Materiał Partnera

21 ekspertów o marketingowych trendach i wyzwaniach na 2020 rok

fot. materiały prasowe

 

Czego mogą spodziewać się marketerzy w 2020 roku? Które trendy staną się dominujące? Czy pojawią się nowe wyzwania? Takie pytania firma FreshMail postawiła strategom, konsultantom oraz dyrektorom marketingu. Porady i sugestie można znaleźć w 54-stronicowym poradniku.

Początek nowego roku to czas na podsumowanie prowadzonych działań i weryfikację planów marketingowych. Czujni marketerzy obserwują zmieniający się rynek, pragnąc nadążyć za zmianami konsumenckimi, nowymi trendami czy nowościami w technologii. Znawcy tacy jak Jacek Kotarbiński, Marcin Sienkowski - Head of Marketing w OLX, Natalia Hatalska czy Anna Miotk, wskazują nowe szanse i możliwości oraz wyzwania stojące przed osobami pracującymi w marketingu.

Według ekspertów, w 2020 roku nadal ważny będzie temat ekologii, coraz mocniej w świat marketingu będą wkraczały sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość (VR), chatboty czy wyszukiwanie głosowe. Kluczowe znaczenie będzie mieć analityka i opanowanie ogromnej ilości danych oraz narzędzi marketingowych. Nie bez znaczenia będzie przemyślana personalizacja przekazu i bardziej naturalna forma komunikacji.

- Jeden z najważniejszych trendów na 2020 r. to ten z szeroko pojętą zmianu klimatu, ekologią i dbałością o naszą planetę (...) Ważne, aby tego typu działania, faktycznie były wpisane w strategię firmy i miały na celu tzw. wyższe dobro, a nie tylko efekt wizerunkowy. Współcześni konsumenci umieją rozróżnić green washing od faktycznych ekopostaw, mających na celu zmianę rzeczywistości. - mówi Natalia Hatalska, analityczka trendów, założycielka i CEO instytutu badań nad przyszłością - infuture.institute.

- Nie wystarczy być już tylko narzędziowcem, trzeba będzie również rozumieć ludzi, znać i czuć ich potrzeby i znajdować sposoby na komunikację, która sprawi, że zostaną w umysłach i sercach potencjalnych klientów na dłużej. To najbezpieczniejsza droga do osiągania dobrych celów w 2020 roku - dodaje Mariusz Łodyga, Strateg, konsultant, właściciel marki Premium Consulting

Czy rok 2020 będzie przełomowy dla marketingu?

Wszystkie wypowiedzi znajdziesz w 54-stronicowym poradniku przygotowanym przez FreshMaila. Możesz go bezpłatnie pobrać na stronie: https://freshmail.pl/marketingowe-trendy-2020/

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

25 najlepszych polskich startupów

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?