Handel

Sieć Stokrotka powiększy się w tym roku o 100 placówek

SHUTTERSTOCK

Emperia Holding, właściciel i franczyzodawca sieci Stokrotka, planuje uruchomienie 100 nowych placówek w 2016 roku, z czego połowy we franczyzie. Zarząd grupy liczy na to, że w połowie roku na jej wyniki zacznie oddziaływać pozytywny wpływ wzrostu cen żywności i napojów. 

– Stokrotka to ta część biznesu, której zarząd poświęca najwięcej czasu i nad którą dużo pracujemy, aby poprawiać efektywność – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Cezary Baran, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy Emperia Holding. – Ten rok powinien przynieść kontynuację zapoczątkowanego w 2015 roku bardzo pozytywnego trendu rozwoju organicznego. Chcemy otworzyć co najmniej 100 nowych lokalizacji. Spodziewamy się też istotnego przyrostu sklepów franczyzowych. 

W 2015 roku grupa Emperia miała 2,1 mld zł przychodów i 48,3 mln zł zysku netto. To wzrost o odpowiednio 6 proc. i 58,4 proc. Sam segment detaliczny zwiększył sprzedaż do 2,05 mld zł i osiągnął 6,9 mln zł zysku wobec 10,9 mln zł straty rok wcześniej. 

Sieć Stokrotka liczyła na koniec grudnia 327 sklepów, w tym 241 supermarketów, 56 marketów i 30 sklepów we franczyzie. W ubiegłym roku otwarto 80, a zamknięto 5 sklepów. Wśród zaplanowanych przez sieć 100 nowych sklepów ma być 20 supermarketów, 30 marketów i 50 sklepów we franczyzie. Średnia powierzchnia nowo otwartych placówek w ubiegłym roku wynosiła 476 mkw. 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty