Strategie


Rozpędzeni kurierzy

Na mocno rosnącym rynku usług kurierskich przetrwają tylko najsilniejsi, którzy dziś mocno inwestują w automatyzację i narzędzia dla klientów. Mniejsi mogą tego wyścigu nie przetrwać.


Polska ofensywa eksportowa

Eksport polskiej żywności do krajów Unii Europejskiej jeszcze nigdy nie był tak duży. Widzi to konkurencja na Zachodzie i czasami ucieka się do nieuczciwych chwytów.


Ordnung i swoboda

Niemcy to nasz największy partner biznesowy. Wyspy Brytyjskie to trzeci co do wielkości kierunek rodzimego eksportu. Te duże gospodarki przyciągają mnóstwo Polaków i wielu spogląda właśnie w ich stronę, gdy myśli o założeniu firmy za granicą. Tu kończą się jednak łatwe podobieństwa, a zaczynają spore różnice.


Wychowanie poprzez sport

Miejsc, w których dzieci mogą ćwiczyć pod okiem instruktorów, jest bez liku. Począwszy od uprawiania gimnastyki artystycznej po judo. Na ich tle wyróżnia się warszawska Gym Generation, firma stworzona przez Alex Lynden i Tatianę Wołkową. Zajęcia dla dzieci są w niej w centrum szerszego programu edukacyjnego.


Dwa razy szybciej

Omida Group z branży TSL zawdzięcza swój rozwój przede wszystkim wsparciu, jakiego jej szefowie udzielają ambitnym członkom zespołu, którzy chcą tworzyć w strukturze firmy własne, wyspecjalizowane spółki.


Dom, dziecko i pies

Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów w Europie, a zarazem – wzrosła ich zamożność. To przynajmniej dwa powody, by zaproponować im usługi, które wyręczą ich w domowych obowiązkach. Potrzebna jest jednak elastyczność, niezawodność, a czasem – solidny zastrzyk gotówki.


Kapitał w grze

Droga Romana Wyszomirskiego, prezesa spółki MBR Finance, kredytującej posiadaczy samochodów, to przykład na to, jak działając stale w tym samym obszarze, wymyślać swój biznes wciąż na nowo.


Mają nowy pomysł na druk 3D

Firm produkujących drukarki 3D jest coraz więcej, ale nie oferują tego, co Skriware – kompleksowego ekosystemu. Pozwala on wykorzystać technologię druku trójwymiarowego do celów edukacyjnych na miarę potrzeb XXI w. i zagospodarować nową niszę na nieco już skostniałym rynku.


Trzy filary franczyzy

Franczyzy są coraz powszechniejsze. Te dotyczące handlu i gastronomii otaczają nas na każdym kroku. Ale pod ich skrzydłami są też oddziały banków, szkoły językowe, agenci nieruchomości, biura tłumaczeń, przychodnie. Franczyzę może założyć właściwie każda firma, której model działania sprawdza się od dłuższego czasu. To sposób na ekspansję.


Bardzo fachowa nisza

Solidny fach w ręku bywa dziś lepszą gwarancją otrzymania dobrej i pewnej pracy niż wyższe wykształcenie. To powód, dla którego rozkwita biznes uczący konkretnych umiejętności, w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy. Przyciąga też zaintrygowanych mieszczuchów. Warszawa staje się zagłębiem takich firm.


Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę