Nowe Technologie

Nawet połowa reklam blokowana

SHUTTERSTOCK

Połowa pieniędzy wydawanych na reklamę jest wyrzucana w błoto, tylko nikt nie wie, która to połowa – mówi marketingowe porzekadło. Potwierdzają to badania firmy eMarketer, która ocenia, że na blokowaniu reklam przez internautów reklamodawcy stracili w 2016 r. blisko 22 mld dol., a w tym będzie to prawdopodobnie 26,8 mln dol.

W Europie z wtyczek typu AdBlock  najczęściej korzystają osoby w wieku 16–25 lat. Na pierwszym miejscu są Grecy, a na drugim Polacy. Robi tak aż 37 proc., czyli 7 mln, naszych rodaków. Szacuje się, że rynek programów blokujących rośnie co roku o ok. 41 proc. Już dziś korzysta z nich 198 mln internautów na całym świecie. Firma ClarityRay ocenia, że blokowanych jest 10 proc. wyświetlanych reklam, a na najpopularniejszych serwisach nawet połowa. 

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty