Wydarzenia

Patronaty. Luty 2020

fot. materiały prasowe

VII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

Firmy rodzinne to ostatnia ostoja kapitału prywatnego w Polsce! Dlatego stawka jest ogromna w obliczu trwającej masowo zmiany pokoleniowej biznesu. Mija 30 lat od przemian ustrojowych, w wielu firmach dochodzi do przekazywania rodzinnego biznesu w ręce młodego pokolenia. W niejednym przedsiębiorstwie pada pytanie: ,,Co dalej?’’. Jak sprostać odpowiedzialności stojącej przed każdą rodziną biznesową? 

Jak przygotować firmę rodzinną na nowe wyzwania w 2020 r.? Odpowiedzi na te pytania udzielą właściciele znanych firm rodzinnych z Polski i zagranicy, 16 i 17 marca podczas VII Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych w Poznaniu. Wartości i cele większości rodzin właścicielskich nie ograniczają się do ekonomii.  

---

Ty i twoja marka online

Joanna Ceplin przygotowała specjalne szkolenie dla wszystkich osób, które myślą o rozwoju własnej marki osobistej w mediach społecznościowych. Spotkanie będzie szczególnie wartościowe dla tych, którzy albo nie rozpoczęli jeszcze na dobre swojej „kariery” w social mediach, albo nie wiedzą, jak rozwinąć swoją markę. Wśród głównych tematów szkolenia można wskazać m.in. główne zasady prowadzenia komunikacji na czterech platformach: Facebooku, Instagramie, YouTube i LinkedIn. Joanna Ceplin zaprezentuje różne sposoby na zwiększenie zaangażowania odbiorców, a także pomoże w stworzeniu strategii skutecznej sprzedaży w mediach społecznościowych. Udzieli również porad w zakresie rozwoju na powyższych portalach.

Uwaga! Wszyscy czytelnicy „My Company Polska” mogą skorzystać ze specjalnej zniżki na udział w szkoleniu. Wystarczy wejść na stronę www.markaonline.pl, wybrać lokalizację i wprowadzić kod zniżkowy: MYCOMPANY, by skorzystać z 20 proc. rabatu. Najbliższe wydarzenia odbędą się 7.03.2020 we Wrocławiu i 6.06.2020 w Warszawie.

---

Przestrzeń do rozmów o finansach i inwestycjach 

10–11 stycznia 2020 r. na PGE Narodowym w Warszawie odbyło się Forum Finansów i Inwestycji. Pierwsze tego typu wydarzenie w stolicy cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem – wzięło w nim udział się 4781 osób. 

Podczas wydarzenia wystąpiło 60 wykładowców i prelegentów, którzy uczestniczyli w 45 wykładach i panelach. Poruszone zostały wszystkie najważniejsze obszary, w które można inwestować: giełda, waluty, surowce oraz nieruchomości. Oprócz tego eksperci podczas debat i prelekcji rozmawiali o problematyce finansów osobistych i zarządzania nimi oraz o długoterminowym oszczędzaniu pod kątem emerytury. Dodatkowo uczestnicy obecni na wydarzeniu mieli okazję zapoznać się z ofertą i działalnością 50 podmiotów, które miały stoiska na Forum Finansów i Inwestycji.

---

Zmiany w podatkach dla przedsiębiorców. Cykl bezpłatnych konferencji

Nowe zasady związane z rozliczaniem podatku VAT, zmiany w CIT i PIT, ale także wyzwania związane z wdrażaniem Pracowniczych Planów Kapitałowych to główne tematy cyklu bezpłatnych konferencji organizowanych w polskich miastach.

Spotkania odbędą się w Białymstoku (31.01), Katowicach (05.02), Wrocławiu (06.02) i w Gdyni (11.02). Celem konferencji pod wspólną nazwą „Rozliczenia w firmie. Zmiany w podatkach 2020. Wdrożenie PPK” jest wsparcie przedsiębiorców w dostosowywaniu się do najważniejszych zmian w prawie – szczególnie pod kątem podatków i wdrażania PPK. Poprzednie cykle konferencji z udziałem przedstawicieli Krajowej Izby Doradców Podatkowych spotkały się z ogromnym zainteresowaniem uczestników reprezentujących środowiska związane z finansami firm.

W tym roku głównymi tematami będą split payment oraz zmiany w ordynacji podatkowej, KKS, CIT, PIT oraz VAT. Eksperci przedstawią również jak szybko i skutecznie wdrożyć PPK w firmie. Przedstawią również główne zagrożenia, jakie mogą wynikać z nieprawidłowej interpretacji przepisów oraz podpowiedzą, gdzie szukać oszczędności.

Spotkanie podzielone będą na cztery części: ● Zmiany w VAT (w tym biała lista podatników, obowiązkowy i dobrowolny split payment w praktyce, matryca stawek VAT, nowy JPK_VAT i likwidacja deklaracji, a także zmiany w kasach fiskalnych) ● Szybkie wdrażanie PPK w firmie ● Zmiany w CIT i PIT (w tym zmiany w podatku u źródła, ulga na złe długi i rozliczenia pracowników PIT 2020 r.), a także ● Zmiany w ordynacji, KKS i innych podatkach (w tym umowy o współdziałanie, sankcje VAT, wysyłka deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny oraz przegląd zmian w akcyzie).

Konferencje poprowadzą wykwalifikowani prawnicy i doradcy podatkowi zajmujący się tematyką finansów dla przedsiębiorców. Udział w spotkaniu będzie szczególnie wartościowy dla właścicieli przedsiębiorców i kadry zarządzającej – dyrektorów operacyjnych i generalnych, a także dla księgowych i dyrektorów finansowych firm. 

Uwaga! O udziale w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń. Formularz zgłoszeniowy i więcej informacji dostępna jest na stronie: konferencje.mycompanypolska.pl. 

---

Wybieram 590

 

W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw mamy już 2,1 mln podmiotów, a zatrudnienie w nich znajduje blisko 10 mln osób. Dalszy rozwój tego segmentu wymaga jednak stałego wsparcia konsumenckiego. O potrzebie edukacji w zakresie patriotyzmu gospodarczego przekonuje premierowa odsłona kampanii społecznej „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Zkażdej złotówki wydanej na polski produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 gr – wynika z analizy przygotowanej przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thorton na potrzeby kampanii „Wybieram  590 – sobota dla Polski”. 

Tylko co w tym wypadku znaczy „polski”? Produkty lub usługi wytwarzane w Polsce i – co ważne – przez firmy z polskim kapitałem. W przypadku produktów zagranicznych firm, ale produkowanych w Polsce kwota, która wraca do krajowej gospodarki wyniesie 76 gr. Natomiast dla produktów w pełni zagranicznych, a tylko sprzedawanych na terenie naszego kraju – jedynie 25 gr. Okazuje się, że gdyby rodzimi konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w gospodarce zostawałoby dodatkowo 6 mld zł rocznie. Zmiana w zachowaniach zakupowych o 10 proc. zaowocowałaby pozostaniem w naszym kraju dodatkowych aż 66 mld zł. Wniosek jest prosty: im więcej kupujemy polskich produktów, tym więcej środków zasila polską gospodarkę, a przy okazji poprawia sytuację finansową polskich firm.

Jak sprawdzić, czy kupujemy polskie towary? Każdy produkt ma swój unikalny kod kreskowy złożony z trzynastu cyfr. Te, które zaczynają się od 590 w zdecydowanej większości związane są z polskim rynkiem. Jeśli chcemy mieć 100-procentową gwarancję, że towar ma w pełni polskie pochodzenie, warto również sprawdzić miejsce jego produkcji. 

Wypracowanie pewnych nawyków zakupowych w oparciu na prostym mechanizmie weryfikacji źródeł pochodzenia produktu jest pierwszym krokiem do budowania patriotyzmu gospodarczego. Z działania tego mechanizmu doskonale zdają sobie sprawę krajowi czempioni, którzy dołączyli do projektu. Stawiający od dawna w swojej strategii na rozwój polskich produktów i marek PKN 

Orlen włączył się w kampanię jako partner strategiczny. – Patriotyzm gospodarczy to jest możliwość udostępnienia klientom polskich produktów. 85 proc. naszego asortymentu to produkty wyprodukowane w Polsce – podkreśla Patrycja Klarecka, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen.

Zwieńczeniem kampanii była akcja #sobotadlaPolski. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy zachęcali Polaków, żeby w sobotę 7 grudnia, podczas zakupów identyfikowali źródło pochodzenia i sięgali po polskie produkty i usługi.

W projekt byli zaangażowani również  lokalni przedsiębiorcy oraz rodzimi sieciowi sprzedawcy, którzy dzięki spójnej identyfikacji i hashtagowi w mediach społecznościowych (#wybieram590 i #sobotadlaPolski) zyskali możliwość zakomunikowania swojego udziału w akcji i promowania dnia z polskimi produktami i usługami. 

W promocję patriotyzmu gospodarczego włączyli się znani z małego ekranu: Joanna Jabłczyńska, Anna Popek czy Maciej Kurzajewski.

Swoje poparcie dla akcji wyrazili także m.in. minister rozwoju Jadwiga Emilewicz i premier Mateusz Morawiecki. Ten ostatni na swoim Twitterze napisał: „Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie polskiej gospodarki”.

www.wybieram590.pl 

---

Jubileuszowy XV Kongres Consumer Finance o przyszłości rynku

5–6 grudnia 2019 r. w Centrum Giełdowym w Warszawie uczestnicy  XV Kongresu Consumer Finance dyskutowali na temat  wyzwań, szans i ryzyk, z którymi przyjdzie się zmierzyć rynkowi consumer finance w najbliższych dwóch-trzech latach. 

Prezes Biura Informacji Kredytowej Mariusz Cholewa podczas prezentacji podkreślił m.in. wysoką relację kredytów konsumpcyjnych do PKB, wzrastającą liczbę wysokokwotowych kredytów gotówkowych udzielanych na coraz dłuższe okresy. O zagrożeniach dla rozwoju rynku CF opowiedziała Marta Penczar, dyrektor w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową. Podczas pierwszego dnia kongresu odbyły się również debaty o kierunkach ewolucji modeli biznesowych oraz odpowiedzialności na rynku consumer finance. 

Zakończeniem pierwszego dnia KCF było ogłoszenie wyników konkursu Verba Veritatis dla autorów pracy dyplomowych, magisterskich i doktorskich z zakresu: etyki biznesu, społecznej odpowiedzialności biznesu, ładu korporacyjnego czy innowacyjności społecznej w gospodarce.

Drugi dzień kongresu to cykl debat, m.in. poświęconym zmianom legislacyjnym w 2020 r., wpływie nowych technologii na rynek CF oraz o problematyce wyłudzeń i bezpieczeństwie na rynku consumer finance.

Tegoroczna edycja Kongresu Consumer Finance została zorganizowana przez Gdańską Akademię Bankową oraz Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce we współpracy z Centrum Myśli Strategicznych.

---

Spotkanie prawników spółek giełdowych

Kolejna edycja Kongresu Prawników Spółek Giełdowych SEG odbędzie się 25–26 lutego 2020 r. w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.

Pierwszego dnia wydarzenia zaplanowane zostały dwa bloki tematyczne. W otwierającej debacie zaproszeni prelegenci przeanalizują Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (obowiązki notyfikacyjne; identyfikacja beneficjenta w grupie kapitałowej; ryzyka dla spółki i zarządu) oraz omówią wyzwania podatkowe dla prawników spółek giełdowych (wyjaśnienie nowych wymogów w zakresie podatków u źródła – WHT); schematy podatkowe (MDR) – czy i jakie znaczenie ma w praktyce funkcjonowanie spółek giełdowych; zarządzanie obowiązkami wynikającymi z przepisów o WHT i MDR; odpowiedzialność dotycząca WHT i MDR. 

Podczas kongresu podjęta zostanie również problematyka restrukturyzacji z perspektywy dłużnika i wierzyciela (komunikacja z wierzycielami; dostępne opcje restrukturyzacji; zarządzanie relacjami akcjonariusza większościowego z mniejszościowymi) oraz zostanie zaprezentowany eVoting na walnych zgromadzeniach (nowe obowiązki spółek publicznych w zakresie organizacji walnych zgromadzeń; aplikacje KDPW w kontekście obowiązków informacyjnych spółek publicznych; święto akcjonariatu – jak mogą wyglądać walne zgromadzenia). Na zakończenie pierwszego bloku uczestnicy poznają mechanizmy zwiększające wpływ akcjonariuszy na spółki publiczne (polityka wynagrodzeń; ułatwienia wykonywania praw akcjonariuszy; polityki zaangażowania inwestorów instytucjonalnych).

Na zakończenie pierwszego dnia kongresu przeprowadzone zostanie fikcyjne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy „Zwykłej Spółki SA”. Po części merytorycznej uczestników zapraszamy do udziału w wieczorze ostatkowym połączonym z kolacją i zabawą przy muzyce.

Natomiast drugiego dnia kongresu, jak co roku, odbędą się dwie tury warsztatów tematycznych dotyczących zagadnień prawnych.  

---

Nie daj się hejterom! Pokaż się w konkursie Innovation 2020

Jeśli twoje projekty wykraczają poza znane i stosowane dotychczas rozwiązania, jeśli tworzysz kampanie reklamowe z zaskakującym insightem, albo udoskonalasz swój produkt lub usługę, wdrażając nowe pomysły – nie przegap zgłoszeń do Innovation 2020!

 Konkurs skierowany jest do biznesu, środowisk technologicznych, firm z zakresu marketingu czy mediów. Termin zgłoszeń mija 2 lutego. Uczestnicy mają do wyboru trzy kategorie: Innowacyjny Biznes, Innowacyjne Media oraz Innowacyjne Doświadczenie. W konkursie nagradzne będą działania dotyczące zaskakującego contentu, consumer experience oraz touchpointu.

Jury konkursu Innovation organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, w tym roku pod przewodnictwem Aliny Prawdzik (Innogy Innovation Hub), docenia idee i pomysły, które zmieniają lub mają szansę zmienić świat globalnie, jak i wpływają na lokalną rzeczywistość. Obok dużych, międzynarodowych koncernów konkurs nagradza również małe przedsiębiorstwa, w tym startupy, a także działania społeczne, tworząc tym samym zestawienie najciekawszych projektów realizowanych w danym roku na polskim rynku. Więcej informacji na stronie: www.innovation.sar.org.pl

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

25 najlepszych polskich startupów

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?