Dossier


Cash flow w firmie

Aby właściwie zarządzać środkami finansowymi przedsiębiorstwa, trzeba mieć rzetelną wiedzę o ich poziomie, źródłach pochodzenia czy głównych kierunkach wydatkowania. Najbardziej wartościowym źródłem informacji w tym obszarze jest rachunek przepływów pieniężnych (cash flow).


Faktoring ratunkiem dla płynności firm

Polskie firmy na co dzień borykają się z problemami płynnościowymi. Kupujący oczekują odroczonych terminów płatności, dostawcy chcą uzyskać swoją należność w relatywnie krótkim czasie. Brak płatności w terminie lub zgoda na udzielenie kredytu kupieckiego, na który de facto przedsiębiorca nie jest w stanie sobie pozwolić, stają się początkiem jego problemów płynnościowych.


Leasing bez problemów, czyli jak najkorzystniej sfinansować zakup auta

Sprzedaż samochodów dla firm nieustannie rośnie. Najczęstszą formą ich finansowania jest leasing, który w ostatnim czasie przybiera bardzo ciekawe formy. Która z nich będzie optymalna w naszym przypadku? Podpowiadamy, na co zwracać uwagę podczas rozmowy z leasingodawcą.


Panorama rynku faktoringu

W czasach prosperity faktoring zapewnia szybki zastrzyk gotówki, pomagając firmie utrzymać się na wysokich obrotach, a gdy sytuacja jest kryzysowa, zabezpiecza ją przed utratą płynności finansowej. Na dojrzałych rynkach ma też wiele różnych form. Polskie MSP zaczynają mieć do tego wyboru dostęp.


Źródła i źródełka

Po pieniądze z zewnątrz sięgnęło w ostatnim czasie 43 proc. polskich MSP, które najczęściej korzystają z własnego kapitału. Czasem nie mają wyjścia, bo wciąż im na przykład trudniej o kredyt niż w większości europejskich krajów. Ale oferta finansowania zewnętrznego coraz lepiej dostosowuje się u nas do potrzeb mniejszych firm.


Handel i metoda

Zakaz handlu w niedziele na razie rynkiem nie wstrząsnął. Podsumowujemy, co się działo przez pierwsze trzy miesiące.


Handel, czyli wielkie przemodelowanie

Galerie handlowe z kilkuset sklepami czy potężne hipermarkety, które zajmują tyle miejsca co boisko piłkarskie, powoli tracą na znaczeniu. Polacy zmienili swoje oczekiwania i zwyczaje, jeśli chodzi o zakupy, a handel się dostosowuje.


Wielkie emocje – duże korzyści

Dobrze poprowadzona kampania związana ze sponsoringiem sportu może przynieść mnóstwo korzyści – od wykreowania pożądanego wizerunku, poprzez tańsze dotarcie do klientów niż w przypadku tradycyjnej reklamy, po wzrost sprzedaży. Jak w przypadku każdej inwestycji, nie wolno jednak zapominać o minimalizacji ryzyka.


Gotowi na mundial

Piłkarskie mistrzostwa świata to wydarzenie rangi globalnej. Ale zarabiają na nim nie tylko światowe marki, rynkowi giganci czy firmy z kraju-organizatora mundialu. Wśród tych, którzy na nim skorzystają, są też mali przedsiębiorcy z Polski.


Mistrzostwa okiem buchaltera

Organizacja dużej imprezy sportowej to gigantyczne przedsięwzięcie logistyczne i finansowe. Wydane miliardy często się nie zwracają, choć przykład Polski i Euro 2012 pokazuje, że jest to możliwe. Czy uda się w Rosji? Wątpliwości jest wiele.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!