Know what


Petardy znad Wisły

Tylko sześć firm z Polski (ale za to jedna na czołowej, drugiej pozycji) znalazło się w prestiżowym rankingu „The Financial Times” – FT1000. To lista tysiąca najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie.


Od piwa kręci się w głowie

Coraz więcej producentów walczy o swoje miejsce na nasyconym już polskim rynku piwa. Nie ma przy tym wojny cenowej, gdyż orężem w tej walce jest jakość. I tu ton nadają mali gracze.


Naga prawda o kłamstwie w biznesie

Efektywność, skuteczność wymagają odwagi otwarcia się na nieprzyjemną prawdę. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: ma być miło czy skutecznie? Jeśli w firmie jest ciągle miło, to najwyraźniej ludzie w niej potrzebują kłamstw – zauważa Julia Izmałkowa, prezes agencji badawczej Izmałkowa, w rozmowie z Dorotą Goliszewską i Alicją Hendler.


Haust radości od rana

Ludzie czekają na nasze kolejne skarpetki! Są wśród nich prawdziwi kolekcjonerzy – cieszy się Adrian Morawiak, który wraz z Maciejem Butkowskim stworzył markę Many Mornings. Coś w tym jest: od niemal trzech lat sprzedaż ich radosnych skarpet rośnie o 200 proc. rocznie, a klientów mają już na całym świecie.


Czyż nie jestem chodzącą zmianą?

Dynamika nowych technologii pasuje do Agnieszki Maciejowskiej jak ulał. Jest energiczna i optymistyczna. Przekonuje wszystkich, że zmiany, choć mogą być ryzykowne, ostatecznie przynoszą korzyść.


Zaufanie w czasach mikrospotkań

Internet, poparty jeszcze mobilnością, okazał się dla marek i zaufania do nich swego rodzaju mieczem obosiecznym. Stworzył nadzwyczajne szanse i nie lada wyzwania.


Klasyka mocno zorientowana

Nazwa przyciąga, może nawet prowokuje. Zaprasza do świata Taboo – polskiej marki ubrań dla kobiet, która konsekwentnie skupia się na potrzebach specyficznej i trochę zaniedbywanej u nas grupy docelowej.


Albo się uda, albo nie

Robert Gryn najlepiej funkcjonuje w sytuacjach na krawędzi. Nie przeszkodziło mu to zbudować w cztery lata globalnej firmy, której wartość szacowana jest dziś na 0,8–1,4 mld zł.


Zyskowne drugie życie

Powtórne przerabianie odpadów czy wysłużonych rzeczy na wartościowe przedmioty okazuje się w Polsce dobrym interesem, a konkurencji na razie nikt się nie obawia.


Mówię to ze środka pola bitwy

O pierwszej na świecie ambasadzie technologicznej, o zagrożeniach związanych z połączeniem dzikiego kapitalizmu i sztucznej inteligencji, a także o tym, że dzięki polszczyźnie możemy w przyszłości generować dużo ciekawsze rozwiązania niż kultura anglosaska, z Aleksandrą Przegalińską, wykładowcą Akademii Leona Koźmińskiego i ambasadorką konkursu Innovators under 35, rozmawiają Dorota Goliszewska i Alicja Hendler.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single