Nowe Technologie

Polskie firmy stworzyły nowe technologie dla Mastercard i The Heart

fot. Adobe Stock

 

W ramach strategicznej współpracy, The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways oferującą cyfrowy onboarding klientów. Platforma udostępnia gotowe rozwiązanie m.in. dla instytucji finansowych, które mogą pozyskać klienta bez konieczności fizycznej wizyty w oddziale. Wykorzystuje technologię dostarczaną przez Autenti oraz Identt. 

Digital Gateways to jedno z niewielu dostępnych na polskim rynku rozwiązań, które umożliwia jednocześnie cyfrową i bezpieczną weryfikację tożsamości klienta oraz elektroniczny podpis dokumentów. To narzędzie typu „plug&play”, które można łatwo zintegrować z infrastrukturą banku, ubezpieczyciela czy dowolnej instytucji finansowej. 

- Platforma Digital Gateways to nasza odpowiedź na złożony i czasochłonny proces pozyskiwania klientów, wysokie koszty i zmieniające się regulacje. Technologia zapewnia bezpieczną i zgodną z prawem weryfikację klienta, któremu otwieramy drzwi do cyfrowego świata. Merytoryczne i technologiczne wsparcie Mastercard przy budowaniu tej spółki umożliwiło nam stworzenie rozwiązania łatwego do wdrożenia w różnorodne systemy - mówi Maciej Marszałek, Managing Partner The Heart, zarządzający powstawaniem nowych spółek technologicznych (z ang. venture building).

Venture Building, czyli tworzenie zwinnych startupów rozwiązujących wspólne wyzwania rynkowe to aktywność, którą rozpoczęliśmy z The Heart ponad rok temu z przekonaniem, że ten format działania najlepiej odpowiada potrzebom naszych partnerów. Wdrożenie Digital Gateways w Credit Agricole Bank pokazuje, że był to słuszny ruch. Kolejne projekty, które są już na etapie zaawansowanych przygotowań upewniają nas w przekonaniu, że myli się tylko ten, kto nie próbuje, a konkretne rozwiązania ważnych wyzwań integrują środowisko i dają doskonałe rezultaty biznesowe – mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju Rozwiązań Cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

Pierwsze wdrożenie

Nowe rozwiązanie działa w modelu „white label” i jako pierwsze zostało wdrożone w Credit Agricole w dedykowanej aplikacji „CA24 Otwórz Konto” służącej do zakładania rachunku osobistego. 

Proces w pełni zdalnego otwarcia konta w naszym banku to odpowiedź na potrzeby klientów i kolejny krok w rozwoju naszej bankowości elektronicznej. Już od pierwszych dni aplikacja cieszy się dużym zainteresowaniem, a ze względu na dostępność i pełną samoobsługę coraz więcej klientów decyduje się na założenie konta przez aplikację. Do tej pory zrobiło to już kilka tysięcy klientów. Cały proces trwa nie dłużej niż 15 minut, a docelowo planujemy zintegrować tę funkcję z naszą aplikacją mobilną - komentuje Anna Grechowicz-Dorosz, Head of Innovation Lab Credit Agricole Bank Polska.

Szybki onboarding klienta

Dzięki integracji technologii umożliwiających cyfrowy onboarding klienta, Digital Gateways oferuje usługę, którą można połączyć z istniejącymi systemami. W zależności od potrzeb danej organizacji, istnieje możliwość wprowadzenia dedykowanych modyfikacji. To gotowe i kompleksowe rozwiązanie przede wszystkim skierowane do banków, które chcą pozyskiwać więcej klientów online.

Onboarding klienta z wykorzystaniem Digital Gateways składa się z dwóch kroków. Pierwszy to weryfikacja klienta na podstawie udostępnionych przez niego danych osobowych, zdjęć dokumentu oraz informacji zapisanych w bankowych bazach danych. System ocenia, czy wprowadzone dane są prawidłowe i na tej podstawie decyduje czy użytkownik aplikacji może stać się klientem. Po pomyślnej weryfikacji następuje sfinalizowanie umowy z wykorzystaniem elektronicznego podpisu dokumentów. Ten krok zapewnia, że osoba po pomyślnym przejściu całego proces zdalnego zakładania konta, może od razu skorzystać z usług lub produktów banku. Weryfikacja klienta opiera się o technologię dostarczaną przez Identt. Elektroniczne podpisanie dokumentów zapewnia Autenti. 

Spółka zbudowana przez The Heart jest dedykowana w pierwszej kolejności bankom, ale jej wdrożenie sprawdzi się również w innych branżach. Digital Gateways może zostać wprowadzone wszędzie tam, gdzie wymagana jest weryfikacja klienta na podstawie dokumentu oraz zdalne podpisanie umowy, m.in. ubezpieczenia, fintech, e-commerce, dostawcy usług detalicznych (energia, gaz, firmy kurierskie, itp.) czy carsharing. 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

25 najlepszych polskich startupów

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kiedy Alexa przemówi po polsku? [TYLKO U NAS]