Know how


Nowość w PKO Banku Polskim dzięki JPK

PKO Bank Polski jako pierwszy wykorzysta Jednolite Pliki Kontrolne do usprawnienia i digitalizacji procesów obsługi klientów. Od 11 lutego klienci Centrum Bankowości Przedsiębiorstw mogą przekazywać JPK do banku poprzez serwisy transakcyjne iPKO i iPKO Biznes. Bankowość Przedsiębiorstw powstała w kwietniu ubiegłego roku i zajmuje się obsługą przedsiębiorstw o przychodach rocznych 5–30 mln zł, dopasowaną do ich potrzeb i oczekiwań m.in. dzięki mobilnym doradcom i dedykowanym analitykom.


Reklama dźwignią handlu

To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia.


Forma prowadzenia działalności gospodarczej a podatki

Kwestie podatkowe, związane z poszczególnymi formami prowadzenia działalności, są równie ważne jak inne aspekty naszego biznesu, takie jak planowane rynki zbytu, koniunktura gospodarcza czy sprawne zarządzanie firmą.


Kalendarium przedsiębiorcy – marzec 2019

Kalendarium przedsiębiorcy – marzec 2019


Najnowsze zmiany w przepisach gospodarczych – marzec 2019

Co nowego w prawie? Czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie? Kontynuujemy nasz cykl z informacjami najistotniejszymi z punktu widzenia przedsiębiorcy.


Sieć w firmie

Myślisz, że w małej firmie wystarczy tani router i Wi-Fi? Nie, nie wystarczy, a co więcej, takie tanie rozwiązanie może przynieść więcej kłopotów. Paradoksalnie, nawet w małej firmie warto pomyśleć o sieci opartej na kablu. I nie będzie to kosztowało majątku.


8 błędów przy tworzeniu nazw firm

Jeden błąd i może się okazać, że nazwa, którą wybrałeś dla swojej firmy, przynosi więcej szkód niż korzyści.


Dobra i zła reklama

Rada zmienia swój statut i tryb rozpatrywania skarg konsumentów, by skuteczniej walczyć z nieetycznymi reklamami. Zachęca też mniejszych przedsiębiorców, by śledzili, jakie wydaje orzeczenia. W ten sposób unikną wpadek.


Wszystko o panu i pani

W kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów.


Jak nie zabić kreatywności

Trudne do przewidzenia sytuacje, presja czasu, skomplikowane problemy do rozwiązania – temu dziś stawiają czoło pracownicy. Aby podołać tym wyzwaniom, powinni myśleć i działać niestandardowo. I nie chodzi tylko o fajerwerki pomysłów od święta, ale też o brak sztampy na co dzień. Szkoda, że w Polsce często się kreatywność gasi.


Nr 3 (42) MARZEC 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę