Know what


Walka z czasem

Podstawowym celem dla rządzących II RP było zbudowanie jednolitych fundamentów młodego państwa. Z tego powodu, a także w wyniku zewnętrznych zagrożeń i wewnętrznych turbulencji, był to burzliwy czas dla rodzącej się polskiej gospodarki.


Już 20 petard znad Wisły

Tym razem już 20 firm z Polski trafiło do prestiżowego rankingu „The Financial Times” – FT 1000 obejmującego tysiąc najszybciej rosnących przedsiębiorstw w Europie. Rok temu było ich w tym zestawieniu tylko sześć. Cztery znalazły się w nim po raz kolejny, przy czym jedna awansowała.


Dostawcy adrenaliny

Przybywa amatorów sportów ekstremalnych. To efekt nasycenia rynku spokojniejszymi rozrywkami, ogólnego wzrostu aktywności rodaków i poszukiwania przez nich adrenaliny. A także – większego dostępu do odpowiednich usług, czasami wycelowanych w całą Unię, i ich coraz lepszej jakości. Bo rekomendacje odgrywają tu ważną rolę.


Fuzja to synergia, nie rywalizacja

O znaczeniu dobrego imienia w biznesie, potrzebie wsłuchiwania się w oczekiwania klientów i wyzwaniach, przed jakimi stoi branża leasingowa, rozmawiamy z Markiem Bauerem, prezesem Idea Getin Leasing.


O samochodach wie wszystko

Wojciech Drzewiecki już 25 lat temu pragnął stworzyć dostępny dla wszystkich „idealny katalog aut”. Niedawno spełnił to marzenie. Najpierw jednak rozwinął dobrze prosperującą i cenioną firmę analityczną.


Bez kija i marchewki

Nie ma innowacyjności bez różnorodności. Trzeba tworzyć warunki, które umożliwiają spojrzenie z perspektywy kobiet i mężczyzn, ludzi starszych i młodszych, pochodzących z różnych kultur i mających różne doświadczenia życiowe i zawodowe − Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce, nie ma wątpliwości, że otwartość na odmienność to dziś fundament rozwoju biznesu.


Marka musi kochać

Dlaczego marketing, zamiast uganiać się za wynikami na pasku sprzedaży, powinien znów zacząć projektować strategie marek i produktów? Skąd się bierze zaufanie do marki i czemu jest takie ważne? Co dobrego mogą zrobić brandy dla młodego pokolenia? O tym i o innych fascynujących wyzwaniach rozmawiamy z Magdaleną Kicińską, dyrektor zarządzającą PZU, Magdaleną Sielachowicz-Nowakowską, senior marketing unit managerem z firmy Samsung, Adamem Sanockim, partnerem zarządzającym w Attention Marketing oraz Wojciechem Mierowskim z Polskiego Klubu Brandingu, partnerem BNA.


Jak rośliśmy

Gdy firma Versum zaoferowała w niedrogim abonamencie oprogramowanie do zarządzania salonami piękności, poszerzyło to grupę użytkowników takich rozwiązań o rzesze małych zakładów. Nie tylko z Polski. Siła spółki tkwi także w edukowaniu rynku, ciągłym ulepszaniu swojego systemu, dobranym zespole i scentralizowanym modelu sprzedaży.


Kolonie dla dorosłych

Obozy dla dorosłych są popularnym sposobem nie tylko na aktywny wypoczynek, ale też na biznes. Podstawa to zaoferowanie ludziom wyzwań, poczucia sensu w ich pokonywaniu i kolonijnej atmosfery towarzyskiej.


W męskim świecie

Anna Przewoźna, z wykształcenia prawniczka, stoi na czele firmy zajmującej się obróbką skrawaniem i projektowaniem narzędzi. W tym męskim świecie odniosła sukces. Nie byłby on jednak możliwy bez mądrego wsparcia rodziny.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!