Know what


Słowa, które sprzedają. Wywiad z Jeffem Kreislerem

Nie zdajemy sobie sprawy, że kupując produkty, płacimy nie za jakość, a za słowa, które je opisują. Producenci robią wszystko, by nas zmanipulować językiem – tłumaczy amerykański dziennikarz ekonomiczny Jeff Kreisler, współautor razem z Danem Arielym książki „Grosz do grosza”.


Skuteczny biznes w handlu. Samodzielność czy franczyza

W Polsce działa obecnie około 1200 marek franczyzowych. Pod ich szyldami funkcjonuje niemal 80 tys. punktów. Ich liczba stale rośnie, mimo że sytuacja w handlu jest niełatwa. Każda formuła ma swoje plusy i minusy.


Wszystko na abonament. Rewolucja w kupowaniu

Największe, globalne firmy całkowicie odmieniają podstawę swojego biznesu. Zamiast sprzedawać pojedyncze produkty, oferują klientom usługi subskrypcyjne. Robi to Amazon, robi także Apple. Kiedy przyjdzie czas na Polskę?


Poczta będzie elektroniczna

Prawdopodobnie w 2021 r. czeka nas rewolucja w korespondencji z administracją państwową i samorządową. Nadchodzą e-doręczenia, czyli przeniesienie listów w świat cyfrowy. Wokół projektu ustawy toczy się jednak zażarta dyskusja.


Wszystkie klauzule biznesu

Czy biznes powinien unikać angażowania się w debatę polityczną w myśl zasady, że kupują wszyscy? Czy wręcz przeciwnie, powinien aktywnie w niej uczestniczyć, narażając się na bojkoty, bo nic tak nie sprzedaje jak darmowa promocja? Na to pytania nie ma łatwej i jednoznacznej odpowiedzi.


Czas wyborów

Jakie będą podatki? Jakie składki ZUS od przedsiębiorców? Czy firmy muszą się liczyć z kolejnymi daninami ukrytymi w postaci różnych opłat? Przeanalizowaliśmy programy wyborcze największych komitetów pod kątem tego, jaki scenariusz piszą oni dla właścicieli firm. Bazowaliśmy na oficjalnych dokumentach i zapowiedziach polityków.


Pieniądz na tafli szkła

Jakub Kapuścik, Arkadiusz Adamek, Jakub Rawicki i Marcin Motyka ujrzeli w lustrach nie tylko swoje odbicia, ale także dobry pomysł na biznes. Dziś założona przez nich firma produkująca interaktywne lustra może pochwalić się przychodami na poziomie kilku milionów złotych.


Człowiek ekstremalny

240 mln zł rocznie ze sprzedaży wyposażenia łazienek. Taki biznes od lat buduje Adam Rożko, prezes białostockiego Refleksu. W jego portfolio są takie marki jak Blu i Redterm, które jako nieliczne w branży rozwijają się mimo ostrej konkurencji międzynarodowych firm.


Przewodnicy

Były wiceszef Muzeum Sztuki Nowoczesnej porzucił świat galerii, by założyć firmę, która pomoże też jego chorującym rodzicom. Jego firma Młodszy Brat przeciera szlaki na nowym polu gospodarki społecznej. I pokazuje, jak wiele jest jeszcze do zrobienia.


Przedsiębiorcy muszą dokonać skoku. Wywiad

Najważniejsza jest szybkość działania banku. Jeśli przedsiębiorca nie dostanie decyzji na czas, to zrezygnuje z zagranicznego kontraktu. My dziś te decyzje wyprzedzamy - mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao S.A. nadzorująca Pion Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Jakub Fulara, dyrektor Biura Funduszy UE i Programów Publicznych w Banku Pekao S.A.


PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty