniejsi lubią dużych

Polscy restauratorzy, właściciele pubów, barów, chętnie wiążą się umowami z dużymi, sprawdzonymi dostawcami. Im większy dostawca, tym ceny niższe, sprawniejsze procedury i oferty szyte na miarę. Trzeba jednak uważać, bo są haczyki.


Nr 5 (44) MAJ 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Czy przenieść firmę za granicę

Dobre auto na niskie raty