Know what


Energetycy szukają startupów

Plan jest taki, że polska gospodarka stanie się innowacyjna w dużej mierze dzięki startupom, a także za sprawą ich współpracy z rodzimymi gigantami. W ten plan włączyły się m.in., jako samodzielni gracze, wielkie krajowe spółki z branży paliwowo-energetycznej.


Folklor z przytupem

Polscy przedsiębiorcy pokazują, że sztuka ludowa to nie skansen i że w naszym folklorze drzemie różnorodny i inspirujący potencjał, na którym można dobrze zarobić.


Nasz model to win-win

O tym, jak twórczy niepokój i niedosyt prostą drogą prowadzą do innowacji oraz dlaczego w relacji ze startupami warto, zamiast niszczącej rywalizacji, postawić na partnerską współpracę, opowiada Tomasz Górski, dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku, w rozmowie z Alicją Hendler i Dorotą Goliszewską.


Patent na szybką sprzedaż

Wioletta Dmowska problem ze znalezieniem nabywcy na własne mieszkanie przekuła w pomysł na siebie i stosunkowo nowy w Polsce biznes. Pomogło jej wieloletnie doświadczenie w pracy z klientami i wsparcie pełnych inwencji kobiet.


Tworzy fotoportret Ziemi

Marcin Dobas – ceniony fotografik i podróżnik. Wciąż w drodze, dosłownie i w przenośni. Obie swoje pasje połączył, prowadząc oryginalny biznes.


Skazani na rozwój

Marek Rogoziński, Jarek Sygitowicz i Krzysztof Klimczak tworzą nowe oblicze marketingu transakcyjnego. Zbudowali też startup ZenCard, którego zakup otworzył nowy rozdział w historii spragnionych innowacji instytucji finansowych w Polsce.


Nowe możliwości wsparcia dla MSP

Może nie jest to przełom – ale na pewno spory postęp. Dla małych i średnich firm pod koniec roku pojawi się sporo nowych możliwości pozyskania funduszy na rozwój. Pochodzić będą spoza najbardziej obleganych programów europejskich rozdzielanych przez takie instytucje jak NCBR czy PARP.


Mam kino za rogiem

Polacy pokochali chodzenie do kina i wydają w nim coraz więcej pieniędzy. To zachęca, by otworzyć własne kino, zwłaszcza że w tej branży wciąż jest miejsce na nowe przedsięwzięcia. Trzeba jednak wiedzieć, że to biznes kapryśny. Choć także wdzięczny, na przykład w mniejszych miejscowościach.


Jak kula śniegowa

Pionierskie pomysły i wpływowa społeczność skupiona wokół nieustannie rozwijanej platformy to główne przewagi DDOB nad konkurencją specjalizującą się w marketingu internetowym. – Jesteśmy w stanie zrealizować kompleksowe kampanie i najskuteczniej w kraju dotrzeć do osób w wieku 13–26 lat – przekonuje Bartek Sibiga, założyciel warszawskiego startupu.


Niedługo będziemy bankować w biegu

O tym, dlaczego Polska ma szansę stać się innowacyjna, chociaż nie rodzą się tu za często wynalazki, o zmianie, jaka dokonuje się w świecie finansów dzięki cyfryzacji i sztucznej inteligencji, oraz o swoim nowym projekcie bankowym – w rozmowie z Alicją Hendler i Dorotą Goliszewską opowiada Sławomir Lachowski.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single