Handel

73 proc. Polaków kupuje online

fot. Shutterstock

Wielka Brytania to najważniejszy rynek dla polskich e-konsumentów nabywających produkty za granicą, ale Chiny stają się coraz popularniejsze. W zagranicznych e-sklepach Polacy szukają głównie ubrań, obuwia i akcesoriów, wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal.

W ostatnich 12 miesiącach zakupów online dokonało 73% dorosłych Polaków, z czego 29% kupując zarówno lokalnie, jak i za granicą. Kluczowe zagraniczne rynki dla polskich e-konsumentów to Wielka Brytania (13% polskich kupujących online dokonało tam zakupów), Stany Zjednoczone (12%) oraz Chiny (10%). Rok wcześniej najważniejszymi rynkami również były Wielka Brytania i USA, a także Niemcy, zaś w Chinach zakupów dokonało mniej - 6% badanych.

Niemal połowa ankietowanych kupujących transgranicznie (49%) na zagranicznych stronach internetowych w ostatnich 12 miesiącach poszukiwała ubrań, obuwia oraz akcesoriów. Pozostałe popularne kategorie obejmują elektronikę użytkową (38%), zabawki i hobby (33%), kosmetyki (28%) i fizyczne przedmioty z zakresu edukacji i rozrywki (28%). Są to również najważniejsze cztery kategorie, które kupujący transgranicznie wybrali w badaniu przeprowadzonym w 2014 roku, podał PayPal.

Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 811 dorosłych użytkowników (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu w Polsce. Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 29 września - 14 października 2015 r.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?