Dossier


Wielki brat patrzy

Dawniej kierowca firmowego auta, pytany, kiedy dojedzie do celu, zawsze mógł naciągnąć nieco rzeczywistość. Mógł też nie zgłosić niektórych przejazdów. Dziś wystarczy jeden ruch myszką, by zweryfikować jego informacje i to, co dzieje się z autem. Ale nowoczesne systemy zarządzania flotą samochodową nie służą tylko do nadzoru.


Auto i fiskus

Zastanawiając się, czy kupić auto dla firmy, czy sfinansować jego użytkowanie (i w jaki sposób), warto wziąć również pod uwagę podatkowe skutki takiej decyzji.


Nowe, stare, byle jare

Wysłużone auto z silnikiem Diesla, które eksploatuje się tak długo, jak to tylko możliwe – taki jest, według Instytutu Keralla, statystyczny samochód we flotach małych i średnich firm w Polsce. Ale to się zaczyna zmieniać.


Dostawczak w firmie – jak go sfinansować

Sposobów na sfinansowanie zakupu (czy użytkowania) samochodu jest wiele i firmy wykorzystują właściwie każdy z nich. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb i, co nawet ważniejsze, możliwości. Jak więc najkorzystniej pozyskać do firmy auto dostawcze?


Auto musi pracować

Z samochodami dostawczymi jest jak z samolotami: zarabiają na siebie, jeśli są w ruchu. A gdy nie są przy tym optymalnie wykorzystane – zarabiają za mało. Wybierając więc taki pojazd dla swojej firmy, trzeba go dobrze dopasować do jej potrzeb.


W sklepie i w fabryce

Wirtualni asystenci i doradcy, samouczące się systemy zarządzania produkcją czy wykrywające internetowych oszustów – oto niektóre tylko przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w rodzimym biznesie, i to dzięki rozwiązaniom polskich inżynierów.


Samochód inteligentny

Dużo mówi się o tym, że już za kilka lat autonomiczne samochody masowo pojawią się na drogach. Ze względu na złożoność problemu, szczególnie w ruchu miejskim i lokalnym, poczekamy chyba na to nieco dłużej.


Gdy komputer myśli za nas

Dopiero ogromne magazyny danych i gigantyczna moc obliczeniowa komputerów sprawiły, że sztuczna inteligencja zstąpiła z kart powieści fantastyczno-naukowych do świata realnego. Jak korzysta z niej dziś biznes i jaka to właściwie inteligencja?


7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych

Aby działania lojalnościowe były skuteczne, muszą być przemyślane, spójne ze strategią danej firmy i konsekwentnie realizowane. Choć w teorii wydaje się to proste, w praktyce przedsiębiorcy często wpadają w pułapkę pochopnie podejmowanych decyzji albo błędnego wyobrażenia o potrzebach swojej grupy docelowej. Co jeszcze utrudnia skuteczną realizację programów lojalnościowych?


To już nie tylko przyszłość

Deweloperzy, zachęceni zwłaszcza przez młodszą część swojej klienteli, coraz częściej realizują w polskich miastach inwestycje spełniające wymogi zrównoważonego rozwoju, sięgają po najnowsze technologie, podnoszą coraz wyżej poprzeczkę. Nie tylko w domach czy mieszkaniach, ale wręcz na całych osiedlach.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single