Know how


Transformacja firmy w kierunku Data-Driven Organisation

Żyjemy w świecie, w którym wszystko jest opisywane olbrzymią ilością danych. Generowane są one na coraz większej liczbie płaszczyzn, a kluczowe staje się ich analizowanie w czasie rzeczywistym. Wszystko po to, by firmy i organizacje mogły lepiej podejmować swoje decyzje, bazując na prawdziwych informacjach.


Jak z rodziną dobrze wyjść... na podatkach

Przedsiębiorca może dobrze wyjść z rodziną nie tylko na zdjęciu, ale także od strony podatkowej. Przy czym zatrudnienie małżonka lub niepełnoletniego jeszcze dziecka będzie dla niego mniej opłacalne, niż gdyby dał pracę komuś z pozostałych krewnych. Przynajmniej z punktu widzenia niektórych przepisów.


Kryptowaluty – jak je opodatkować?

Kryptowaluty to w ostatnich miesiącach gorący temat w polskich i światowych mediach. Mówi się o nich w kontekście potencjału inwestycyjnego, spekulacyjnych wahań wartości, zastosowania w biznesie jako alternatywnego środka płatniczego.


Kalendarium przedsiębiorcy – czerwiec 2018

Kalendarium przedsiębiorcy – czerwiec 2018


Najnowsze zmiany w przepisach gospodarczych – czerwiec 2018

Co nowego w prawie? Czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie? Kontynuujemy nasz cykl z informacjami najistotniejszymi z punktu widzenia przedsiębiorcy.


Cenne sekundy uwagi

Umocnienie się w Polsce viewability – standardu widoczności reklam online – powinno zachęcić przedsiębiorców do jeszcze częstszego sięgania po cyfrowy kanał komunikacji z odbiorcami ich oferty. Bo standard ten daje oręż w walce o przykucie uwagi internautów, tak ochoczo dziś ignorujących reklamy pokazywane w sieci. No i można wreszcie wiarygodnie ocenić, czy nie wyrzuciło się pieniędzy w błoto.


Przekraczając granice doświadczenia

Amerykańska firma Signs.com poprosiła 150 Amerykanów, aby narysowali z pamięci loga najsłynniejszych marek, takich jak Apple, IKEA czy Starbucks. Bezbłędnie zrobiło to zaledwie 16 proc. z nich. Takie wyniki badań to tylko jeden z powodów, dla których wielu specjalistów od marketingu twierdzi, że marki to dziś nie loga czy reklamy, ale „kolekcje doświadczeń”, jakie mają z nimi obecni i potencjalni klienci.


Sposób na tych ze środka peletonu

Jeśli przeciętny pracownik zaczyna dawać z siebie nie 50, a 65 proc. energii i zaangażowania, to zysk dla firmy jest większy, niż gdy daje z siebie wszystko ten, kto już i tak pracuje na 90 proc. Ale właśnie tych najliczniejszych średniaków jest bardzo trudno zmotywować. Sposobem na to może być grywalizacja.


Gdy mała firma wypuszcza obligacje

Emisje obligacji przeprowadzane przez małe firmy mogą okazać się windą do szybkiego wzrostu skali ich działalności. A wprowadzone do notowań – zbudują dodatkowo ich rozpoznawalność na rynku kapitałowym.


Rachunek bankowy w kraju kontrahenta

Przedsiębiorca rozwija firmę, pozyskuje klientów spoza Polski, rośnie liczba jego transakcji w walutach obcych. To oznacza dodatkowe koszty i niewygody, które chciałby zmniejszyć. Jednym z rozwiązań jest otwarcie rachunku bankowego w kraju, gdzie prowadzi intensywne interesy. Najpierw czeka go jednak tor przeszkód.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!