Know what


Różnorodność, czyli filozofia zarządzania firmą

Różnorodne zespoły rozwiązują problemy szybciej i skuteczniej, różnorodne regiony są bardziej innowacyjne i przyciągają talenty. Na Zachodzie biznes już wie, że w różnorodności siła. W Polsce dopiero się tego uczymy.


Jak się zarabia na prokrastynacji

Oderwałeś się właśnie od pilnej pracy, by na smartfonie sprawdzić plotki? Firmy medialne robią wszystko, by takich momentów było jak najwięcej, bo na tym zarabiają.


Jak stacje benzynowe stały się marketami

Hot dogi z wegańską parówką, falafele, mleko, sery, wędliny, własne marki żywności, dziesiątki rodzajów win i piw oraz gotowych dań na wynos. Na stacjach paliwowych paliwo jest tylko dodatkiem. Zarabia się dziś na sklepie.


5 pomysłów na wakacyjny biznes

Lato to czas biznesowych żniw dla właścicieli biur podróży czy ośrodków wypoczynkowych mieszczących się w turystycznych miejscowościach. Jednak słoneczne miesiące pozwalają na rozkręcenie sezonowego biznesu także w dużych miastach. I co ważne przy niewielkich nakładach inwestycyjnych.


Wyprawa po sukces

Wieczne wakacje? Raczej pełna niebezpiecznych przygód wyprawa w nieznane! Prowadzenie biura podróży to biznesowe wyzwanie. Wygrywają ci, którzy mają oryginalny pomysł, odwagę testowania wszystkiego na własnej skórze oraz pokorę zarówno w stosunku do kursów walut, jak i wybuchów wulkanów.


9 złotych zasad negocjacji z inwestorem

Negocjacje z potencjalnym inwestorem nigdy nie są łatwe. Zwłaszcza że zwykle to on ma przewagę nad małym startupem. Znając te zasady, wyrównasz swoje szanse.


Wzór na wygraną

E-sport to dziś biznesowe eldorado. Założonej przez trzech kolegów firmie GGPredict właśnie udało się pozyskać milion złotych od polsko-izraelskiego funduszu TDJ Pitango. I co ważne – firma nie tworzy gier.


Sztuczna kość, która zmienia się w naturalną

Polscy naukowcy stworzyli materiał, który może zastąpić ludzką kość. FlexiOss, zwany popularnie sztuczną kością, może stać pierwszym polskim produktem globalnym.


Gorzka historia polskich delikatesów

Biedronka, Lidl, Carrefour, Auchan czy Tesco. Największe firmy z sektora handlu detalicznego nie mają polskich właścicieli. Nic dziwnego – większe sieci, które należą do Polaków, oprócz nielicznych wyjątków, albo upadają, albo ostatecznie zostają sprzedane. Smutny koniec spotkał wszystkie polskie sieci delikatesowe.


Zbudowałam wszystko od nowa

Dziedziczka? Budujemy z bratem tę firmę tak naprawdę od początku. Wprawdzie bazujemy na tradycji, doświadczeniu, kapitale nazwiska mojego taty, ale wszystkiego musieliśmy się uczyć od podstaw. Zakładałam moją firmę, gdy miałam 25 lat. Traktuję ją, jak własne dziecko – mówi Ania Kruk, która rozwija swoją markę jubilerską.


Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty