Giełda

CM International rezygnuje z kolejnej emisji akcji

fot. Adobe Stock

CM International, producent nowej generacji urządzeń wykorzystywanych do zabiegów medycyny estetycznej, poinformowało, że oferta publiczna akcji serii D nie doszła do skutku z powodu nieosiągnięcia minimalnego wymaganego progu zapisów. Firma jest notowana na NewConnect.

Spółka zapewnia, że nie rezygnuje z realizacji celów emisyjnych wskazanych w ofercie. Producent rozważa pozyskanie finansowania na te cele z innych źródeł. Jednocześnie CMI wskazuje, że niepozyskanie kapitału w ramach oferty nie wpływa na bieżącą działalność producenta.

Do dnia zakończenia przyjmowania zapisów na akcje serii D w terminie określonym w ofercie nie osiągnięto minimalnego progu emisyjnego wynoszącego 25 000 sztuk akcji. W związku z powyższym oferta publiczna akcji serii D nie doszła do skutku.

W opinii zarządu CMI, zainteresowanie inwestorów było duże. Jednak oczekiwania inwestorów względem warunków były inne od proponowanych warunków w ofercie. Uniemożliwiało to im podjęcie decyzji o wzięciu udziału w emisji akcji serii D.

Jak podkreśla Zarząd CMI, bieżąca działalność producenta jest prowadzona w normalnym optymalnym trybie. Niepozyskanie kapitału z emisji w ramach oferty publicznej nie ma wpływu na bieżącą realizację zamówień.   

0 Zainteresowanie inwestorów było spore. Oczekiwania ich były nieco odmienne od ustalonych warunków w ofercie. Produkcja i dostarczanie zamówień do naszych klientów przebiega w pełni pomyślnie. Jesteśmy Spółką o mocnych fundamentach. Biznes CMI charakteryzuje się wysoką rentownością. Dodatkowo jesteśmy w trakcie projektowania nowego urządzenia, o szczegółach poinformujemy rynek w najbliższym czasie. – powiedział Mariusz Kara, prezes zarządu CM International.

Wśród celów emisyjnych CM International wskazało m.in. powiększenie działu IT oraz R&D oraz wprowadzenie do sprzedaży aż sześciu nowych urządzeń w okresie 24 miesięcy.

- Zarząd spółki dołoży wszelkich starań, aby zrealizować cele. Część z nich na pewno sfinansujemy z własnych środków. Bardziej kapitałochłonne projekty będziemy się starać finansować ze środków zewnętrznych. Opcji jest wiele. Rozważamy jakie mamy alternatywy. Cele wskazane w ofercie są projektami typowo inwestycyjnymi. Spółka rozwija się bardzo dynamicznie i widzimy potrzebę inwestycji. Zrealizowanie tych istotnych celów będzie dodatkowym bodźcem do wzrostu skali naszego biznesu – komentuje Michał Sebastian, wiceprezes zarządu CM International.

Z końcem listopada minionego roku CMI poinformowało o rozpoczęciu oferty publicznej. Inwestorzy mieli możliwość kupić nie więcej niż 105 000 akcji nowej emisji serii D. Cena emisyjna w ofercie została wyznaczona na 40,50 zł za jedną akcję. Spółka planowała pozyskać 4,25 mln zł. W grudniu ubiegłego roku CM International poinformowała o przedłużeniu zapisów do 30 stycznia 2020 r. 

Po trzech pierwszych kwartałach 2019 r. CMI osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 12,4 mln zł, co stanowi wzrost o 64,2 proc. w porównaniu do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym, tj. za okres od 1 stycznia do 30 września 2019 r, wynik netto wyniósł prawie 1,49 mln zł, co stanowi ponad 20 proc. wzrost (niemal 1,24 mln zł) w porównaniu do równoległego okresu roku 2018. 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

25 najlepszych polskich startupów

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?