Know what


Rodzinność oznacza prestiż

U nas 70 proc. rodziców-właścicieli firm rodzinnych marzy, by w rolę zarządzającego weszły dzieci, za granicą 70 proc. nestorów chciałoby, by stery objął profesjonalista, niekoniecznie z rodziny. O różnicach w podejściu do firmy tu i tam rozmawiamy z dr Adrianną Lewandowską, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.


Dla psa i kota

Na miłości do domowych zwierzaków zarabiają nie tylko weterynarze czy producenci lepszej karmy. Coraz większa jest różnorodność specjalistycznych usług. A że o uczucia tu chodzi, na rynku wygrywa zwłaszcza ten, kto ma szerszą ofertę w dobrej lokalizacji, ale też zwierzęta kocha, zna się na nich i klienci mogą mu zaufać.


Trzeba skończyć z missellingiem

Przedsiębiorcy powinni wykorzystywać swoje talenty, żeby świat był lepszy. Dziś w dużej części są na etapie nieszkodzenia, ale krok drugi – zmienianie rzeczywistości na odpowiedzialną, etyczną – jeszcze przed nimi – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes ANG Spółdzielni, w rozmowie z Dorotą Goliszewską i Alicją Hendler.


Naukowiec z fantazją

Patryk Arłamowski zmodyfikował tradycyjne ujęcie inteligentnego domu i dąży, aby w jego wersji – pod autorską marką Blebox.eu – stał się to powszechny model.


I z głową, i z sercem

Majkę Lipiak nakręca przekonanie, że zmiany są możliwe. Zawsze na dobre. W niej samej, w drugim człowieku, w grupie, na świecie. Z tego nastawienia wyrosło Leżę i Pracuję, pierwsza na całej kuli ziemskiej agencja marketingowa dająca pracę osobom sparaliżowanym.


Niech MOC będzie z nami

Powstały niedawno Market One Capital (MOC) to jeden z większych funduszy venture capital na polskim rynku. Czterech partnerów tworzy zespół zarządzający kapitałem przekraczającym 40 mln euro. Chcą tak inwestować w startupy, aby ich założyciele czuli, że te firmy są nadal przede wszystkim ich.


Model Gwiazdy Sukcesyjnej – jak przeprowadzić skuteczną sukcesję w firmie rodzinnej

Pracując z firmami rodzinnymi nad procesem przekazania firmy w ręce kolejnego pokolenia, podkreślam, że sukcesja to coś więcej niż tylko przekazanie władzy i własności – opowiada dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. – Długowieczne firmy rodzinne planują i wdrażają sukcesję według modelu 4W™ – najpierw trzeba przekazać Wiedzę, dopiero później sukcesor może ją wykorzystać, przejmując Władzę i Własność. Przekazanie wiedzy, władzy i własności opiera się na wspólnych Wartościach.


IKEA dla Firm wspiera biznesy

Przestrzeń do pracy ma ogromny wpływ na jakość wykonywanych zadań. Im bardziej odpowiada potrzebom znajdujących się w niej ludzi, tym więcej dobrej energii można z niej czerpać. Korzystać z tej zasady pomaga IKEA dla Firm.


Zarobić na nostalgii

Gdy ktoś słyszy „biznes na starych komputerach”, pierwsze skojarzenie, jakie mu się nasuwa, to recykling zużytego sprzętu. Owszem, tak też można, ale o wiele ciekawsze jest zarabianie na „komputerach z duszą”.


Whisky, brzytwa i pozytywna atmosfera

Barber shopy powstają ostatnio jak grzyby po deszczu, jednak wiele z nich nie utrzyma się na rynku. Obronną ręką wyjdą te, które potrafią się wyróżnić – zwłaszcza wysoką jakością usług.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!