Nowe Technologie

R22 inwestuje w dostawcę aplikacji SaaS dla hoteli

fot. materiały prasowe

 

R22 inwestuje w Profitroom – twórcę innowacyjnej technologii dla branży hotelarskiej. Umożliwia ona zautomatyzowaną obsługę rezerwacji, zarządzanie kanałami sprzedaży, relacjami z klientem oraz obsługę płatności. Z usług firmy korzysta już ponad 2 tys. klientów. 

Profitroom działa na polskim rynku od 10 lat, jednak tylko w ciągu ostatnich 3 lat firma wzrosła ponad 3-krotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest bezwzględnym liderem polskiego rynku, z jej oprogramowania korzysta ponad połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom. 

- Jesteśmy podekscytowani inwestycją w tak dynamicznie rozwijającą się, a jednocześnie rentowną firmę, która udowodniła już funkcjonalność swojego produktu zdobywając zaufanie branży hotelarskiej w całej Europie oraz pozycję niekwestionowanego lidera polskiego rynku. Profitroom stworzył wyjątkowe narzędzie, które jest niezbędne w pracy każdego hotelu i jest gotowy do międzynarodowego skalowania. - komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22.

Profitroom oferuje szereg aplikacji, które usprawniają najważniejsze procesy w branży hotelarskiej. Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe. Z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów – głównie w Polsce, jednak spółka ma również wielu klientów z Europy Zachodniej oraz pojedynczych z Azji, Afryki oraz Ameryki Południowej. 

- Inwestycja w Profitroom idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania obecności firm w Internecie i automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży. Profitroom wypełnia każdy z tych aspektów, dzięki czemu upraszcza i podnosi efektywność działalności hoteli. Grupa R22 poza usługami hostingowymi oraz wielokanałowej komunikacji, oferujemy już narzędzia do automatyzacji marketingu oraz tworzenia i prowadzenia e sklepów. Nowa inwestycja również ważny krok w naszym międzynarodowym rozwoju i zabezpieczenie dynamiki wzrostów w długim terminie. Widzimy, że w perspektywie kolejnych kilku lat Profitroom powinien utrzymać dynamikę wzrostu na poziomie około 40 proc. rocznie. – dodaje Jakub Dwernicki. 

Inwestycja R22 ma pomóc Profitroom w kontynuacji dynamicznego wzrostu, w szczególności poprzez międzynarodową ekspansję. Już teraz około 10 proc. klientów stanowią zagraniczne hotele, przede wszystkim niemieckie. Jednym z najbliższych planów spółki jest uruchomienie biura w Berlinie. Obecnie zespół Profitroom to ponad 180 osób. 

- Nasz produkt bardzo dobrze wpisuje się w trendy rynkowe – automatyzacji procesów oraz uniezależnienia się hoteli od pośredników. Korzystając z naszych rozwiązań hotele zyskują również większą efektywność i obniżają koszty związane z obsługą rezerwacji. Wszystko to sprawia, że dzięki nam po prostu więcej zarabiają na swoich usługach. Pozyskanie dużego technologicznego partnera to bardzo ważny krok w historii Profitroom. Współpraca z R22 będzie ważnym wsparciem naszego międzynarodowego rozwoju. Liczymy na wsparcie w zakresie skalowania biznesu oraz dostępu do technologii. Już teraz korzystamy z rozwiązań User.com, zawarcie umowy otwiera nam przestrzeń do zyskania nowych kompetencji oraz know-how. – komentuje Krzysztof Grzęda, prezes Profitroom.

R22 podpisała umowę inwestycyjną z Profitroom i jego właścicielami w grudniu ubiegłego roku, jednak ze względu na trwający proces pozyskiwania finansowania, podanie tej informacji zostało opóźnione. R22 posiada opcję zakupu kolejnych akcji Profitroom, dzięki którym w 2024 r. może zostać większościowym akcjonariuszem spółki. Wartość inwestycji w ramach której R22 nabędzie 33,3 proc. akcji Profitroom to 30 mln zł. 

14 stycznia 2020 r. R22 podpisała umowę kredytową z konsorcjum banków mBank oraz ING Bank Śląski związaną z refinansowaniem dotychczasowego zadłużenia oraz pozyskaniem środków finansowych na realizację inwestycji w Profitroom oraz wykup mniejszościowych udziałów w segmencie hostingu. 

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

25 najlepszych polskich startupów

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?