Handel

E-sklepy: zawiedzeni klienci i długi

SHUTTERSTOCK

Tylko 32 proc. polskich klientów nie miało w 2015 r. zastrzeżeń do sklepów internetowych. Większość nie otrzymywała przesyłek w ustalonym terminie, dostarczany towar bywał inny od oferowanego, a co ósmy klient nie doczekał się swego zamówienia w ogóle – wynika z sondażu IMAS International, przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy. 

Jak pokazało badanie, choć 96 proc. respondentów deklaruje, że wiarygodność e-sklepu ma dla nich znaczenie, to aż 70 proc. robiło zakupy w firmach o wątpliwej reputacji. – To niestety kończy się rozczarowaniem. Ryzykujemy nie tylko, że towar nie dotrze na czas, ale i utratę pieniędzy – mówi Maciej Ameljan, wiceprezes Rzetelnej Firmy. W efekcie 20 proc. klientów rezygnuje z usług e-sklepu, który ich zawiódł, a 3 proc. postanawia już nigdy nie robić zakupów online. Ale 43 proc. zaczyna po prostu przykładać większą wagę do rzetelności handlowców – czytają opinie w sieci, wypytują znajomych czy np. szukają na stronie danego sklepu certyfikatu „Rzetelna Firma” (ma go kilka tysięcy e-sklepów). Powinni to robić tym bardziej że już 2,5 tys. internetowych sprzedawców trafiło do Krajowego Rejestru Długów. Są to zarówno osoby handlujące na Allegro, winne ponad 102 mln zł, jak i firmy z własną witryną, których zadłużenie przekroczyło 14 mln zł. 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty