Dossier


Wielkie przyspieszenie

W Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Piechowicach na Dolnym Śląsku uruchomiono klasę o profilu e-sportowym, z czterema godzinami grania tygodniowo. E-sport jest już u nas traktowany serio i staje się masowy. Przybywa też firm, które widzą w nim szansę na dobry interes.


E-sport i technologia

Wielu fanów e-sportu też lubi grać w ulubione gry. A że te z roku na rok mają coraz lepszą grafikę i bardziej zaawansowane algorytmy, potrzebne są do nich superszybkie komputery i wiele akcesoriów: zoptymalizowane odpowiednio pady, klawiatury, monitory, słuchawki, mikrofony, kamery, a nawet biurka i fotele.


E-sport podbija świat

Wielu z nas uwielbia gry komputerowe, ale najczęściej to czysta rozrywka. Jednak rzesza ludzi na całym świecie, szczególnie w Azji, Europie i USA, rywalizuje w nich ze sobą. Mamy już do czynienia z e-sportem, e-kibicami czy e-transferami, na czym zarabia się niemal 1 mld dol. rocznie.


Wielki brat patrzy

Dawniej kierowca firmowego auta, pytany, kiedy dojedzie do celu, zawsze mógł naciągnąć nieco rzeczywistość. Mógł też nie zgłosić niektórych przejazdów. Dziś wystarczy jeden ruch myszką, by zweryfikować jego informacje i to, co dzieje się z autem. Ale nowoczesne systemy zarządzania flotą samochodową nie służą tylko do nadzoru.


Auto i fiskus

Zastanawiając się, czy kupić auto dla firmy, czy sfinansować jego użytkowanie (i w jaki sposób), warto wziąć również pod uwagę podatkowe skutki takiej decyzji.


Nowe, stare, byle jare

Wysłużone auto z silnikiem Diesla, które eksploatuje się tak długo, jak to tylko możliwe – taki jest, według Instytutu Keralla, statystyczny samochód we flotach małych i średnich firm w Polsce. Ale to się zaczyna zmieniać.


Dostawczak w firmie – jak go sfinansować

Sposobów na sfinansowanie zakupu (czy użytkowania) samochodu jest wiele i firmy wykorzystują właściwie każdy z nich. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb i, co nawet ważniejsze, możliwości. Jak więc najkorzystniej pozyskać do firmy auto dostawcze?


Auto musi pracować

Z samochodami dostawczymi jest jak z samolotami: zarabiają na siebie, jeśli są w ruchu. A gdy nie są przy tym optymalnie wykorzystane – zarabiają za mało. Wybierając więc taki pojazd dla swojej firmy, trzeba go dobrze dopasować do jej potrzeb.


W sklepie i w fabryce

Wirtualni asystenci i doradcy, samouczące się systemy zarządzania produkcją czy wykrywające internetowych oszustów – oto niektóre tylko przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w rodzimym biznesie, i to dzięki rozwiązaniom polskich inżynierów.


Samochód inteligentny

Dużo mówi się o tym, że już za kilka lat autonomiczne samochody masowo pojawią się na drogach. Ze względu na złożoność problemu, szczególnie w ruchu miejskim i lokalnym, poczekamy chyba na to nieco dłużej.


Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single